  • 11. Data: 2022-08-03 15:22:07
    Temat: Re: Od 2023 r. ruszą kontrole domów
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 3 August 2022 at 15:18:21 UTC+2, 4...@g...com wrote:

    > W Krakowie dają. Mówili w tv i pisali w necie za jakąś pani od dotacji, znaczy się
    dyrektorka i dobra znajomą prezydenta Krakowa dostała pół miliona na przerobienie
    kotłowni na pompę ciepła w swoim domku. Panele tez w to wchodziły. Dotacja pokryła
    100% inwestycji. Można? Można, trzeba tylko chcieć.
    a jak dostac 5 melonów na przerobienie chałupy na elektrociepłownię Peltiera ?

  • 12. Data: 2022-08-03 16:23:28
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/08/2022 15:05, Mateusz Bogusz wrote:
    > A gdzie dają dotacje rzędu 80% i więcej na PC?

    2 lata temu niedaleko mnie, program gminny finansowany przez UE. Jeśli
    chcesz zapytać gdzie dokładnie, to niestety muszę pogadać z monterem,
    bom zapomniał nazwę gminy, a ten kontakt prędko nie nastąpi.

    Ludzie brali takie pompki po 60kzł+ ;) I nam też chciał taką wcisnąć.

    Ale...

    Były i inne gminy:

    https://www.gminalyse.pl/a,1186,dotacje-w-wysokosci-
    do-80-wymiana-kotlow-instalacje-fotowoltaiczne-kolek
    tory-sloneczne-pompy-ciepla

  • 13. Data: 2022-08-03 21:42:05
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 03.08.2022 16:23, heby wrote:

> [...]
    >
    > [ciach]
    >
    > https://www.gminalyse.pl/a,1186,dotacje-w-wysokosci-
    do-80-wymiana-kotlow-instalacje-fotowoltaiczne-kolek

    Poczytałem i w programie "Ciepłe Mieszkanie" to nawet "do 95% kosztów",
    tylko że w zależności od: dochodu, kiedy budynek został zbudowany, od
    wskaźnika EP...do tego najpierw wykonujesz inwestycję a potem (nie
    wiadomo kiedy dokładnie) dostajemy to dofinansowanie.

    Czyli jak stać cię ledwo od pierwszego do pierwszego oraz mieszkasz w
    ruinie, to dostaniesz nawet 40000zł dofinansowania! Tylko najpierw
    musisz wydać z własnej kieszeni 45000zł lub zaciągnąć w banku kredyt
    który będziesz spłacał 20 lat (zakładając dochody) i sumarycznie odsetek
    zapłacisz kilka razy tyle co dofinansowanie.

    Coś źle zrozumiałem?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 14. Data: 2022-08-03 21:50:32
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/08/2022 21:42, Mateusz Bogusz wrote:
> [...]
    > który będziesz spłacał 20 lat (zakładając dochody) i sumarycznie odsetek
    > zapłacisz kilka razy tyle co dofinansowanie.

    Nie. Jak dostaniesz dosfinsnsowanie, to spłacisz kapitał i zostanie go
    znacznie mniej niż rysujesz w czarnych barwach. Jak cie nie stać na te
    20% to w sumie nie ma znaczenia czy to PC czy Passerati. I tak Cie nie stać.

    Ogólnie w *moim* przypadku, dofinansowanie gminne PC dostałem *po*
    zakupie za własne pieniądze. Wydaje się to rozsądne i zdaje się że dość
    powszechne.

  • 15. Data: 2022-08-03 21:52:44
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 3 August 2022 at 21:42:11 UTC+2, Mateusz Bogusz wrote:

> [...]
    > który będziesz spłacał 20 lat (zakładając dochody) i sumarycznie odsetek
    > zapłacisz kilka razy tyle co dofinansowanie.

    A co to jest dzisiaj 40.000zł
    Tyle to średnia w Wawie

    Znasz kogoś w Wawie, kto mniej wyciąga ?

    Ci lepsiejsi zaczynają się od 100.000zł miesięcznie

    a plebs 5000zł
    Dzisiaj na prowincji się zarabia 12.000-15.000zł

  • 16. Data: 2022-08-04 07:17:48
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 03.08.2022 21:50, heby wrote:
    > Ogólnie w *moim* przypadku, dofinansowanie gminne PC dostałem *po*
    > zakupie za własne pieniądze. Wydaje się to rozsądne i zdaje się że dość
    > powszechne.

    I było to >= 80%?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 17. Data: 2022-08-04 16:07:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 3 Aug 2022 10:17:18 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Aby lepiej rozdawać dotacje. Może ktoś zauważył, że ludzie
    > potrafili
    > kupować PC do 100 letnich domów cienkiej cegły tylko dlatego że
    > "była
    > dotacja 98%".

    A co kogo obchodzi kto na co wydaje swoje pieniądze?

    --
    Marek

  • 18. Data: 2022-08-06 12:40:09
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 04.08.2022 16:07, Marek wrote:

    > A co kogo obchodzi kto na co wydaje swoje pieniądze?

    Ale dotacja to nie są pieniądze tych co ją dostali.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 19. Data: 2022-08-08 21:12:56
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 6 Aug 2022 12:40:09 +0200, Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    wrote:
    > Ale dotacja to nie są pieniądze tych co ją dostali.

    Podstawowa zasada komornicza: jak pieniądze są na twoim koncie to są
    twoje.

    --
    Marek

  • 20. Data: 2022-08-09 18:21:40
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 08.08.2022 21:12, Marek wrote:
    > Podstawowa zasada komornicza: jak pieniądze są na twoim koncie to są twoje.

    A gdy konto jest wspólne to czyje są?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz