  • 131. Data: 2021-11-24 23:51:08
    Temat: Re: PV - pseudo off grid
    Od: WS <L...@c...pl>

    środa, 24 listopada 2021 o 23:27:21 UTC+1 LordBluzg(R) napisał(a):

    > Zwiększ ten prąd i nie ruszaj napięcia. Uda Ci się?

    przeciez to są 2 wartości związane prostym wzorem, jedna wynika z drugiej ;)

    > No, odnosisz się nadal do napięcia i ono jest SZEFEM (kluczowe) i
    > rozkazuje temu prądu, żeby był grzeczny i się nie wychylał. Kto jest
    > szefem? Prąd czy napięcie? Kto kim steruje, że mu wolno albo nie wolno
    > mniej czy wincyj?

    tu nie ma szefa ;) jedno związane jest z drugim, tak samo jak nie ma sensu w
    samochodzie zastanawiac sie czy lepsze więcej mocy czy momentu ;) bo to analogicznie
    związane ze sobą wartości

    Ja tylko twierdzę, że da się (prosto) zrobić stabilizację napięcia jak i stabilizację
    prądu...
    W sumie to dokładnie taki sam układ, tylko z innego miejsca bierze aktualna wartość
    do pomiaru/sterującą...

    Tak działa ten chinski zasilacz... ustawisz na zasilaczu tryb stabilizacji pradu 1A,
    podepniesz 1om, bedzie prad 1A, podepniesz 2 omy, bedzie prad 1A, podepniesz
    akumulatorek Nicd (+ do plusa) + opornik szeregowo 2om - bedzie 1A, (oczywiscie za
    kazdym razem inne napiecie...), tak odnosnie Twojej tezy, ze nie da sie stabilizowac
    prądu!!!

    No i do ładowania aku (ołowiowych, kadmowo-niklowych) stosuje się raczej stabilizacje
    prądu, typu "1/10 pojemności"

    Za komuny mielismy do ładowania samoróbke, transformator z odczepami (przełącznikiem)
    + selenowy prostownik + amperomierz i sterowało się ręcznie ;) startując od
    najniższego napiecia, jak prąd spadł, to sie podnosiło pokretłem zwiększającym
    napiecie (kolejny odczep z trafo)...i tak ze 3-4 razy ;)
    Aktualnie ładowanie samo tak działa, troche dokładniej ;)

    > Odwróć sytuację. Masz wchuj prądu, kurwa, galaktykę. Zmuś ten prąd, żeby
    > zwiększył napięcie. Niedasię? Nocusz... :)

    ale napiecie to "na czyms" trzeba zmierzyc, jak mam pradu wch***, to wpinając
    szeregowo regulowany opornik bede mial na nim napiecie zwiekszajace sie wraz ze
    wzrostem opornosci, tez rosnące w ch*** : ;)

    EOT jak dla mnie ;)

  • 132. Data: 2021-11-24 23:54:55
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 24 November 2021 at 23:06:20 UTC+1, LordBluzg(R) wrote:
> [...]
    wpiętym szeregowo oporniku, czyli np. masz 1om, chcesz stabilizowac prąd 10A to
    utrzymujesz na nim (regulatorem) 10V
    > Napisz jeszcze raz bo chyba ślepy jestem. Utrzymujesz 10V? Nic nie
    > piszesz o pomiarze A. Naprawdę odnosisz się do napięcia czy mi się wydaje?

    https://allegro.pl/oferta/regulowany-zasilacz-labora
    toryjny-pradu-stalego-10986729194

    https://www.hurt.com.pl/doc/ladowarka_bc700.pdf

    mierzy/stabilizuje napięcie => w efekcie ladowanie jest stałym prądem...

    > Co robi? Stabilizuje napięcie? Mierzy napięcie? Nie prąd? Nie mierzy
    > prądu? Prąd jest wynikowy i ZALEŻNY od napięcia a nie odwrotnie?
    >
    > Masakra! :D:D:D
    >
    > Mam nadzieję, ze zaczynasz łapać :D
    > --
    > LordBluzg(R)
    > <<<Pasek Grozy TVPi?>>>
    > PIBAĆ JES
    mam taki zasilacz laboratoryjny z regulacją V i A
    30V 2,5A
    i używam go do ladowania żelówek

    Jak pojemnść 55Ah
    to daję A i V na maksa
    ale jak ustawię napięcie 12V to się doładuje i prąd zacznie spadać i kontrolka sie
    przełącza na zakres V, abym zwiększył napięcie

    Inteligentna bestia z Niemiec, ma wiele lat

  • 133. Data: 2021-11-25 00:51:53
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.11.2021 o 23:54, a a pisze:

    > Jak pojemnść 55Ah
    > to daję A i V na maksa
    > ale jak ustawię napięcie 12V to się doładuje i prąd zacznie spadać i kontrolka sie
    przełącza na zakres V, abym zwiększył napięcie

    To nie zwiększaj napięcia. WS i Janusz twierdzą, że to prąd rządzi
    napięciem i ma nad nim władzę, więc zwiększ prąd a napięcie niech
    zostanie takie samo :D Podobno wtedy właśnie, kiedy prąd przejmuje
    władzę nad napięciem, to napięcie staje się zależne od prądu :D

    PROND jest wtedy szefem i od niego zależy jakie jest napięcie! :D

    > Inteligentna bestia z Niemiec, ma wiele lat

    Noto do dzieła! :D

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 134. Data: 2021-11-25 01:11:31
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.11.2021 o 23:51, WS pisze:

    > przeciez to są 2 wartości związane prostym wzorem, jedna wynika z drugiej ;)

    A która rzondzi, tzn, zwiększenie której z nich prowadzi do zwiększenia
    drugiej?

    > tu nie ma szefa ;) jedno związane jest z drugim,

    Nie. Zwiększ prąd nie zwiększając napięcia. Umisz?

    Nieumisz? No to spróbuj zwiększyć napięcie i co? Prąd wzrośnie czy to
    oleje ciepłym moczem?

> [...]
    stabilizację prądu...
    > W sumie to dokładnie taki sam układ, tylko z innego miejsca bierze aktualna wartość

    Pomiaru czego? Prądu czy napięcia?

> [...]
    kazdym razem inne napiecie...), tak odnosnie Twojej tezy, ze nie da sie stabilizowac

    Tego nie napisałem. Napisałem że nie da się stabilizować prądem napięcia
    a Ty twierdzisz że to jest to samo i że się da.

    > No i do ładowania aku (ołowiowych, kadmowo-niklowych) stosuje się raczej
    stabilizacje prądu, typu "1/10 pojemności"

    Stabilizacja prądu sterowana jest napięciem. Kurwa, czy TY rozumiesz kto
    siedzi za kółkiem (kierownicą) a kto jest balastem/pasażerem i kto od
    kogo jest zależny?

> [...]
    zwiększającym napiecie (kolejny odczep z trafo)...i tak ze 3-4 razy ;)
    > Aktualnie ładowanie samo tak działa, troche dokładniej ;)

    A nie było tam "kułka" zwiększającego sam prąd bez ruszania napięcia? To
    właśnie próbujesz mi cały czas udowodnić, że zwiększając prąd to
    zmuszasz napięcie żeby się samo podniosło.
    Ja Ci próbuję przekazać, ze jest odwrotnie a ty mi piszesz że to jest to
    samo. No kurwa nie!

    > ale napiecie to "na czyms" trzeba zmierzyc, jak mam pradu wch***, to wpinając
    szeregowo regulowany opornik bede mial na nim napiecie zwiekszajace sie wraz ze
    wzrostem opornosci, tez rosnące w ch*** : ;)

    Jeszcze raz. Podobno w piździe masz napięcie więc się od niego odpimpaj
    i nic z nim nierób. NIEDOTYKAJ! Masz władzę TYLKO nad prądem. Zwiększ
    prąd nie tykając napięcia :)

    Umisz?

    Napiszę teraz tak: Ja mam w piździe prąd i nie interesuje mnie jego
    zdanie/ wielkość. Chuj mnie on obchodzi. Mam władzę tylko nad napięciem.

    Zwiększam MOJE napięcie a ten skurwiel prąd, podąża za mną tak jak ja
    chcę a nie on. Lezie za mną jak niewolnik i se mogę robić z nim co chcę.
    Kto ma władzę? Prąd czy napięcie? Kto jest zależny od kogo?

    > EOT jak dla mnie ;)

    OK :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 135. Data: 2021-11-25 01:53:05
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.11.2021 o 16:00, sirapacz pisze:

    > wiatrakowym eksperymentom też ibicuję:D

    Kurwa! Przegapiłem :/ Właśnie się dowiedziałem :/
    https://youtu.be/XCf3oG_EYjU

    Ochuj, muszę dopracować mój i wystartować. ZTCW (z tego co widzę) to tam
    Darreiusy królują a te kurwy startują skutecznie od 10m/s i trzeba je
    popychać. Savonius to kicha a ta turbinka C-rotor (moja obecna) którą
    chcę upgradować ma znacznie większy potencjał i jak widać nie bardzo
    rozpowszechniona, tym bardziej że same generatory to recycling czyli
    odzysk...

    Muszę jednak dołożyć nacisk i zimą nad modelarnią :D Nie wiem jakie mam
    szanse ale doczytam :D
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 136. Data: 2021-11-25 09:00:41
    Od: WS <L...@c...pl>

    czwartek, 25 listopada 2021 o 01:12:24 UTC+1 LordBluzg(R) napisał(a):

    e... maiłem nie pisac, ostatni raz ;)

    > Nie. Zwiększ prąd nie zwiększając napięcia. Umisz?

    ale napiecie wystepuje pomiedzy czyms tam, nie jest wirtualnym tworem... wiec co
    oznacza to "zwieksz napiecie"?

    > Nieumisz? No to spróbuj zwiększyć napięcie i co? Prąd wzrośnie czy to
    > oleje ciepłym moczem?

    Zalezy ktore napiecie i do czego podpiete, jesli np. do stabilizatora pradu czy
    napiecia to nic sie nie zmieni...

    wartość do pomiaru/sterującą...
    > Pomiaru czego? Prądu czy napięcia?

    :( a co za roznica? Jak mierzysz prąd najzwyklejszym amperomierzem? Spadek napiecia
    na znanej opornosci (podanej zreszta przez producenta zazwyczaj do dokładniejszych
    obliczen), wiec mierzysz i tak napiecie i przeliczas na prad...

> [...]
    > Tego nie napisałem. Napisałem że nie da się stabilizować prądem napięcia
    > a Ty twierdzisz że to jest to samo i że się da.

    Co to znaczy stabilizowac pradem napiecia? Ja napisalem, ze da sie stabilizowac prad
    albo napiecie, co kto potrzebuje... obu naraz oczywiscie NIE.
    Ladowanie aku to ustawienie pradu ladowania, np. :dziesieciogodzinny" dla aku Pb i
    ladowanie az do pelnego naladowania - napieciem sie nie przejmujemy, pod koniec
    bedzie wyzsze nik znamionowe napiecie tego aku...

    > i nic z nim nierób. NIEDOTYKAJ! Masz władzę TYLKO nad prądem. Zwiększ
    > prąd nie tykając napięcia :)
    > Umisz?

    e... to zrob prosty "eksperyment" , pracuj jako stabilizator ;) ;)

    bierzesz pudelko, wkladasz do niego akumulator np. 24V, podpinasz do jednego bieguna
    regulowany opornik (tym bedziesz krecil) i za nim robisz jeden styk na skrzyce, drugi
    biegun to drugi styk
    wpinasz woltomierz i amperomierz i masz zasilacz "stabilizowany" wlasna reka ;)

    1. Chcesz miec stabilizacje napiecia:
    podpinasz np zar. 12V, to ustawiasz potencjometrem napiecie na wyjsciu 12V
    podpinasz do niej rownolegle druga, opor odbiornika maleje, napiecie spada, wiec
    poprawiasz potencjometrem (zmniejszajac jego opor)
    itd

    2. Chcesz miec stabilizacje pradu? To tak samo, tylko patrzysz na aperomierz
    czyli chcesz 1A, podpinasz zarowke -ustawiasz potencjometrem
    podpinasz druga zarowke - prad rosnie - poprawiasz
    itd

    Tego typu regulacje robi uklad stabilizujacy prad, czy tez napiecie...
    W tym wypadku masz stale napiecie na wejsciu (24V) , a na wyjsciu co potrzebujesz...
    stałe 12V albo stalay prad 1A...

    Co do punktu pomiaru: przy regulacji pradu mierzysz "prad", ale mozesz sobie wstawic
    tam opornik np. 0.1om i mierzyc na nim napiecie, jesli utrzymasz tym potencjometrem
    stale przy zminach obciazenia to oznacza, ze tez "zasiklacz" daje staly prad...
    Dlatego uwazam pytanie typu "mierzysz prad czy napiecie" za bezsensowne...

    BTW Takich amperomierzy (pomiar napiecia na oporniku) multum na alee
    https://allegro.pl/listing?string=amperomierz%20bocz
    nik
    wiec wg Ciebie co one mierza? Prad czy napiecie?

  • 137. Data: 2021-11-25 13:00:26
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 25 November 2021 at 09:00:42 UTC+1, WS wrote:
> [...]
    nik
    > wiec wg Ciebie co one mierza? Prad czy napiecie?
    ==to oznacza, ze tez "zasiklacz" daje staly prad...

    co to jest
    "zasiklacz" ?

  • 138. Data: 2021-11-25 22:01:31
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 25.11.2021 o 09:00, WS pisze:

    > e... maiłem nie pisac, ostatni raz ;)

    Chuj z tymi kablami, będzie o wodzie :D

    Mamy dwa zbiorniki wody, gdzie woda to prąd i jego pojemność/wielkość a
    poziom wody to napięcie, jak w akumulatorze (pojemność Ah akumulatora)

    Wracamy do tej wody.

    Pierwszy zbiornik ma pojemność tysiąc litrów a drugi ma pojemność
    jednego litra. Oba zbiorniki są wypełnione do 80%.

    Teraz z jednego zbiornika, chcemy przelać wodę do drugiego i łączymy je
    rurą przy dnie. Rura ma zawór regulowany, żeby czuwał nad ilością
    przelewanej wody (stabilizator) i będzie ograniczała przepływ wody.

    Skoro w pierwszym zbiorniku mamy 800l a w drugim 0,8 ale POZIOM wody
    jest równy to woda będzie przepływać z jednego do drugiego?

    Przecież w tym zbiorniku 800l jest bardzo dużo wody (prądu) i powinien
    się przecież ten podzielić z tym małym? Możesz kręcić zaworem i zmieniać
    ten przepływ do woli.

    Będzie jakiś przepływ?

    ( Odpowiedź: tak lub nie i nie kombinuj inaczej)
    ....?

    Teraz wprowadzamy pojęcie "napięcia", czyli podnosimy zbiornik z 0,8l o
    1 cm (napięcie) i mamy różnicę poziomów, gdzie mniejszy zbiornik stoi
    wyżej o 1cm niż ten wielki, który ma 800l.

    Czy w tej pozycji woda z małego zbiornika popłynie do dużego czy
    odwrotnie? Czy w ogóle popłynie?

    Cały czas próbuję Ci przekazać, że RÓŻNICA napięć powoduje przepływ
    prądu a RÓŻNICA prądów NIE powoduje przepływ/wzrostu napięcia.

    To napięcie steruje przepływem prądu i go wymusza. Masz to w książce od
    elektroniki :D

    "Przepływ prądu wywoływany jest przez różnicę potencjałów (napięcie)
    podłączonej do zamkniętego obwodu elektrycznego baterii"
    https://leszekbober.pl/fizyka/prad-elektryczny/przep
    lyw-pradu-elektrycznego/

    A Ty cały czas piszesz, że to obojętne i próbujesz wcisnąć, że regulacja
    prądu STERUJE napięciem.

    Prościej się chyba już nie da. Nie wyciągaj mi chińskich zasilaczy ani
    obwodów z muzeum :)
    EOT

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 139. Data: 2021-11-26 00:36:00
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Sorki za pomyłkę, "sirapacz" powinno być.

    Nie wyobrażam sobie inaczej Apacza jak Winnetou, co nakurwia maczetą.
    Siepacz+SirApacz się dodaje raczej :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 141. Data: 2022-01-01 16:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    > W PL fotowoltaiki jest i tak tyle co kot
    > napłakał - ale długoletnia strategia rządowa zakłada jej znaczny
    > rozwój.

    I dlatego od kwietnia chca ja ubic?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,