  • 1. Data: 2021-11-21 13:08:10
    Temat: dotacja z czystepowietrze
    Od: adam <a...@a...pl>

    Chcę założyć pompę, ale czytam, że ta dotacja jest tylko dla
    nielicznych, bo chyba niewiele jest osób które chciałyby założyć sobie
    pompę i jednocześnie mają poniżej 1,5 tys/os. Przy tym poziomie dochodów
    to raczej pali się PET-ami i nie myśli się o pompie.

    Dom jest na mnie i na żonę, mamy więcej niż 1564zł/głowę, ja pojedynczo
    mam dochód większy niż 100 tys, żona pojedynczo ma poniżej 100 tys. Czy
    w takim razie żona może być inwestorem? Za głupi jestem na dzisiejsze
    czasy, pomóżcie jak to zrobić?

  • 2. Data: 2021-11-21 15:11:32
    Temat: Re: dotacja z czystepowietrze
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 21 Nov 2021 13:08:10 +0100, adam

> [...]
    > pompę i jednocześnie mają poniżej 1,5 tys/os. Przy tym poziomie dochodów
    > to raczej pali się PET-ami i nie myśli się o pompie.

    Niestety te progi są absurdalne, zapewne dlatego wykorzystano dopiero 5%
    środków. Dla przykładu Wawa ma dotacje takie, że jak ostatnio wyceniłem
    sąsiadowi PV ~3kW na 12 tys. to muszę kupić droższy sprzęt, bo w wawie dają
    15 tys. zł. To samo z pompą ciepła, płacą 100% przy likwidacji kominka. Do
    tego jeszcze płacą 100zł/m2 w razie konieczności wykonania systemu CO.
    Ogólnie jak policzyliśmy to może wziąć 56 tys. a PV+PC na jego dosyć ciepły
    domek (80-90m2) to w porywach 40. :P

> [...]
    > mam dochód większy niż 100 tys, żona pojedynczo ma poniżej 100 tys. Czy
    > w takim razie żona może być inwestorem? Za głupi jestem na dzisiejsze

    Wnioskuje właściciel (lub właściciele). Jak przekraczacie próg, to nie
    dostaniecie więcej niż te 15% wartości inwestycji. Jak PC kosztuje 30k to
    będzie kosztować po dotacji i odpisie ~21.

    --
    Pozdor
    Myjk