  • 1. Data: 2020-01-09 17:32:00
    Temat: dobudowanie wiaty z boku domu - konstrukcja
    Od: uciu <a...@g...com>

    Planuje z boku domu dobudować wiatę na auto.
    coś podobnego ale z dachówką na dachu
    https://budujemydom.pl/i/images/1/8/5/dz03OTAmaD01ND
    g=_src_214185-budowa_wiaty_garazowej2_budujemydompl.
    png

    Tylko zastanawiam się nad belką mocowaną do budynku.
    Czy wyciąć ocieplenie (mam 20cm styro) i mocować belkę do ściany
    Jak potem do tego krokwie zamocować - pewnie trzeba dokonać większej demolki
    ocieplenia?
    Czy postawić wiatę osobno, na słupach przy samym budynku?
    Tylko wtedy dachu wiaty nie połączę w budynkiem. Wtedy trzeba tam jakąś szczeline
    zostawić?

    Najbardziej pasowałaby mi mix czy belka przymocowana do styropianu (kołki przez
    styropian do ściany i dodatkowo tą belke podeprzec 3 słupami.

    pozdrawiam
    uciu

  • 2. Data: 2020-01-09 17:40:01
    Temat: Re: dobudowanie wiaty z boku domu - konstrukcja
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 9 stycznia 2020 10:32:02 UTC-6 użytkownik uciu napisał:
> [...]
    png

    > Czy postawić wiatę osobno, na słupach przy samym budynku?

    Tak.

    > Tylko wtedy dachu wiaty nie połączę w budynkiem. Wtedy trzeba tam jakąś szczeline
    zostawić?

    Obojetne.
    Spojrz na to tak:
    Jak deszcz pada na sciane dzis to jak dostawisz wiate to mniej wody bedzie po scianie
    splywac.
    Jedyna roznica to zima i zalegajacy snieg.

    Ocieplenie zostaw w spokoju. Im mniej ten tynk uszkodzisz tym lepiej. Zrob se
    szczeline zeby ewentualne ruchy wiaty nie szkodzily tynkowi i tyle.

    > Najbardziej pasowałaby mi mix czy belka przymocowana do styropianu (kołki przez
    styropian do ściany i dodatkowo tą belke podeprzec 3 słupami.

    Bez sensu. Duzo miejsc gdzie ci woda czy inne syfy czy robale moga wlazic.

    Postaw osobno, daj 1-2cm szpary i bedzie dobrze.

  • 3. Data: 2020-01-09 18:17:43
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 09.01.2020 17:32, uciu wrote:
> [...]
    > Czy postawić wiatę osobno, na słupach przy samym budynku?
    > Tylko wtedy dachu wiaty nie połączę w budynkiem. Wtedy trzeba tam jakąś szczeline

    Ja bym styropianu nie ruszał i postawił wolnostojącą.

  • 4. Data: 2020-01-09 18:53:44
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 stycznia 2020 17:32:02 UTC+1 użytkownik uciu napisał:
> [...]
    ocieplenia?
    > Czy postawić wiatę osobno, na słupach przy samym budynku?

    osobno na słupach

    > Tylko wtedy dachu wiaty nie połączę w budynkiem.

    a czemu nie? da sie zrobić

    b.

  • 5. Data: 2020-01-09 20:11:56
    Od: wowa <w...@g...pl>

> [...]
    > ocieplenia? Czy postawić wiatę osobno, na słupach przy samym budynku?
    > Tylko wtedy dachu wiaty nie połączę w budynkiem. Wtedy trzeba tam jakąś

    Wiata osobno. nie demolujesz domu i urzędnik nie wpadnie na pomysł, że
    to jest rozbudowa co skutkuje odpowiednim podatkiem. Niestety to nie
    żart, parę lat temu była dyskusja bodaj na forum Muratora. A żeby woda
    nie leciała szczeliną to zrób normalną obróbkę blacharską. Blacha
    mocowana tylko do ściany żeby mogło pracować. Acha, i budujesz wiatę a
    nie wiatę na auto zwaną garażem :)
    Wojtek

  • 6. Data: 2020-01-09 20:26:04
    Od: Kadar <o...@g...com>

    "Acha, i budujesz wiatę a
    nie wiatę na auto zwaną garażem :)"

    Domyślam się, że chodzi o czepiania się urzędasów. Ciekawe, że jak szukają kasy to
    przypadkowo źle użyte określenie a oni już cie dopadną i nie ma zmiłuj się. Jak
    politycy wypluwają z siebie wszelkie możliwe obraźliwe rzeczy to nikt im nic nie
    zrobi.
    Kadar

  • 7. Data: 2020-01-09 20:31:17
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 09/01/2020 17:32, uciu wrote:
    > Tylko zastanawiam się nad belką mocowaną do budynku.
    > Czy wyciąć ocieplenie (mam 20cm styro) i mocować belkę do ściany

    U mnie jest tak: Wycięto w styropianie kwadrat o boku mniej więcej
    belki. W to miejsce został wsadzony klocek drewniany, impregnowany, o
    wysokości dokładnie równej grubości ociepnienia. Osadzony na kotwy
    chemiczne.

    Do tego kawałka drewna służącego jako dystans przymocowany jest taki
    wieszak, trzymany tymi samymi kotwami:

    https://media.castorama.pl/media/catalog/product/cac
    he/0/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/W/i/Wies
    zak_do_belki_Simpson_typ_I_80_x_130_mm-926637-462737
    .jpg

    Tylko kwadratowy, nie mogę go teraz znaleźc na necie.

    Całość jest bez podpór na odcinku około 5m i na samym końcu zadaszenia
    stoją dopiero słupy podtrzymujące.

  • 8. Data: 2020-01-09 20:44:37
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Rura stalowa ocynk calowa. Tniesz na długość odpowiadająca grubości styro. Zaznaczasz
    poziom, jedna zaostrzona rura wycinasz styropian. Wiercisz dziury i osadzasz pręt
    gwintowany 10-12mm. Pózniej podkładka, rura, podkładka i do tego belka. Tylko ściana
    musi być solidna, jak pianiak to nie da rady chyba ze na wylot

  • 9. Data: 2020-01-09 21:14:34
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 9.01.2020 o 17:32, uciu pisze:

    > Czy postawić wiatę osobno, na słupach przy samym budynku?
    > Tylko wtedy dachu wiaty nie połączę w budynkiem. Wtedy trzeba tam jakąś szczeline
    zostawić?

    Pierwsza myśl jest najlepsza - Twoja wiata z kraja,
    samostojąca. Ponieważ wiata z natury rzeczy składa
    się tylko z dachu i paru belek podporowych, to większa
    czy mniejsza szpara między dachem a ścianą domu jest
    bez znaczenia, bo szpary z pozostałych boków będą aż
    do ogrodzenia. I ktoś tu już przytomnie zauważył, że
    przyczepienie wiaty do budynku, może być potraktowane
    przez nadgorliwego urzędnika jako powiększenie powierzchni
    użytkowej domu.

  • 10. Data: 2020-01-09 22:00:37
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-01-09 20:26, Kadar wrote:
> [...]
    politycy wypluwają z siebie wszelkie możliwe obraźliwe rzeczy to nikt im nic nie

    Takie życie. Przy okazji zakańczania budowy przeglądałem papiery.
    Niezwiązane z tematem też. I wychodzi że jak sprowadziłem samochód w
    2014 to zapłaciłem 500 podatku recyklingowego którego nie mieli prawa
    pobierać zgodnie z prawem. Ubiegać się o zwrot można było od 1 stycznia
    2016 przez dwa lata. Oczywiście bez wpłacenia nie zarejestrowaliby auta.
    Ale żeby ktoś potem dał znać że pobrali bezprawnie i chcą zwrócić? Mowy
    nie ma. A teraz się przedawniło i można spadać na bambus. Państwo prawa.