  • 1. Data: 2020-06-29 08:12:35
    Temat: Kompostownik
    Od: m...@g...com

    Witam,
    Jaki środek do szybkiego kompostowania, ile trwa kompostowanie na wspomagaczach?

  • 2. Data: 2020-06-29 20:14:09
    Temat: Re: Kompostownik
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Sun, 28 Jun 2020 23:12:35 -0700 (PDT), m...@g...com pisze:
    > Jaki środek do szybkiego kompostowania, ile trwa kompostowanie na wspomagaczach?

    Używam Kompostera firmy Zielony Dom. Wcześniej używałem preparatów
    w płynie, ale ten (jest to proszek) wydaje się skuteczniejszy, a na
    dodatek bardziej ekonomiczny. Jakie ma przyspieszenie od zera ciężko
    orzec. Jak dla mnie różnica po jego zastosowaniu była wyraźna,
    aczkolwiek ten mój kompost (niestety w plastykowym kompostowniku) był
    nasamprzód wyjątkowo ślamazarny... W innym przypadku efekt może nie być
    tak spektakularny. Zaletą jego użycia jest też to, że niweluje
    nieprzyjemny zapach. Sąsiedzi (jeśli masz) będą wdzięczni.

    k.

  • 3. Data: 2020-06-29 20:48:06
    Od: XL <i...@g...pl>

    <m...@g...com> wrote:
    > Witam,
    > Jaki środek do szybkiego kompostowania, ile trwa kompostowanie na wspomagaczach?

    Dżdżownice. Eko i pewnie. Nic innego nie budzi mojego zaufania.

    --
    XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

  • 4. Data: 2020-06-29 23:23:12
    Od: m...@g...com

    Ale pytam jako laik, bo czytam i pisze rozkład trwa z rok czasu. TO po w/w środkach
    skróci do poł roku czy paru miesięcy?

  • 5. Data: 2020-06-30 09:48:41
    Od: XL <i...@g...pl>

    <m...@g...com> wrote:
    > Ale pytam jako laik, bo czytam i pisze rozkład trwa z rok czasu. TO po
    > w/w środkach skróci do poł roku czy paru miesięcy?

    No ale po co Ci kompost ZIMĄ?

    --
    XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

  • 6. Data: 2020-06-30 10:57:32
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 29.06.2020 o 8:12, m...@g...com pisze:

    > Jaki środek do szybkiego kompostowania, ile trwa kompostowanie na wspomagaczach?

    Najlepszym środkiem jest czas. Ani się obejrzysz, a będziesz miał
    na kupie ekologiczny - bez wspomagaczy - prawdziwy czarnoziem.
    Jak na Ukrainie. T??? ?????, ?????? ??????.

  • 7. Data: 2020-06-30 11:08:54
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2020-06-29 23:23, m...@g...com wrote:
    > Ale pytam jako laik, bo czytam i pisze rozkład trwa z rok czasu. TO po w/w środkach
    skróci do poł roku czy paru miesięcy?

    U mnie skraca raczej do paru miesięcy, ale też zależy od tego, co
    kompostuję. Trawa spod kosiarki przetwarza się najszybciej. Rozdrobnione
    liście też dość szybko. Rozdrobnione gałęzie chyba najdłużej. Stosuje
    środki rozprowadzane w wodzie ze względu na wygodę.

  • 8. Data: 2020-06-30 11:11:26
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2020-06-30 10:57, collie wrote:

    > Najlepszym środkiem jest czas. Ani się obejrzysz, a będziesz miał
    > na kupie ekologiczny - bez wspomagaczy - prawdziwy czarnoziem.
    > Jak na Ukrainie. T??? ?????, ?????? ??????.

    Rosjanie także mawiają "?? ?????????, ?? ???????", a to byłby argument
    na rzecz środków do kompostowania ;)

  • 9. Data: 2020-06-30 13:34:05
    Od: XL <i...@g...pl>

    collie <c...@v...pl> wrote:

    > Najlepszym środkiem jest czas. Ani się obejrzysz, a będziesz miał
    > na kupie ekologiczny - bez wspomagaczy - prawdziwy czarnoziem.
    > Jak na Ukrainie. T??? ?????, ?????? ??????.

    I to jest to.

    --
    XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

  • 10. Data: 2021-01-07 10:31:47
    Od: PatronX <x...@x...pl>

    W dniu 2020-06-29 o 08:12, m...@g...com pisze:
    > Witam,
    > Jaki środek do szybkiego kompostowania, ile trwa kompostowanie na wspomagaczach?

    Polecam dżdżownice kalifornijskie. Kilkanaście lat temu dostałem torebkę
    kompostu z dżdżownicami od znajomej ze szkoły rolniczej i dodałem do
    pryzmy. Teraz są ich miliony, jak przerobią jedną pryzmę przenoszą się
    do drugiej. Zimują w glebie i na wiosnę wracają do kompostu. Tworzą coś
    lepszego niż kompost, tak zwany biohumus.

    --
    PatronX
    http://bloger-ogrodowy.blogspot.com/