  • 1. Data: 2020-06-27 10:17:16
    Temat: Pecherznica, letnie przycinanie
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    Poradźcie mi jak mam przycinać (w lipcu) taką pęcherznicę,
    mam ich ok 150 sztuk.

    https://www.dropbox.com/s/w286kdgvnvns7gk/Pecherznic
    a.jpg?dl=0

    Prawie wszystkie pędy są tegoroczne i maja już ok 1,5 metra
    wysokości.
    W internecie wszyscy zalecają przycinać tylko pędy stare, na
    których były już kwiaty, lub stare, zdrewniałe. Ja mam tylko
    pędy tegoroczne, które za chwilę osiągną 2 metry. Chciałbym
    te krzewy trochę zagęścić, żeby nie miały tylko samych
    prostych i długich patyków.
    --
    Tomasz

  • 2. Data: 2020-06-27 18:06:44
    Temat: Re: Pecherznica, letnie przycinanie
    Od: XL <i...@g...pl>

    Tomasz <j...@g...com> wrote:
> [...]
    > pędy tegoroczne, które za chwilę osiągną 2 metry. Chciałbym
    > te krzewy trochę zagęścić, żeby nie miały tylko samych

    No to tnij po prostu jak leci - już teraz - trzeba uciąć krzaki do 1/3
    wysokości.

    --
    XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

  • 3. Data: 2020-06-29 10:32:12
    Od: trybun <L...@j...cb>

    W dniu 27.06.2020 o 10:17, Tomasz pisze:
> [...]
    > które za chwilę osiągną 2 metry. Chciałbym te krzewy trochę zagęścić,
    > żeby nie miały tylko samych prostych i długich patyków.

    Nie przycinać. Nic nie osiągniesz przycinając teraz te krzaki. Najlepiej
    nie czytać głupot niektórych z netu i wbrew ich zaleceniom przyciąć jak
    najwcześniej wiosną.

  • 4. Data: 2020-06-29 15:58:29
    Od: XL <i...@g...pl>

    trybun <L...@j...cb> wrote:

    a.jpg?dl=0

    > Nie przycinać. Nic nie osiągniesz przycinając teraz te krzaki. Najlepiej
    > nie czytać głupot niektórych z netu i wbrew ich zaleceniom przyciąć jak
    > najwcześniej wiosną.

    Bzdura. Nie pisz głupot - jak niektórzy w necie.

    ,,(...) Kiedy i jak prawidłowo ciąć pęcherznicę
    Pęcherznica kalinolistna najobficiej kwitnie na pędach 2- i 3-letnich.
    Krzew powinno się przycinać latem po przekwitnięciu (optymalnie od końca
    lipca do pierwszej połowy sierpnia) lub jesienią. Częstym błędem
    popełnianym przez miłośników tego gatunku jest wiosenne cięcie, które
    powoduje wyciekanie soków. Rezultatem może być osłabienie rośliny,
    nadmierny wzrost i słabe kwitnienie.

    Podczas cięcia pęcherznicy należy usunąć u podstawy 1/3-1/4 najstarszych
    pędów. Oprócz tego należy skrócić o 1/3 długości te pędy, na których w
    danym roku znajdowały się kwiaty. Wszystkie gałązki należy ścinać tuż nad
    pąkiem skierowanym na zewnątrz (zgodnie z kierunkiem wzrostu pąka). (...)"
    https://muratordom.pl/ogrod/pielegnacja-roslin/peche
    rznica-kalinolistna-ciecie-krzewu-kiedy-i-jak-ciac-p
    echerznice-aa-WnHX-SLmb-xJtT.html

    --
    XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

  • 5. Data: 2020-06-29 17:20:16
    Od: XL <i...@g...pl>

    XL <i...@g...pl> wrote:

> [...]
    > https://muratordom.pl/ogrod/pielegnacja-roslin/peche
    rznica-kalinolistna-ciecie-krzewu-kiedy-i-jak-ciac-p

    Dopisuję:
    Jeśli dodatkowym celem cięcia jest ZAGĘSZCZENIE, to trzeba ciąć NIŻEJ niż
    tu piszą, czyli zostawić tylko 1/3 wysokosci. Tak, jak pisałam wcześniej.

    --
    XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

  • 6. Data: 2020-06-29 18:03:27
    Od: trybun <L...@j...cb>

    W dniu 29.06.2020 o 15:58, XL pisze:

> [...]
    > https://muratordom.pl/ogrod/pielegnacja-roslin/peche
    rznica-kalinolistna-ciecie-krzewu-kiedy-i-jak-ciac-p

    Wychodzę z założenia że wątkotwórca zakłada tak jak ja żywopłot. Cztery
    lata temu posadziłem te krzaki i do dzisiaj nie mam tego co chciałem
    osiągnąć, czyli wysokiego na 2, 2,5m gęstego żywopłotu. Wszystko to za
    sprawą "znawców" z netu którzy zalecali przycinanie latem czy późną
    wiosną a ja się do tego stosowałem. Teraz przyciąłem pod koniec marca i
    już pod koniec czerwca mam oczekiwany efekt - gąszcz jak puszcza
    amazońska i prawie pożądana wysokość. Kwiaty pęcherznicy to nie
    ozdobnego, cały efekt dają liście.

  • 7. Data: 2020-06-29 18:03:54
    Od: trybun <L...@j...cb>

    W dniu 29.06.2020 o 17:20, XL pisze:

    > Dopisuję:
    > Jeśli dodatkowym celem cięcia jest ZAGĘSZCZENIE, to trzeba ciąć NIŻEJ niż
    > tu piszą, czyli zostawić tylko 1/3 wysokosci. Tak, jak pisałam wcześniej.

    Tu akurat nie ma miejsca na polemikę.. ;-)