  • Data: 2016-05-05 21:58:20
    Temat: Majtki na sprężynce ;)
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witajcie.

    Jest sobie sznurek na bieliznę, rozpięty pomiędzy dwoma budynkami, ok.
    25 metrów. Jest podatny na temperaturę - rozciąga się (może to tylko ten?).

    Tak sobie wymyśliłem: może by tak dać sprężynę śrubową z dwoma uchami?
    Przeliczyć (albo zmierzyć) naciąg i dać taką np. (strzelam) 50kg, aby
    kompensowała rozciągliwość sznura.

    W dodatku ktoś dał sznurek dość wysoko, osoba musi ganiać ze stołkiem.
    Pewnie dorobię przy okazji z obu stron bloczki linowe i puszczę linę w
    pętli. Dodatkowo zrobię podest, i osoba powiesi sobie haltery, przesunie
    linkę, powiesi kaftan i przesunie, potem jakieś kalesony itd.

    Mam tylko nadzieję, że nie jest to osoba niereformowalna, której nowość
    "nie pasuje". Mam m.in. ciotkę, która do jednej z najnowszych kuchenek
    gazowych używa zapałek, bo tak się nauczyła :(
    Podobnych przykładów mam wiele.

    Zamiast sprężyny można by dać bloczek i odciąg - jak choćby w przewodach
    trakcyjnych na kolei - jednak sprężyna wydaje mi się bezpieczniejsza i
    prostsza.

    Gdzie można kupić sprężyny śrubowe?

    --
    Pozdrawiam.