  • 11. Data: 2022-08-01 21:40:56
    Temat: Re: Najoszczędniejsza, standardowa pompa c.o.
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/08/2022 21:31, a a wrote:
    > pompa nie będzie pompować, woda się zagotuje i rozerwie instalację

    Dlatego ludzkość czeka, aż ktoś wreszcie wynajdzie zawory
    bezpieczeństwa. Strasznie by sie nam przydały.

    > Poza tym solary nie nadają się do c.o.

    I tutaj rozumiesz koleś ma szczęście, bo ich nie używa do c.o. Tylko do
    tej wody co leci, jak jest brudny i to chyba tylko latem.

    > A nocą, w silne mrozy, instalacja się wychładza szybko, a nie grzeje, czyli to
    bardzo niemądry pomysł.

    Uff, jakie to szczęscie, że to nie ten przypadek.

    > Bardzo głupi pomysł i niebezpieczny.

    Tak, ale ta uwaga dotyczy *Twojego* pomysłu. Tak, on jest głupi.

  • 12. Data: 2022-08-01 21:41:35
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 1 August 2022 at 21:36:28 UTC+2, Uzytkownik wrote:

    > Wskaż zapis prawny, który tego zabrania.
    PN-EN 12828

    Według 2 źródeł

    Norma pr PN-EN 12828 ,,Instalacje ogrzewcze w budynkach. Projektowanie wodnych
    instalacji centralnego ogrzewania" jest polską wersją normy europejskiej EN 12828 z
    marca 2003 r., której tytuł w wersji angielskiej brzmi: ,,Heating systems in
    buildings - Design for waterbased heating systems".
    Projektowanie wodnych ins...
    yadda.icm.edu.pl
    Norma ta została zmieniona przez normę europejską PN EN 12828 ,,Instalacje ogrzewcze
    w budynkach. Projektowanie wodnych instalacji centralnego ogrzewania". Nowa norma
    reguluje całokształt projektowania instalacji centralnego ogrzewania, łącznie z
    zabezpieczeniem, o maksymalnej t...
    Projektowanie naczyń wzbi...
    instsani.pl
    Opinia
    Projektowanie instalacji grzewczych - Vademecum dla uczniów ...
    https://instsani.pl/.../projektowanie-instalacji-grz
    ewczych

    Normy dotyczącej jakości wody w instalacjach ogrzewania oraz z uwzględnieniem
    korozyjności wody i możliwości zastosowania ochrony przed korozją. 5. Instalacja
    ogrzewcza wodna powinna być zaprojektowana w taki sposób, aby ilość wody
    uzupełniającej można było utrzymywać na racjonalnie niskim poziomie. 6.
    Instalacje centralnego ogrzewania - istniejące normy i przepisy
    https://www.tapi.pl/blog/normy-i-przepisy-dotyczace-
    instalacji-co

    Dla spełnienia istniejących wymogów projektując instalacje centralnego ogrzewania
    trzeba pamiętać o parametrach zawartych w obowiązujących normach. Przyjrzyjmy się
    bliżej temu zagadnieniu. ... Przykładami norm dotyczących instalacji CO mogą być
    PN-EN 12828:2006, PN-EN 12831:2006 lub PN-EN 1264-2:2008. ...
    Obrazy Projektowanie instalacji centralnego ogrzewania Normy
    bing.com/images
    Obraz znaleziony dla: Projektowanie instalacji centralnego ogrzewania Normy. Rozmiar:
    187 x 132. Źródło: instalreporter.pl
    Projektowanie instalacji centralnego ogrzewania - wybrane zagadnienia z ...
    Obraz znaleziony dla: Projektowanie instalacji centralnego ogrzewania Normy. Rozmiar:
    178 x 170. Źródło: domyzintelektem.oferteo.pl
    Projekt wewnętrznej instalacji centralnego ogrzewania, Czeczotki ...
    Obraz znaleziony dla: Projektowanie instalacji centralnego ogrzewania Normy. Rozmiar:
    176 x 170. Źródło: ecoprius.pl
    Projekty instalacji centralnego ogrzewania i sanitarnych - Rysunki
    Obraz znaleziony dla: Projektowanie instalacji centralnego ogrzewania Normy. Rozmiar:
    163 x 170. Źródło: domyzintelektem.oferteo.pl
    Projekt wewnętrznej instalacji centralnego ogrzewania, Czeczotki ...
    Obraz znaleziony dla: Projektowanie instalacji centralnego ogrzewania Normy. Rozmiar:
    176 x 170. Źródło: ecoprius.de
    Projekty instalacji centralnego ogrzewania i sanitarnych - Rysunki
    Zobacz wszystko
    Zobacz wszystkie obrazy
    Omówienie normy: PN-EN 12828:2006 - Wentylacja.com.pl
    https://wentylacja.com.pl/news/omowienie-normy-pn-en
    -12828-2006-19571.html

    16.01.2007 ? W normie określono kryteria projektowe w odniesieniu do wodnych
    instalacji centralnego ogrzewania w budynkach z maksymalną temperaturą eksploatacyjną
    nie przekraczającą 105°C. W przypadku instalacji centralnego ogrzewania z temperaturą
    eksploatacyjną powyżej 105°C można stosować inne wymagania dotyczące zabezpieczeń niż
    Projektowanie naczyń wzbiorczych - Vademecum dla uczniów ...
    https://instsani.pl/technik-inzynierii-sanitarnej/..
    .

    Projektowanie wodnych instalacji centralnego ogrzewania". Nowa norma reguluje
    całokształt projektowania instalacji centralnego ogrzewania, łącznie z
    zabezpieczeniem, o maksymalnej temperaturze pracy do 105°C. Norma traktuje jednak
    problematykę obliczania naczynia wzbiorczego w załączniku D informacyjnie, odwołując
    się do uregulowań miejscowych.
    INSTALACJE CENTRALNEGO OGRZEWANIA
    www.debowski.info/Pdf/PK_CO.pdf ? Plik PDF

    Proces projektowania. 1. Ustalenie zapotrzebowania na ciepło do ogrzewania według
    zasad fizyki budowli, na podstawie norm: PN-82/B-02403 Temperatury obliczeniowe
    zewnętrzne PN-82/B-02402 Temperatury ogrzewanych pomieszczeńw budynkach PN-94/B-03406
    Obliczanie zapotrzebowania na ciepło pomieszcze ńo kubaturze do 600 m3.
    POLSKIE NORMY PRZYDATNE PRZY PROJEKTOWANIU ...
    www.bioenergiadlaregionu.eu/gfx/baza_wiedzy/321/... ? Plik PDF

    Przedmiotem normy będą wymagania i badania dotyczące armatury stosowanej w
    instalacjach wodociągowych i centralnego ogrzewania obiektów budowlanych, o ciśnieniu
    nominalnym do , MPa. Norma będzie mogła być stosowana podczas projektowania,
    produkcji, certyfikacji i eksploat acji armatury instalacji wodociągowej i
    centralnego ogrzewania 10
    WYTYCZNE PROJEKTOWANIA INSTALACJI CENTRALNEGO
    www.idmar.pl/old/wytyczne proj.grzej..htm

    WYTYCZNE PROJEKTOWANIA INSTALACJI CENTRALNEGO. OGRZEWANIA Z ZASTOSOWANIEM GRZEJNIKÓW
    STALOWYCH. PRODUKCJI ZP-U ,, IDMAR " 1. Obliczeniowa temperatura na zasilaniu
    grzejnika nie może przekraczać 95 0 C niezależnie od wielkości i kształtu instalacji
    C.O dla danego budynku. Nie dopuszcza się stosowanie w charakterze ...
    Projekt instalacji grzewczej - czy i kiedy jest ... - TECH ...
    https://www.techsterowniki.pl/blog/projekt...

    10.05.2021 ? Instalacja grzewcza, zwana również potocznie centralnym ogrzewaniem,
    jest jednym z kluczowych domowych systemów. Zanim rozejrzymy się za wykonawcą, musimy
    pomyśleć nad osobą, która zajmie się ...
    Centralne ogrzewanie (CO) - ProjektOne Poznań - Projektowanie
    https://www.projektone.pl/centralne-ogrzewanie

    Centralne ogrzewanie (CO) Wykonujemy opracowania dokumentacji projektowej dla
    systemów centralnego ogrzewania (CO) budynków jednorodzinnych, wielorodzinnych oraz
    wszelkich innych inwestycji komercyjnych. Instalacje ogrzewania pomieszczeń które
    tworzymy dostosowane są do najnowszych norm i standardów nowoczesnej branży
    grzewczej. Dodaj ...
    Centralne ogrzewać projekt - tematy na elektroda.pl
    https://poszukaj.elektroda.pl/szukaj,centralne-ogrze
    wać-projekt.html

    Przebudowa centralnego ogrzewania grawitacyjnego. Witam! Zwracam się z prośbą o
    poradę dotyczącą przebudowy centralnego ogrzewania grawitacyjnego. Na pierwszym
    obrazku jest

  • 13. Data: 2022-08-01 21:43:55
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/08/2022 21:40, a a wrote:
    > Czy ta odpowiedź była pomocna?

    Czas chyba postawić pytanie: Czy "a a" to kiepski proxy do google z
    niewyłączalną funkcją RSS, będący eksperymentalnym AI na peltierach,
    które nie wyszło?

  • 14. Data: 2022-08-01 22:08:04
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 01.08.2022 o 21:40, heby pisze:

    > Dlatego ludzkość czeka, aż ktoś wreszcie wynajdzie zawory
    > bezpieczeństwa. Strasznie by sie nam przydały.

    Przydałoby się jeszcze wynaleźć układ zamknięty w którym byłoby
    ciśnienie rzędu 2-3 barów oraz wynaleźć glikol, aby płyn utworzony z
    wody i glikolu nie gotował się po osiągnięciu stukilkudziesięciu stopni
    Celsjusza

    > Tak, ale ta uwaga dotyczy *Twojego* pomysłu. Tak, on jest głupi.

    Wszystkie jego pomysły są na tym samym poziomie.

    A swoją drogą na Allegro są takie solary do podgrzewania wody w cenie
    poniżej 1500zł
    https://allegrolokalnie.pl/oferta/solar-kolektor-slo
    neczny-podgrzewacz-wody-solary

    Kilka rur typu heat pipe + zbiornik na ciepłą wodę. Nie potrzeba żadnych
    pomp i żadnych akumulatorów. Nie wiem po co ludzie sobie aż tak
    utrudniają życie.

  • 15. Data: 2022-08-01 22:13:12
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 01.08.2022 o 21:41, a a pisze:

> [...]
    > Obraz znaleziony dla: Projektowanie instalacji centralnego ogrzewania Normy.
    Rozmiar: 178 x 170. Źródło: domyzintelektem.oferteo.pl
    > Projekt wewnętrznej instalacji centralnego ogrzewania, Czeczotki ...
    > Obraz znaleziony dla: Projektowanie instalacji centralnego ogrzewania Normy.
    Rozmiar: 176 x 170. Źródło: ecoprius.pl
    > Projekty instalacji centralnego ogrzewania i sanitarnych - Rysunki
    > Obraz znaleziony dla: Projektowanie instalacji centralnego ogrzewania Normy.
    Rozmiar: 163 x 170. Źródło: domyzintelektem.oferteo.pl
    > Projekt wewnętrznej instalacji centralnego ogrzewania, Czeczotki ...
    > Obraz znaleziony dla: Projektowanie instalacji centralnego ogrzewania Normy.
    Rozmiar: 176 x 170. Źródło: ecoprius.de
> [...]
    poradę dotyczącą przebudowy centralnego ogrzewania grawitacyjnego. Na pierwszym

    Nie przepisuj internetu tylko podaj konkretny zapis, który o tym mówi.

  • 16. Data: 2022-08-01 22:19:34
    Od: a a <m...@g...com>

    przestań srac jak niemondry

  • 17. Data: 2022-08-01 22:20:25
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 1 August 2022 at 22:13:14 UTC+2, Uzytkownik wrote:

> [...]
    grzewczej. Dodaj ...

    poradę dotyczącą przebudowy centralnego ogrzewania grawitacyjnego. Na pierwszym
    Jak nie zna norm to niech więcej nie zawraca doopy

  • 18. Data: 2022-08-01 23:06:58
    Od: Collie <c...@p...pl>

    W poniedziałek, 1.08.2022 o 21:43, heby napisał:

    > Czas chyba postawić pytanie: Czy "a a" to kiepski proxy do google z
    > niewyłączalną funkcją RSS, będący eksperymentalnym AI na peltierach,
    > które nie wyszło?

    Czy to ai, czy ei - nieważne. Ważne, że dzięki niemu jest śmieszno
    i straszno na grupie. I wolę czytać te śmieszne i straszne treści
    zawarte w całości w tytule, bez otwierania wpisu - niż jojczenie
    bidy szukającej bida-rzeczy, bo do roboty iść nie chce, by stać
    było na pompkę za pińć złotych tę bidę.

    --
    Collie

  • 19. Data: 2022-08-01 23:07:04
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/08/2022 22:08, Uzytkownik wrote:
    > Nie wiem po co ludzie sobie aż tak
    > utrudniają życie.

    Koleś, tego co kojarzę, pracuje na złomowisku. Masz więc odpowiedź...

  • 20. Data: 2022-08-01 23:10:11
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/08/2022 23:06, Collie wrote:
    > niż jojczenie
    > bidy szukającej bida-rzeczy, bo do roboty iść nie chce, by stać
    > było na pompkę za pińć złotych tę bidę.

    Masz kiepskie pojęcie dlaczego ludzie szukają tańszych rzeczy. Jesli
    myślisz, że to z biedy, to współczuję. Bywa, że z czystej radości bycia
    twórczym.