  • 1. Data: 2022-08-01 19:19:58
    Temat: Najoszczędniejsza, standardowa pompa c.o.
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    W pewnym miejscu muszę wstawić możliwie mała pompę c.o. Rozstaw
    "standardowy", bo przyłącze jest gotowe i nie mam ochoty tego
    przerabiać, daje mi to też większe możliwości manweru przy serwisie.

    Na razie widzę dość popularne pompki o mocy minimalnej 38W.

    To dużo za dużo, przepływ jest potrzebny znacznie mniejszy.

    Jest coś o niższej mocy w hadlu? Rozglądam się i nic nie widze, a jestem
    prawie pewny że były takie 20W. Znalazłem "emergooszczędną 22W" ale
    problem w tym że tania nie jest. Kupie tylko, jeśli "zwykła" się nie
    znajdzie.

    Z workaroundów, to są pompki cwu, mają około 28W, ale mają inny rozstaw,
    więc druciarstwo.

    Moc kluczowa - z akku to będzie chodzić.

  • 2. Data: 2022-08-01 19:59:03
    Temat: Re: Najoszczędniejsza, standardowa pompa c.o.
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 01.08.2022 19:19, heby wrote:
    > Na razie widzę dość popularne pompki o mocy minimalnej 38W.
    >
    > To dużo za dużo, przepływ jest potrzebny znacznie mniejszy.

    Takie moce to chyba do domów z kilkoma kondygnacjami? Mnie 130m2
    podłogówki na parterze napędza taka LFP ePCO 25/40-70 z poborem 8W.

    > Z workaroundów, to są pompki cwu, mają około 28W

    Do CWU mam LFP Erga z poborem 4W.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 3. Data: 2022-08-01 20:04:58
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/08/2022 19:59, Mateusz Bogusz wrote:
    > Takie moce to chyba do domów z kilkoma kondygnacjami?

    Cieżko kupić tanie i słabe pompki. Wiec to nie kwestia wyboru tylko
    ekonomii. Być może gdyby były tanie i słabe pomki, ludzie by ich używali.

    > LFP ePCO 25/40-70 z poborem 8W.

    Bandycko droga. Wszystko >200zł odrzucam jako mało ekonomiczne. Pewnie
    sie nie zwróci.

    > Do CWU mam LFP Erga z poborem 4W.

    To również jakaś abstrakcyjna cena...

  • 4. Data: 2022-08-01 20:24:14
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 01.08.2022 20:04, heby wrote:
    > Pewnie sie nie zwróci.

    Nie wiem czy akku ma być tylko zabezpieczeniem w zimę na kilka godzin
    czy też praca ma być na nim częsta i wielogodzinna. W tym drugim
    przypadku wystarczy rząd wielkości mniejszy akku - a te też kosztują.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 5. Data: 2022-08-01 21:17:14
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/08/2022 20:24, Mateusz Bogusz wrote:
    > Nie wiem czy akku ma być tylko zabezpieczeniem w zimę na kilka godzin
    > czy też praca ma być na nim częsta i wielogodzinna.

    Ma być awaryjnie używana do bodaj obsługi solarów, na działce bez prądu.
    Do grzania wody. Nie znam detali, ktoś prosił mnie o radę czy coś się da
    znaleźć w sensownej cenie. Układ jest trywialny, świeci, odpala pompę
    powoli wymieniającą wodę w solarach i tyle. Solary zrobione z
    kaloryferów, dlatego wszedzie cebula, wliczając w to pompę, malutki akku
    do stabilizacji napięcia i niewielki panel ze złomu...

  • 6. Data: 2022-08-01 21:26:42
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 1 August 2022 at 19:20:06 UTC+2, heby wrote:
> [...]
    > więc druciarstwo.
    >
    > Moc kluczowa - z akku to będzie chodzić.
    Przepisy bezpieczeństwa nie zezwalają na montowanie pompy c.o. zasilanej
    akumulatorem.
    Akumulator, UPS jest dopuszczalny jedynie jako zasilanie awaryjne, czyli
    krótkookresowe, tymczasowe.

    I powinieneś o tym wiedzieć

  • 7. Data: 2022-08-01 21:31:30
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 1 August 2022 at 21:17:21 UTC+2, heby wrote:
> [...]
    > kaloryferów, dlatego wszedzie cebula, wliczając w to pompę, malutki akku
    > do stabilizacji napięcia i niewielki panel ze złomu...
    Bardzo źle kombinujesz i możesz komus wywołać wielką szkodę, gdy aku padnie i pompa
    nie będzie pompować, woda się zagotuje i rozerwie instalację

    Poza tym solary nie nadają się do c.o.
    bo zimą ich wydajnośc to 10-20% mocy nominalnej, czyli tyle co nic.

    A nocą, w silne mrozy, instalacja się wychładza szybko, a nie grzeje, czyli to bardzo
    niemądry pomysł.

    Dodatkowo woda może zamarznąć, gdy padnie zasilanie pompy, a obiekt nie będzie
    zamieszkany.

    Bardzo głupi pomysł i niebezpieczny.

  • 8. Data: 2022-08-01 21:33:04
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 01.08.2022 o 19:19, heby pisze:
> [...]
    >
    > Z workaroundów, to są pompki cwu, mają około 28W, ale mają inny
    > rozstaw, więc druciarstwo.
    >
    > Moc kluczowa - z akku to będzie chodzić.

    Wilo Stratos Pico 25/1-4

    Działa już od 3W. Mam taką w swojej instalacji CO w wersji troszkę
    mocniejszej 25/1-6 do współpracy z kotłem węglowym. Instalacja
    grawitacyjna z zaworem mieszającym 3D z siłownikiem i regulatorem
    pogodowym. Tak naprawdę ta pompa była mi tylko potrzebna aby mógł
    działać mieszacz i aby zamknął się zawór różnicowy, który otwierał obieg
    grawitacyjny przy zaniku zasilania elektrycznego. U mnie pompa pracowała
    z mocą od 7 do 11W. Poza funkcjami wyboru charakterystyki pracy
    autoadaptacji posiada także funkcję nocnego obniżania mocy, pomiaru
    zużycia energii, automatycznego odpowietrzania, wykrywania suchobiegu i
    wiele innych.

  • 9. Data: 2022-08-01 21:36:26
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 01.08.2022 o 21:26, a a pisze:

> [...]
    akumulatorem.
    > Akumulator, UPS jest dopuszczalny jedynie jako zasilanie awaryjne, czyli

    Wskaż zapis prawny, który tego zabrania.

  • 10. Data: 2022-08-01 21:40:09
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 1 August 2022 at 21:36:28 UTC+2, Uzytkownik wrote:

    > Wskaż zapis prawny, który tego zabrania.
    Projektowanie sieci przewodów centralnego ogrzewania polega na dobraniu średnic
    przewodów i elementów regulacyjnych w celu: - zapewnienia odpowiedniego rozdziału
    czynnika grzejnego do poszczególnych grzejników, - zapewnienia stateczności cieplnej
    i hydraulicznej instalacji, - optymalizacji kosztów inwestycyjnych i
    eksploatacyjnych.
    Dobór średnic przewodów grzewczych - projektowanie - Vadem...
    instsani.pl/technik-inzynierii-sanitarnej/materialy-
    do-zajec/projektowanie-instalacji-i ...
    Czy ta odpowiedź była pomocna?
    Projektowanie instalacji grzewczych - Vademecum dla uczniów ...
    https://instsani.pl/.../projektowanie-instalacji-grz
    ewczych

    Projektowanie instalacji grzewczych Wymagania izolacyjności cieplnej Obliczanie oporu
    cieplnego przegród budowlanych Obliczanie współczynnika przenikania ciepła Obliczanie
    zapotrzebowania na ciepło w budynku Obliczanie średnic przewodów grzewczych i
    ciśnienia dyspozycyjnego Obliczanie strat ciepła w przewodach (dobór izolacji)
    Instalacja c.o. od projektu do montażu PORADNIK
    https://muratordom.pl/instalacje/ogrzewanie-gazowe/.
    ..

    28.01.2010 ? Projekt instalacji centralnego ogrzewania W zasadzie nie istnieje gotowy
    projekt, który można zrealizować bez jakichkolwiek modyfikacji. Nawet ...

    Szacowany czas czytania: 9 min

    Instalacja centralnego ogrzewania w domu ...
    https://www.eran.com.pl/projekt-instalacji...

    Jak działa Centralne Ogrzewanie - Instalacja Co W domu?Instalacja Centralnego
    Ogrzewania W Budynku - RodzajeProjekt Instalacji Co - Schemat, Cena, Koszt

    Ile kosztuje projekt instalacji CO w domu? Cena zależy m.in. od metrażu domu oraz
    rodzaju układu, na który się zdecydujesz. Schemat instalacji ogrzewania wykona dla
    Ciebie inżynier instalator. Średni koszt projektu dla niewielkiego domu
    jednorodzinnego (120-150 m2) to 700-1500 zł. W przypadku większych budynków cena
    projektu może sięgać powyżej 200...

    Zobacz więcej tutaj: eran.com.pl

    Email: m...@e...com.pl
    Lokalizacja: Dworcowa 58/VIII, Gliwice, 44-100, dolnośląskie

    Data publikacji: 18.10.2021
    Telefon: 510 626 830

    Obrazy Projektowanie instalacji centralnego ogrzewania
    bing.com/images
    Obraz znaleziony dla: Projektowanie instalacji centralnego ogrzewania. Rozmiar: 120 x
    170. Źródło: www.olx.pl
    Instalacje Wodno-kanalizacyjne, Centralnego ogrzewania i Gazowe Gniezno ...
    Obraz znaleziony dla: Projektowanie instalacji centralnego ogrzewania. Rozmiar: 152 x
    170. Źródło: ebetech.pl
    EBETECH - Instalacje Centralnego Ogrzewania
    Obraz znaleziony dla: Projektowanie instalacji centralnego ogrzewania. Rozmiar: 160 x
    162. Źródło: www.firmbook.eu
    Wykonanie kompletnej instalacji centralnego ogrzewania i wod-kan - Firmbook
    Obraz znaleziony dla: Projektowanie instalacji centralnego ogrzewania. Rozmiar: 160 x
    141. Źródło: www.as-inwestim.pl
    Projektowanie instalacji grzewczych i centralnego ogrzewania
    Obraz znaleziony dla: Projektowanie instalacji centralnego ogrzewania. Rozmiar: 120 x
    170. Źródło: uslugihydrauliczne24.pl
    Instalacje centralnego ogrzewania / c.o - Hydro-Dan
    Obraz znaleziony dla: Projektowanie instalacji centralnego ogrzewania. Rozmiar: 160 x
    161. Źródło: ekosalon.com.pl
    Modernizacja węzła ciepłowniczego, instalacji centralnego ogrzewania ...
    Zobacz wszystko
    Zobacz wszystkie obrazy
    WYTYCZNE PROJEKTOWANIA INSTALACJI CENTRALNEGO ...
    https://politechnik.poznan.pl/ksiegarnia/wytyczne...

    WYTYCZNE PROJEKTOWANIA INSTALACJI CENTRALNEGO OGRZEWANIA Budownictwo ZESZYT 2
    Zeszyt... 48.00 zł Na stanie Dodaj książkę do listy życzeń Opis Informacje dodatkowe
    Opinie (0) SPIS TREŚCI 1. Wstęp 5 1.1. Informacje ogólne 5 1.2. Pojęcia autorytetu
    zaworu w instalacji centralnego ogrzewania z termostatycznymi zaworami grzejnikowymi
    6 1.3.

    Autor: ZESZYT 2
    Liczba stron: 75

    ISBN: 978-83-88695-02-9
    Rok wydania: 2001

    INSTALACJE CENTRALNEGO OGRZEWANIA
    www.debowski.info/Pdf/PK_CO.pdf ? Plik PDF

    Proces projektowania 1. Ustalenie zapotrzebowania na ciepło do ogrzewania według
    zasad fizyki budowli, na podstawie norm: PN-82/B-02403 Temperatury obliczeniowe
    zewnętrzne PN-82/B-02402 Temperatury ogrzewanych pomieszczeńw budynkach PN-94/B-03406
    Obliczanie zapotrzebowania na ciepło pomieszcze ńo kubaturze do 600 m 3
    Dobór średnic przewodów grzewczych - projektowanie - ...
    https://instsani.pl/technik-inzynierii-sanitarnej/ma
    terialy-do-zajec/projektowanie...

    Projektowanie przewodów instalacji centralnego ogrzewania polega na dobraniu średnic
    przewodów i elementów regulacyjnych w sposób zapewniający: - odpowiedni rozdział
    czynnika grzejnego do poszczególnych grzejników, - stateczność cieplną i hydrauliczną
    instalacji, - optymalne koszty materiałowe i eksploatacyjne.
    Eco-Prius - Projekty instalacji centralnego ogrzewania i ...
    https://ecoprius.pl/pl/projekty-instalacji...

    Projekt instalacji centralnego ogrzewania wraz z urządzeniami i kotłownią Projekt 3D
    montażowy instalacji ogrzewania i wentylacyjnej Projekt instalacji sanitarnej - Rzut
    Projekt instalacji sanitarnej - Rozwinięcie Projekt instalacji ...
    Rodzaje instalacji c.o. - opis i schematy - BudujemyDom.pl
    https://budujemydom.pl/instalacje/ogrzewanie...

    Instalacja centralnego ogrzewania - ogrzewanie podłogowe W systemie ogrzewania
    podłogowego przewody, którymi płynie ogrzana woda, oddają ciepło do pomieszczenia
    równomiernie na całej powierzchni podłogi. Rury można ...
    projekt centralnego ogrzewania zasilanego z pompy ciepła
    https://www.archon.pl/obrazki/www/art/10375/... ? Plik PDF

    Niniejszy projekt nie mo śe byę podstaw ą do wykonania instalacji. 2 OPIS TECHNICZNY
    1. DANE OGÓLNE W budynku w zakresie instalacji zaprojektowano instalację ogrzewania
    podłogowego zasilaną z pompy ciepła; Projektowe obciążenie cieplne budynku: 7,8 kW 2.
    INSTALACJA CENTRALNEGO OGRZEWANIA
    Centralne ogrzewać projekt - tematy na elektroda.pl
    https://poszukaj.elektroda.pl/szukaj,centralne-ogrze
    wać-projekt.html

    Przebudowa centralnego ogrzewania grawitacyjnego. Witam! Zwracam się z prośbą o
    poradę dotyczącą przebudowy centralnego ogrzewania grawitacyjnego. Na pierwszym
    obrazku jest schemat właśnie tej instalacji, która ma już około 20 lat jednak działa
    bardzo sprawnie tzn. woda nigdy się nie zagotowała i układ nigdy się nie
    zapowietrzył.
    Powiązane wyszukiwania dla: projektowanie instalacji centralneg...

    projekt instalacji centralnego ogrzewania
    schemat instalacji centralnego ogrzewania
    instalacja centralnego ogrzewania opis
    instalacja centralnego ogrzewania wikipedia
    układ centralnego ogrzewania
    instalacje centralnego ogrzewania schematy
    jak zrobić centralne ogrzewanie
    jak działa centralne ogrzewanie