  • 1. Data: 2022-08-02 23:16:19
    Temat: Od 2023 r. ruszą kontrole domów
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    "Serwis Prawo.pl poinformował, że na początku 2023 r. ma rozpocząć się
    zbieranie przez urzędników informacji dotyczących naszych domów. Zamiast
    właścicieli domów deklarujących stan budynku, w którym mieszkamy,
    informacje mają zbierać urzędnicy gminni, inspektorzy środowiska czy
    kominiarze."

    "Urzędnicy mają ocenić stan techniczny domu i będą sprawdzać na
    przykład: grubość ścian, rodzaj ocieplenia, grubość dachu, czy roczne
    zużycie paliwa."

    "Informacji na temat domu nie da się uzyskać bez kontaktu z właścicielem
    lub wglądu do posiadanej przez niego dokumentacji projektowej. Dlatego
    urzędnicy będą umawiać się na wizytę w domu. Usługę tę będzie można
    zamówić także on-line."

    https://muratordom.pl/aktualnosci/urzednicy-sprawdza
    -stan-twojego-domu-od-2023-r-rusza-kontrole-domow-aa
    -2uKc-1KKK-oaGD.html

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2022-08-02 23:24:53
    Temat: Re: Od 2023 r. ruszą kontrole domów
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 2 August 2022 at 23:16:22 UTC+2, Mateusz Bogusz wrote:
> [...]
    > zamówić także on-line."
    >
    > https://muratordom.pl/aktualnosci/urzednicy-sprawdza
    -stan-twojego-domu-od-2023-r-rusza-kontrole-domow-aa

    to jest fake
    bo od badania stanu budynku jest inspektor z uprawnieniami budowlanymi a nie żaden
    urzędnik

    Urzędnik przyjdzie, zrobi zdjęcia, coś tam zapisze
    a głównie chodzi o to , kto ukrywa milionowe majątki, a gra rolę biednego emeryta na
    zasilku,
    a w domu Wersal za 100 mln.

    Komóna wraca

    Kazdy będzie kontrolowany 100 razy w roku i ozdjęciowany
    i każdemu założą kartotekę a potem urząd skarbowy przeliczy, czy stac go było na
    budowę Wersalu i ile kasy ukrył
    \i wyliczą milionowe domiary i przepadek domu na rzecz skarbu panstwa.

    Domy 3-pietrowe a budowane przez emerytów na zasilkach, bo przez 30 lat kasa z
    interesów byla prana w nieruchomościach, a dochody ukrywane przed fiskusem.

  • 3. Data: 2022-08-02 23:27:46
    Od: a a <m...@g...com>

> [...]
    > zamówić także on-line."
    >
    > https://muratordom.pl/aktualnosci/urzednicy-sprawdza
    -stan-twojego-domu-od-2023-r-rusza-kontrole-domow-aa

    Wiekszośc znajomych nie wpuszczała kominiarza od 10 lat
    bo nikt nie lubi inwigilacji
    Bo nikt nie wie dla kogo kominiarz pracuje i czego szuka

    Kominiarz jest od kominów i nie jest uprawniony do badania stanu budynku

    Zaczyna się inwigilacja jak za komóny i domiary podatkowe za 30 lat wstecz,
    bo budżet dziurawy i kasa pusta z deficytem

  • 4. Data: 2022-08-02 23:57:30
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tcc473$1lv6p$2@dont-email.me>
    user Mateusz Bogusz pisze tak:

    > "Urzędnicy mają ocenić stan techniczny domu i będą sprawdzać na
    > przykład: grubość ścian, rodzaj ocieplenia, grubość dachu, czy
    > roczne zużycie paliwa."

    Trzeba będzie posprzątać chlew.

    Kiedy byłem inkasentem to nie widziałem czystego domu. Zawsze był jakiś
    pierdolnik. np do pralni bachory wrzucały brudne ciuchy tylko po lekkim
    uchyleniu drzwi. Brodziłem w ubraniach do licznika.

    Oczywiście po tym wszystkim walał się ogromny łaciaty pies.

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.

  • 5. Data: 2022-08-03 09:52:03
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-08-02 o 23:16 +0200, Mateusz Bogusz napisał:
    > "Urzędnicy mają ocenić stan techniczny domu i będą sprawdzać na
    > przykład: grubość ścian, rodzaj ocieplenia, grubość dachu, czy roczne
    > zużycie paliwa."

    A w jakim celu to wszystko? Otwarcie przyznaję, że w podanego linka nie
    klikałem.

    We Francji jest coś podobnego od wielu lat, taki "audyt energetyczny",
    ale tylko w ramach sprzedaży lub najmu nieruchomości, no i oczywiście
    nie robią tego urzędnicy, tylko specjalistyczne firmy.
    A za kilka lat właściciele budynków słabo ocieplonych otrzymają zakaz
    ich odnajmowania... właśnie na podstawie tych audytów. Czyżby w kraju
    władza szła w podobne pomysły?

    Mateusz

  • 6. Data: 2022-08-03 10:17:18
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/08/2022 09:52, Mateusz Viste wrote:
    > A w jakim celu to wszystko?

    Aby lepiej rozdawać dotacje. Może ktoś zauważył, że ludzie potrafili
    kupować PC do 100 letnich domów cienkiej cegły tylko dlatego że "była
    dotacja 98%".

  • 7. Data: 2022-08-03 10:24:54
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 03.08.2022 o 10:17, heby pisze:
    > Aby lepiej rozdawać dotacje. Może ktoś zauważył, że ludzie potrafili
    > kupować PC do 100 letnich domów cienkiej cegły tylko dlatego że "była
    > dotacja 98%".

    Ale to chyba nie jest wielki problem żeby wyznaczyć kolejność tych dwóch kroków
    (najpierw
    termomodernizacja, potem źródło) dla ubiegających się o dotację?

    Albo kazać im przyjść ze świadectwem energetycznym budynku?

    BTW, widzę że podrożało, rok temu przed sprzedażą płaciłem 200 netto, dziś widzę od
    500
    brutto...

  • 8. Data: 2022-08-03 10:47:12
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/08/2022 10:24, m4rkiz wrote:
    > Ale to chyba nie jest wielki problem żeby wyznaczyć kolejność tych dwóch
    > kroków (najpierw termomodernizacja, potem źródło) dla ubiegających się o
    > dotację?

    Może już nie przyjdą po następną ;) Tutaj nie jest kluczowe "chcemy
    zaoszczędzić energię" tylko "rozdają za friko". Jak styropian będzie
    dotowany w 88% to mogą się już nie zdecydować.

    Mam wrażenie, że to ma zatrzymać patologię, aby ludzie nie montowali
    40kW pompy ciepła w kurniku tylko dlatego, że je rozdają za darmo.

  • 9. Data: 2022-08-03 15:05:32
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 03.08.2022 10:47, heby wrote:
    > tylko dlatego, że je rozdają za darmo.

    A gdzie dają dotacje rzędu 80% i więcej na PC?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2022-08-03 15:18:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 3 sierpnia 2022 o 15:05:35 UTC+2 Mateusz Bogusz napisał(a):
    > A gdzie dają dotacje rzędu 80% i więcej na PC?
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Mateusz Bogusz
    W Krakowie dają. Mówili w tv i pisali w necie za jakąś pani od dotacji, znaczy się
    dyrektorka i dobra znajomą prezydenta Krakowa dostała pół miliona na przerobienie
    kotłowni na pompę ciepła w swoim domku. Panele tez w to wchodziły. Dotacja pokryła
    100% inwestycji. Można? Można, trzeba tylko chcieć.