  • 21. Data: 2022-08-02 01:31:11
    Temat: Re: Najoszczędniejsza, standardowa pompa c.o.
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 1 August 2022 at 23:10:17 UTC+2, heby wrote:
    > Masz kiepskie pojęcie dlaczego ludzie szukają tańszych rzeczy. Jesli
    > myślisz, że to z biedy, to współczuję. Bywa, że z czystej radości bycia
    > twórczym.
    Ludzie szukają tanich rzeczy na złomie tylko z biedy

    Dawniej to był punkt zaopatrzenia, gdy nie bylo towaru w sklepach

    Biedy oczywiście nie nalezy się wstydzić, bo jest obecnie powszechna, w kraju,
    Europie, na calym świecie.

    Tylko jest drobna różnica.
    Gdy była bieda w krajach rozwijających się to ONZ i różne agendy organizowały pomoc i
    do Afryki trafiły tysiące paneli solarnych w ramach pomocy, ale tylko nowe

    I dzisiaj na każdej chalupie w buszu zainstalowane sa solary i maja światło w domu,
    mają laptopy, telefony.

    W Polsce jest większa bieda, bo nikt Polsce nie pomoże i dlatego biedni zbieraja
    puszki po smietnikach, a bardziej zaradni kombinują aby kupić na złomie jakieś
    używane solary, kaloryfery, pompki c.o.

    Ale to nie jest dobre rozwiązanie, bo jak co trafia na złom to złom calkowity, albo z
    demontażu, ale gwarancji sprawności to nie ma i ryzyko że padnie jest duże.

    A jak się montuje grzanie wody gdziekolwiek, w altance, na dzialce to musi to być
    bezpieczne i sprawne, aby nie wygenerować strat.
    Bo bez cieplej wody ręce też umyjemy,
    \a czarna beczka na stojaku też wodę w słoncu zagrzeje i worek czarny, plastikowy,
    wiszący u góry, też zapewni prysznic ciepłej wody.

    A ryzyka żadnego, żadnej elektryki, żadnego pompowania, żadnego cisnienia.

    I należy o tym pamiętać,
    bo jak stary, zardzewiały kaloryfer, używany do grzania wody pęknie, to woda zaleje
    dach, strop
    a poza tym w kaloryferze woda będzie zardzewiała, z rdzą, czyli alergizująca skorę i
    nie nadająca się do mycia twarzy

  • 22. Data: 2022-08-02 01:56:33
    Od: Collie <c...@p...pl>

    W poniedziałek, 1.08.2022 o 23:10, heby napisał:

    > Masz kiepskie pojęcie dlaczego ludzie szukają tańszych rzeczy. Jesli
    > myślisz, że to z biedy, to współczuję. Bywa, że z czystej radości bycia
    > twórczym.

    Jeno w tej czystej radości bycia twórczym słychać cięgiem jojczenie:
    > problem w tym że tania nie jest
    > cieżko kupić tanie i słabe pompki
    > bandycko droga
    > wszystko >200zł odrzucam jako mało ekonomiczne
    > pewnie sie nie zwróci
    > to również jakaś abstrakcyjna cena...

    Taka to radość o poranku, gdy wszystkie pompki bandycko drogie.
    I jak tu żyć, kurwa, panie premierze?

    --
    Collie

  • 23. Data: 2022-08-02 08:54:12
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/08/2022 01:56, Collie wrote:
    > Jeno w tej czystej radości bycia twórczym słychać cięgiem jojczenie:
    > Taka to radość o poranku, gdy wszystkie pompki bandycko drogie.

    Nijak. Koleś określił że więcej jak 200zł nie da. I w sumie go rozumiem.
    Ta pompka będzie <bład: dzielenie przez zero> razy droższa niż całą
    reszta, a troche mocniejsza pompka już tam jest. Więc po ch. inwestować...

    > I jak tu żyć, kurwa, panie premierze?

    Nijak. Jesli takiej nie ma, to w przeciwieństwie do Ciebie, koleś
    zostanie z tym co ma. Może panel zmieni na większy i będzie troch
    bardziej zadowolony niż jak by za te pieniądze kupił gównopompkę. Masz
    jakiś ból dupy, że ktoś ma najnormalniej w świecie rozsądne limity na
    swoje hobby i potrafi szacować sens? Jak by chciał zrobić to dobrze, to
    by prąd doprowadził sobie na działkę. Ale może radość ze zrobienia
    czegoś samemu jest ważniejsza niż jojczenie Collie nad tym, że ktoś
    ośmielił się o coś zapytać.

  • 24. Data: 2022-08-02 08:56:01
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/08/2022 01:31, a a wrote:
    > Ludzie szukają tanich rzeczy na złomie tylko z biedy

    Nie masz pojęcia czego ludzie szukają na złomowiskach.

    > a poza tym w kaloryferze woda będzie zardzewiała, z rdzą, czyli alergizująca skorę
    i nie nadająca się do mycia twarzy

    Nie masz pojęcia co to zbionik c.w.u. z wężownica, prawda?

    Ogólnie: nie masz pojęcia, prawda?

  • 25. Data: 2022-08-02 14:51:42
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 01.08.2022 22:08, Uzytkownik wrote:
    > A swoją drogą na Allegro są takie solary do podgrzewania wody w cenie
    > poniżej 1500zł
    > https://allegrolokalnie.pl/oferta/solar-kolektor-slo
    neczny-podgrzewacz-wody-solary

    Dobrze rozumiem, że wodę z tego zbiornika trzeba spuszczać przed zimą?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 26. Data: 2022-08-03 07:50:49
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 01.08.2022 o 22:20, a a pisze:
> [...]
    instalacji centralnego ogrzewania" jest polską wersją normy europejskiej EN 12828 z
    marca 2003 r., której tytuł w wersji angielskiej brzmi: ,,Heating systems in
    buildings - Design for waterbased heating systems".
    ogrzewcze w budynkach. Projektowanie wodnych instalacji centralnego ogrzewania". Nowa
    norma reguluje całokształt projektowania instalacji centralnego ogrzewania, łącznie z
    zabezpieczeniem, o maksymalnej t...

    korozyjności wody i możliwości zastosowania ochrony przed korozją. 5. Instalacja
    ogrzewcza wodna powinna być zaprojektowana w taki sposób, aby ilość wody
    uzupełniającej można było utrzymywać na racjonalnie niskim poziomie. 6.

    trzeba pamiętać o parametrach zawartych w obowiązujących normach. Przyjrzyjmy się
    bliżej temu zagadnieniu. ... Przykładami norm dotyczących instalacji CO mogą być
    PN-EN 12828:2006, PN-EN 12831:2006 lub PN-EN 1264-2:2008. ...
    Rozmiar: 187 x 132. Źródło: instalreporter.pl
    Rozmiar: 178 x 170. Źródło: domyzintelektem.oferteo.pl
    Rozmiar: 176 x 170. Źródło: ecoprius.pl
    Rozmiar: 163 x 170. Źródło: domyzintelektem.oferteo.pl
    Rozmiar: 176 x 170. Źródło: ecoprius.de

    instalacji centralnego ogrzewania w budynkach z maksymalną temperaturą eksploatacyjną
    nie przekraczającą 105°C. W przypadku instalacji centralnego ogrzewania z temperaturą
    eksploatacyjną powyżej 105°C można stosować inne wymagania dotyczące zabezpieczeń niż
    .

    całokształt projektowania instalacji centralnego ogrzewania, łącznie z
    zabezpieczeniem, o maksymalnej temperaturze pracy do 105°C. Norma traktuje jednak
    problematykę obliczania naczynia wzbiorczego w załączniku D informacyjnie, odwołując
    się do uregulowań miejscowych.

    zasad fizyki budowli, na podstawie norm: PN-82/B-02403 Temperatury obliczeniowe
    zewnętrzne PN-82/B-02402 Temperatury ogrzewanych pomieszczeńw budynkach PN-94/B-03406
    Obliczanie zapotrzebowania na ciepło pomieszcze ńo kubaturze do 600 m3.

    instalacjach wodociągowych i centralnego ogrzewania obiektów budowlanych, o ciśnieniu
    nominalnym do , MPa. Norma będzie mogła być stosowana podczas projektowania,
    produkcji, certyfikacji i eksploat acji armatury instalacji wodociągowej i
    centralnego ogrzewania 10

    GRZEJNIKÓW STALOWYCH. PRODUKCJI ZP-U ,, IDMAR " 1. Obliczeniowa temperatura na
    zasilaniu grzejnika nie może przekraczać 95 0 C niezależnie od wielkości i kształtu
    instalacji C.O dla danego budynku. Nie dopuszcza się stosowanie w charakterze ...

    jest jednym z kluczowych domowych systemów. Zanim rozejrzymy się za wykonawcą, musimy
    pomyśleć nad osobą, która zajmie się ...

    systemów centralnego ogrzewania (CO) budynków jednorodzinnych, wielorodzinnych oraz
    wszelkich innych inwestycji komercyjnych. Instalacje ogrzewania pomieszczeń które
    tworzymy dostosowane są do najnowszych norm i standardów nowoczesnej branży
    grzewczej. Dodaj ...

    poradę dotyczącą przebudowy centralnego ogrzewania grawitacyjnego. Na pierwszym
    obrazku jest
    > Jak nie zna norm to niech więcej nie zawraca doopy

    Skopiowałeś połowę internetu debilu, a nie umiesz wskazać jednego zapisu
    na który się rzekomo powołujesz. Nie wskażesz, bo to co napisałeś
    wcześniej jest tylko i wyłącznie projekcją twojej, chorej wyobraźni i
    nie ma to żadnego podparcia prawnego czy normatywnego.

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 27. Data: 2022-08-03 07:58:54
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    neczny-podgrzewacz-wody-solary

    > Dobrze rozumiem, że wodę z tego zbiornika trzeba spuszczać przed zimą?

    Dobrze rozumiesz.

  • 28. Data: 2022-08-03 10:06:21
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 03.08.2022 07:58, Uzytkownik wrote:

    > Dobrze rozumiesz.

    To ile ta nierdzewka wytrzyma zanim rdza nie wyjdzie ze środka?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 29. Data: 2022-09-28 19:56:33
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 01.08.2022 19:59, Mateusz Bogusz wrote:

    > Takie moce to chyba do domów z kilkoma kondygnacjami? Mnie 130m2
    > podłogówki na parterze napędza taka LFP ePCO 25/40-70 z poborem 8W.

    Muszę się przyznać do błędu.

    Pomierzyłem ostatnio dom wzdłuż i wszerz do każdego obwodu i pompa LFP
    ePCO 25/40-70 ma pobór od 6W do 44W ale...

    Obsługuje 9 trybów pracy:
    - 6 dla charakterystyki proporcjonalnej (zmiennociśnieniowej) - zalecany
    przez producenta do instalacji z kaloryferami.
    - 3 dla charakterystyki stałoobrotowej (ekwiwalent tradycyjnej pompy
    obiegowej) - zalecany dla podłogówki.

    Ja używam 1 poziom tej drugiej i on w stanie pracy zużywa...20W.
    Sprawdziłem i faktycznie pokazało 6W ale na 1 poziomie charakterystyki
    proporcjonalnej - w tym trybie, pompa nie nadążała z odbiorem ciepła z
    PC modulującej na najniższych obrotach - dalej już nie sprawdzałem.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz