  • Data: 2021-11-22 10:49:28
    Temat: PV - pseudo off grid
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jestem w trakcie robienia drugiej instalacji PV ongrid i naszła mnie myśl
    aby tanim kosztem zbudować też "offgrida".
    Mam UPSa 1200 (sinus) do którego mam podpięte dwa aku samochodowe (każdy
    ma jakieś 30-40Ah) - bo ups jest na 24V.
    Myślę nad zrobieniem z instalacji PV 3 odczepów (moduły to Hyundai
    HiE-S480VI - 480W, 46V), każdy odczep z 2 modułów. Do odczepów podepnę 3
    tanie regulatory ładowania spięte na wyjściu równoległe, które ładowałyby
    mi bezpośrednio akumulatory w UPS'ie.
    Koszt tych tanich regulatorów to 40-60zł/szt., dodatkowo parę złączek MC4
    i trochę więcej kabla.
    Zysk taki, że jak nie będzie dłużej prądu to mi PV na bieżąco będzie
    ładowała UPS'a z którego zasilę lodówki, wifi, jakieś światło itp.
    Regulatory bez MPPT, jak będzie za mało pradu to najwyżej dołożę kolejny
    za 40 zł. W instalacji mam 19 modułów po 480W każdy, wystarczy na 9
    kontrolerów.
    Co sądzicie? - jakie są słabe punkty w moim pomyśle?

    TG