  • Data: 2021-11-22 14:37:25
    Temat: Re: PV - pseudo off grid
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Tomasz Gorbaczuk jest w trakcie robienia drugiej instalacji PV ongrid:

    > naszła mnie myśl aby tanim kosztem zbudować też "offgrida".
    > Mam UPSa 1200 (sinus) do którego mam podpięte dwa aku samochodowe
    > (każdy ma jakieś 30-40Ah) - bo ups jest na 24V.
    > Myślę nad zrobieniem z instalacji PV 3 odczepów (moduły to Hyundai
    > HiE-S480VI - 480W, 46V), każdy odczep z 2 modułów. Do odczepów
    > podepnę 3 tanie regulatory ładowania spięte na wyjściu równoległe,
    > które ładowałyby mi bezpośrednio akumulatory w UPS'ie.
    [...]
    > Co sądzicie? - jakie są słabe punkty w moim pomyśle?

    Zapytam, może troche głupio, jak w praktyce taki UPS sinus sprawdza
    się w charakterze emulatora grida? Czy współczesne falowniki dadzą
    się oszukać? Czy odcięcie się od elektrowni i zapodanie do domowej
    instalcji (z PV) wyjścia z UPS-a spowoduje start falownika? Mocnym
    punktem takiego podejścia jest możliwość wykorzystania całej mocy
    zainstalowanej. Słabe punkty też widzę, więc na razie tylko pytam.

    Jarek

    --
    Jedziecie do stolicy kraju kapitalistycznego. Który to kraj ma być może
    nawet tam i swoje plusy. Rozchodzi się jednak o to, żeby te plusy nie