  • Data: 2021-07-25 13:30:34
    Temat: Mądry Polak przed szkodą.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ze 2 lata temu dyskutowaliśmy o zabezpieczeniach instalacji wodnej przed
    wyciekami.

    No i się stało. Właśnie mi pękła rura wodna w ziemi. Co ciekawsze rura
    PE, którą ułożyłem raptem ok. 7 lat temu i nie była to cienkościenna
    rura z marketu SDR17 tylko rura SDR11 firmy Plastimex na ciśnienie
    nominalne 16 barów. Teoretycznie rura dobrej jakości.

    Na szczęście obeszło się bez wykopów, bo wymieniając stare rury stalowe
    na plastikowe 7 lat temu, ułożyłem rury zapasowe. Naprawa polegała na
    przełączeniu używanej rury na jedną z zapasowych.

    Tak więc chciałem się pochwalić, że inwestycja w dodatkowe rury właśnie
    mi się zwróciła :)

    Zastanawia mnie tylko dlaczego ta rura pękła. Trochę mnie zdziwiła też
    wewnętrzna powierzchnia tej używanej rury, która zrobiła się delikatnie
    pomarszczona jak skórka pomarańczy. Muszę ją potraktować jakimś
    odkamieniaczem i sprawdzić czy jest to warstwa kamienia czy też samo
    tworzywo uległo takiej deformacji.