  • 1. Data: 2012-07-13 20:52:45
    Temat: Okna na budowe
    Od: ".:Artur:." <a...@n...spamuj.pl>

    Witam
    Mam pytanie odnosnie zakupu okien. Zbieram powoli propozycje zakupowe
    okreslilem swoje wymagania na wspolczynnik U dla okan miedzy 0,8 do 1,3.
    Dostałem pierwsza oferte:
    OKPOL OKNO TERMO VBH 78x140 ale ono ma przenikalnosc 1,5
    z kolei: OKPOL OKNO ISO I3 78x140 ma prznikalnosc 0,93
    cenowo wyglada to 632,70 do 1 261,65Jak dla mnie duuza rozniac i teraz
    pytanie za 100 pkt. czy faktycznie przekłąda sie to na realne zyski ciepła?
    Zaraz splyna mi kolejne opcje okienne a im wiecej czytam tym mniej rozumiem
    :/
    Poradzicie coś?

    --
    .:Artur:.

  • 2. Data: 2012-07-13 21:32:18
    Temat: Re: Okna na budowe
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > pytanie za 100 pkt. czy faktycznie przekłąda sie to na realne zyski ciepła?

    k jest wyrazone w W/m2*K. Znajac wielkosc okna mozesz policzyc ile
    energii potrzebujesz na utrzymanie roznicy temperatur wewnatrz i na
    zewnatrz domu na same okna.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Wsp%C3%B3%C5%82czynnik_
    przenikania_ciep%C5%82a
    Bywa w RP i -30 oC zima, a w domku przydaloby sie miec te +20.
    Czy roznica w cenie miedzy lepszymi, a gorszymi sie oplaca, to jedna
    sprawa, wazniejsze, czy piec "nadazy" w przypadku ekstremalnych mrozow,
    jesli bedziesz "oknami ogrzewal ogrodek";-)
    Zrobienie okna, ktore ma k 1,5 to troche niepowazne w dzisiejszych czasach.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2012-07-13 22:11:34
    Od: "mihal" <f...@s...rt>

    > :/
    > Poradzicie coś?

    Pamietaj ,że ,w praktyce" wiekszy wpływ na izolacyjność cieplną okna ma
    szyba niż rama. Pomijam aspekty złego montażu , czy sztywności okna. Dlatego
    lepiej dopłacić do 3 szyb niz do cudownego grubaśnie zabierającego światło
    profila. :)

    pozdr.
    mihal

  • 4. Data: 2012-07-13 23:29:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 13 lipca 2012 21:32:18 UTC+2 użytkownik Pawel O&#39;Pajak napisał:

    > Bywa w RP i -30 oC zima, a w domku przydaloby sie miec te +20.

    Takie sytuacje występują w RP pewnie z 15 dni w roku.

    > jesli bedziesz &quot;oknami ogrzewal ogrodek&quot;;-)

    Ścian w domu ma pewnie ze 100m2 w tym okien pewnie 20m2
    Nie wspomnę już o ew.poddaszu gdzie do ocieplenia kilkaset metrów.
    Wniosek- oknami sie za bardzo nie ma co przejmować9pewnie jedno wietrzenie wieczorem
    sypialni poprzez otwarte okna to większe starty ciepła jak przzez całą zime przez
    zamknięte okna0, chyba ze tzw dom pasywny i wtedy nawet klamka to mostek cieplny;)
    > Zrobienie okna, ktore ma k 1,5 to troche niepowazne w dzisiejszych czasach.

    A otwieranie go to juz całkiem bankructwo.
    Sprzedajesz okna?

  • 5. Data: 2012-07-14 00:19:42
    Od: ".:Artur:." <a...@n...spamuj.pl>

    A moze proponujecie jakis producentów ale typ okna musial bym tez znac.
    Oczywiscie chodzi o okna dachowe :/
    ceny co podalem to oczywiscei netto - ale z tego co widze w cennikach
    producenta to i tak cena bardzo dobra.
    --
    .:Artur:.

  • 6. Data: 2012-07-14 12:08:58
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Ścian w domu ma pewnie ze 100m2 w tym okien pewnie 20m2

    Czyli jak by nie liczyc przy k=1,5 to da jakies 1,5kW na same okna przy,
    owszem, ekstremalnych mrozach.

    > Sprzedajesz okna?

    Wrecz przeciwnie, kupilem 3 szybowe, przedtem byly takie PRLowskie
    skrecane. Przedtem piec sie w zimie prawie nie wylaczal, teraz rachunki
    spadly o polowe, a przez te zime nie mialem drzwi balkonowych, tylko
    przykrecone stare (taka przykrosc - pozar na poczatku grudnia).

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa