    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 24 Nov 2021 14:51:08 -0800 (PST)
    <snlpjj$60k$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <619e704f$0$25418$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@g...com>
    <619ea114$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    <619eaa74$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <619eb1b9$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <619eb759$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <619ebc46$0$4958$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: PV - pseudo off grid
    From: WS <L...@c...pl>

    środa, 24 listopada 2021 o 23:27:21 UTC+1 LordBluzg(R) napisał(a):

    > Zwiększ ten prąd i nie ruszaj napięcia. Uda Ci się?

    przeciez to są 2 wartości związane prostym wzorem, jedna wynika z drugiej ;)

    > No, odnosisz się nadal do napięcia i ono jest SZEFEM (kluczowe) i
    > rozkazuje temu prądu, żeby był grzeczny i się nie wychylał. Kto jest
    > szefem? Prąd czy napięcie? Kto kim steruje, że mu wolno albo nie wolno
    > mniej czy wincyj?

    tu nie ma szefa ;) jedno związane jest z drugim, tak samo jak nie ma sensu w
    samochodzie zastanawiac sie czy lepsze więcej mocy czy momentu ;) bo to analogicznie
    związane ze sobą wartości

    Ja tylko twierdzę, że da się (prosto) zrobić stabilizację napięcia jak i stabilizację
    prądu...
    W sumie to dokładnie taki sam układ, tylko z innego miejsca bierze aktualna wartość
    do pomiaru/sterującą...

    Tak działa ten chinski zasilacz... ustawisz na zasilaczu tryb stabilizacji pradu 1A,
    podepniesz 1om, bedzie prad 1A, podepniesz 2 omy, bedzie prad 1A, podepniesz
    akumulatorek Nicd (+ do plusa) + opornik szeregowo 2om - bedzie 1A, (oczywiscie za
    kazdym razem inne napiecie...), tak odnosnie Twojej tezy, ze nie da sie stabilizowac
    prądu!!!

    No i do ładowania aku (ołowiowych, kadmowo-niklowych) stosuje się raczej stabilizacje
    prądu, typu "1/10 pojemności"

    Za komuny mielismy do ładowania samoróbke, transformator z odczepami (przełącznikiem)
    + selenowy prostownik + amperomierz i sterowało się ręcznie ;) startując od
    najniższego napiecia, jak prąd spadł, to sie podnosiło pokretłem zwiększającym
    napiecie (kolejny odczep z trafo)...i tak ze 3-4 razy ;)
    Aktualnie ładowanie samo tak działa, troche dokładniej ;)

    > Odwróć sytuację. Masz wchuj prądu, kurwa, galaktykę. Zmuś ten prąd, żeby
    > zwiększył napięcie. Niedasię? Nocusz... :)

    ale napiecie to "na czyms" trzeba zmierzyc, jak mam pradu wch***, to wpinając
    szeregowo regulowany opornik bede mial na nim napiecie zwiekszajace sie wraz ze
    wzrostem opornosci, tez rosnące w ch*** : ;)

    EOT jak dla mnie ;)