Roboty sprzątające - bezpieczeństwo i ekologia

  • 1. Data: 2021-07-20 12:49:27
    Temat: Lodówka się nie załącza po przerwie w zasilaniu
    Od: adam <a...@a...pl>

    Nie całkiem na temat grupy, ale nie ma lepszej.
    Nowa lodówka Samsung. Po ostatnich burzach były przerwy w zasilaniu, po
    włączeniu energii lodówka nie włącza się, tylko zaczyna piszczeć.
    Uruchamia się dopiero po wejściu w ustawienia.
    Wyjeżdżam teraz na urlop i gdyby wyłączyli prąd to nie będzie miał kto
    nacisnąć i po powrocie wszystko z lodówki będzie do wyrzucenia.

    Czy to normalne w nowych lodówkach czy jakiś defekt?

    Dzwonię do Samsunga - konsultant mówi, że to defekt, prosi poobserwować.
    Po obserwacji dzwonię drugi raz - inny konsultant mówi, że tak ma być bo
    to lodówka inteligentna.

    Czy tak ma być rzeczywiście? Przez 40 lat używałem głupich, zupełnie
    nieinteligentnych lodówek i nie robiły mi takich numerów.

  • 2. Data: 2021-07-20 17:54:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 20 Jul 2021 12:49:27 +0200, adam

    > Nowa lodówka Samsung. Po ostatnich burzach były przerwy w zasilaniu, po
    > włączeniu energii lodówka nie włącza się, tylko zaczyna piszczeć.

    Jak piszczeć? Może wtedy wypiszcza jakieś błędy?
    Albo może inaczej mruga? Normalne to to nie jest.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2021-07-21 11:29:32
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2021-07-20 o 12:49, adam pisze:
> [...]
    >
    > Czy tak ma być rzeczywiście? Przez 40 lat używałem głupich, zupełnie
    > nieinteligentnych lodówek i nie robiły mi takich numerów.

    Bo to nie lodówka, tylko "inteligentna" lodówka. Czyli komputer z
    funkcja chłodzenia produktów i widocznie chłodzenie nie jest czynnością
    dominującą ;P

    A tak na serio, to jednak jest lodówka, ma działać 24/7/365, wstawać
    nawet po zaniku zasilania.
    Proteza to podłączyć pod UPS. Ale pozostaje kwestia na ile czasu tego
    prądu zwykle brakuje i czy UPS da radę podtrzymać tak długo.

    Ja mam nówke samsunga dwudrzwiową, jest nalepka, że jakiś inwerter jest.
    Nie dociekałem po co i czy to ściema marketingowa i możnaby się bez tego
    obejść, ale wtedy nikt nie kupi. Wstaje za każdym po zaniku zasilania. U
    Ciebie piszczy, może właśnie jakaś przetwornica ma problem z wstaniem i
    dopiero po programowym resecie (wejście w ustawienia) jest w stanie
    ruszyć. Jak dla mnie to awaria, a nie "jeździc, obserwować".

    --
    viktorius

  • 4. Data: 2021-07-21 15:57:46
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie wiadomo czy ruszy, spaliłem kiedyś elektroniczny wyłącznik (na triaku?) w
    momencie startu kompresora lodówki.

    -----

  • 5. Data: 2021-07-21 16:07:35
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2021-07-21 o 15:57, ąćęłńóśźż pisze:
    > Nie wiadomo czy ruszy, spaliłem kiedyś elektroniczny wyłącznik (na
    > triaku?) w momencie startu kompresora lodówki.
    >

    > -----

    Tradycyjny kompresor z lodówki faktycznie potrafił przy rozruchu
    siorbnąć tyle prądu, że aż żarówki przygasały.
    Nowoczesna lodówka na wspomnianym inwerterze może nie szarpie tak prądem
    przy rozruchu. Nie mam jak sprawdzić, nie mam tradycyjnej żarówki :(
    Woltomierz może nie być tak szybki, żeby wykryć tak krótki spadek napięcia.

    --
    viktorius

  • 6. Data: 2021-07-21 16:15:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 21 Jul 2021 16:07:35 +0200, viktorius

> [...]
    > przy rozruchu. Nie mam jak sprawdzić, nie mam tradycyjnej żarówki :(
    > Woltomierz może nie być tak szybki, żeby wykryć tak krótki spadek napięcia.

    Inwerter nie szarpie bo startuje w okolicach 20% mocy. Nawet moja 9kW pompa
    gruntowa on-off nie szarpie -- a to dzięki zastosowanemu modułowi
    softstartu.

    --
    Pozdor
    Myjk