  • 1. Data: 2020-01-14 09:42:40
    Temat: Ogrodzenie dzialki
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Zapotrzebowanie na sprawdzone pomysły jest.
    Potrzebuje ogrodzić działkę budowlaną na długości 140m + brama. Będzie pies, ma nie
    zwiać. Ogrodzenie zasadniczo ma być docelowe więc najtańsze pomysły typu siatka leśna
    na drągach drewnianych odpadają.
    Czym robić, i czy robić samemu?

    b.

  • 2. Data: 2020-01-14 10:22:23
    Temat: Re: Ogrodzenie dzialki
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-01-14 o 09:42, Budyń pisze:
> [...]
    zwiać. Ogrodzenie zasadniczo ma być docelowe więc najtańsze pomysły typu siatka leśna
    Sam całe ogrodzenie zrobiłem, więc się da bez większych wyzwań.
    Można zrobić tradycyjne, słupki, murki, druty siatka ale z tym duzo zabawy,
    sąsiadowi ostatnio robili systemowe i poszło szybko i sprawnie, samemu bez
    problemu się zrobi, a ceny juz też mają konkurencyjne do tradycyjnego.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2020-01-14 10:22:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 stycznia 2020 09:42:42 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    zwiać. Ogrodzenie zasadniczo ma być docelowe więc najtańsze pomysły typu siatka leśna

    Słupki i siatka wychodziło optymalnie jak w ubiegłym roku kupowałem
    1mb przyzwoitej powlekanej siatki to ok 10zł, słupek 15-20zł. 3 przelotki na słupek
    to koszt 2zł kpl, do tego drut.
    więc na szybko licząc to ok 3000zł za siatke słupki i cement wyjdzie. To wersja bez
    podmórówki i bramy oraz robocizny oczywiście
    Na olx i allegro pełno tego. Ja tam znalazłem gościa z mojej okolicy to nawet darmo
    podrzucili pod dom. Kup Sobie świder do kopania otworów pod słupy jak zdecydujesz
    samemu robić.
    Brama to rozumiem na przodzie więc ten odcinek zrób jak tam Tobie wizualnie pasuje

    Zerknij tez na OLX za ok70-80zł/mb znajdziesz tam oferty ogrodzenia z montażem
    Pierwsze z brzegu
    https://www.olx.pl/oferta/ogrodzenia-panelowe-panele
    -ogrodzeniowe-ploty-panelowe-montaz-asf-CID628-IDD5W
    m1.html#221fcb91ba;promoted
    https://www.olx.pl/oferta/ogrodzenia-panelowe-panele
    -ogrodzeniowe-panel-153-fi-4-z-montazem-CID628-IDBEV
    vX.html#168b5ae8f5

  • 4. Data: 2020-01-14 11:02:43
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 14.01.2020 o 09:42, Budyń pisze:

> [...]
    zwiać. Ogrodzenie zasadniczo ma być docelowe więc najtańsze pomysły typu siatka leśna

    Tylko panele - tanio i estetycznie. Jakakolwiek siatka to
    przeżytek. Facet bez dwóch lewych rąk zmontuje panele sam,
    z kobitą do przytrzymania. Przy psie niezbędna jest podmurówka.
    Przy średnio ogarniętym psie wystarczy wpuszczenie płyty
    podmurówki w ziemię na 10-20 cm, przy wyspecjalizowanych
    kopaczach czasem i pół metra może być za mało. Miałem takiego,
    cwaniaka, to wiem.

  • 5. Data: 2020-01-14 11:11:49
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Przy psie niezbędna jest podmurówka.
    ----------------------------
    Można tez psa nauczyc, ze się nie zbliża do ogrodzenia.

  • 6. Data: 2020-01-14 11:13:14
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Kup Sobie świder do kopania otworów pod słupy jak zdecydujesz samemu robić
    ----------------------------------
    Pożycz spalinowy

  • 7. Data: 2020-01-14 11:35:01
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 14.01.2020 o 11:11, Piotrek Paradysz pisze:

    > Przy psie niezbędna jest podmurówka.
    > ----------------------------
    > Można tez psa nauczyc, ze się nie zbliża do ogrodzenia.

    Jasne, stawiając elektrycznego pastucha, albo zakładając
    psu obrożę elektryczną. Znałem takich skurwysynów, bo
    zrobić podmurówkę było im za trudno i za drogo.

    Podwórko/ogród to cześć psiego świata, tak jak dom. Pies
    ma naturalne (czyli dane od Boga) prawo podchodzenia do
    ogrodzenia, by zobaczyć jaki psi syn przechodzi za jego
    płotem i wydrzeć na niego mordę przy płocie.

  • 8. Data: 2020-01-14 12:02:33
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]
    zwiać. Ogrodzenie zasadniczo ma być docelowe więc najtańsze pomysły typu siatka leśna

    Ja też polecam systemowe np. Beckaert, z tym, że musisz uważać przy
    kupnie. Ja kupiłem w Castoramie na promocji panele w cenie dość
    atrakcyjnej. Po montażu okazało się, że płot nie za bardzo chce się
    trzymać linii prostej. Zacząłem dochodzić dlaczego i okazało się, że
    panele "promocyjne" są zrobione z drutu fi 4 mm, podczas gdy normalne
    mają fi 5. Tak więc zaoszczędziłem 20% pieniędzy, producent zaoszczędził
    36% na materiale, a płot ma o połowę mniejszą sztywność.
    Drugi płot mam zrobiony z siatki Pantanet Family, ale tam miałem już
    starą podmurówkę i słupki. Spisuje się dobrze, ale siatka jest dość
    delikatna, więc dla dużego psa może okazac się za słaba.
    Jacek

  • 9. Data: 2020-01-14 12:28:01
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 14.01.2020 o 09:42, Budyń pisze:

    > Zapotrzebowanie na sprawdzone pomysły jest.
    > Potrzebuje ogrodzić działkę budowlaną na długości 140m + brama. Będzie pies, ma nie
    zwiać.

    Dodam jeszcze, że przy psie prócz podmurówki ważna jest
    też i wysokość ogrodzenia. I to też zależy to od posiadanego
    czworonoga - ale nie tylko od jego wielkości. Są duże psy,
    dla których metrowy płot już jest nie do przejścia, ale
    z kolei są skoczkowie (i to nie postury borzoja), dla
    których półtorametrowy płot to pestka. Ba, są spece
    potrafiące wspinać się po siatce jak kot. Ale i na takich
    jest rada: "więzienne" ukośniki do wewnątrz. Ja na szczęście
    nie musiałem się imać takich sposobów, ale mam znajomego
    z takim "więziennym" ogrodzeniem, bo jego husky wspinały
    się po siatce jak po drabinie.

  • 10. Data: 2020-01-14 14:36:17
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-14 o 00:42 -0800, Budyń napisał:
> [...]
    > Będzie pies, ma nie zwiać. Ogrodzenie zasadniczo ma być docelowe więc
    > najtańsze pomysły typu siatka leśna na drągach drewnianych odpadają.

    Domniemywam, że pies miałby spełniać rolę samotnego ochroniarza placu
    budowy. Może to być doskonały sposób na wypracowanie pierwszych
    konfliktów sąsiedzkich, za sprawą czworonoga któremu wydaje się, że
    jego życiową misją jest ujadanie do świtu aby odstraszyć nocne mary.

    Mateusz