  • Data: 2021-11-22 14:38:58
    Temat: Re: PV - pseudo off grid
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Prąd nie będzie za mały z jednego modułu?

    Prąd MAX będzie taki jak ma panel MAX czyli ok 10A (480W:46V~10A)

    > Myślę o tanich regulatorach ładowania z alle - taki lub podobne:
    >
    > https://allegro.pl/oferta/regulator-ladowania-30a-ko
    ntroler-solarny-12v-24v-10791443516

    Nie. Ten PWM "dusi" napięcie panelu do 12V a co za tym idzie, zmniejsza
    jego moc maksymalną. Przelicz sobie 46V x 10A i 12V x 10A. Powinieneś
    mieć tam MPPT 20A na panel, chociaż pewnie i 10A by wystarczył, bo moc
    MAX nigdy nie jest osiągana.

    > ten akurat jest na max 50V, ale są też na 100V.
    > Dlatego pomyślałem aby połączyć je równolegle na wyjściu do akumulatora
    > aby w sumie dawały kilkanaście A.

    Te panele nie nadają się do połączenia z PWM, po prostu. Inna sprawa, to
    musisz ustalić ile MAX może Ci oddać ten UPS, znaczy jaki prąd
    maksymalny ciągnie z akumulatora. Nie wydaje mi się żeby tam było więcej
    niż 20A, chociaż mogę się mylić.
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>