  • 21. Data: 2022-08-09 23:27:19
    Temat: Re: Od 2023 r. ruszą kontrole domów
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 9 Aug 2022 18:21:40 +0200, Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    wrote:
    > A gdy konto jest wspólne to czyje są?

    wszystkich właścicieli. Z pkt widzenia komornika jeśli jeden z takich
    właścicieli ma tytuł wykonawczy (jest dłużnikiem) to dla komornika to
    są pieniądze dłużnika (mimo że np. akurat drugi współwłaściciel
    wrzucił *swoją* kasę na konto, wtedy peszek). Dlatego wspólnych kont
    nie należy robić. Jeśli już ktoś drugi ma mieć dostęp do konta to
    tylko przez pełnomocnictwo, wtedy komornik nie może ruszyć.

    --
    Marek

  • 22. Data: 2022-08-10 07:13:34
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 09.08.2022 23:27, Marek wrote:

> [...]
    > właścicieli ma tytuł wykonawczy (jest dłużnikiem) to dla komornika to są
    > pieniądze dłużnika (mimo że np. akurat drugi współwłaściciel wrzucił

    A gdy dłużnik będzie wynajmował ode mnie mieszkanie, to komornik też mi
    z mieszkania pozabiera co będzie chciał?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 23. Data: 2022-08-10 14:04:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 10 sierpnia 2022 o 07:13:36 UTC+2 Mateusz Bogusz napisał(a):

    > A gdy dłużnik będzie wynajmował ode mnie mieszkanie, to komornik też mi
    > z mieszkania pozabiera co będzie chciał?
    Jeśli to będą rzeczy którymi włada dłużnik to tak.

  • 24. Data: 2022-08-10 16:05:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 10 Aug 2022 07:13:34 +0200, Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    wrote:
    > A gdy dłużnik będzie wynajmował ode mnie mieszkanie, to komornik
    > też mi
    > z mieszkania pozabiera co będzie chciał?

    Może, bo komornik ma prawo zająć to czym *włada* dłużnik. Włada jest
    słowem kluczowymi. Dopiero później w ramach dalszego postępowania
    odwoławczego można wykazać rachunkami że np. ten stolik należy do
    właściciela i uwolnić z zajęcia stolik.

    --
    Marek

  • 25. Data: 2022-08-10 18:29:38
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Podobno może (i uzyskać takie numery rachunków), witaj w totalitarnym socjaliźmie.

    -----

  • 26. Data: 2022-08-10 22:10:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 10 Aug 2022 18:29:38 +0200, ąćęłńóśźż<...@...pl> wrote:
    > Podobno może (i uzyskać takie numery rachunków), witaj w
    > totalitarnym socjaliźmie.

    Co może? Blokadę zakłada pracownik banku na podstawie zajęcia
    komorniczego. Miałem taką sytuację, że pełnomocnik mający zajęcie i
    dostęp na mocy pełnomocnictwa do rachunku kogoś innego spowodował
    założenie blokady na tym rachunku. Ale po wymianie uprzejmości i
    zwrócenia uwagi, że to *nie jego* konto blokada została zdjęta.
    Niekompetentny pracownik zawsze się trafi.

    --
    Marek

  • 27. Data: 2022-08-14 08:34:45
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No sam widzisz.
    A tu np. ZUS trzeba było zapłacić i następną szansę dostajesz po pełnych 6 miesiącach
    opłacania składki.
    Lub wywiązać się z płatności do której zobowiązałeś się wpłacając zadatek itp itd.

    -----