  • 1. Data: 2020-06-29 19:14:01
    Temat: Porzeczka czerwona
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Moje stare krzaki porzeczki czerwonej chorują i słabo owocują. Wycinanie
    starych pędów nie poprawia sytuacji. 3 lata temu zebrałem tyle
    porzeczek, że wyszło ok. 20 litrów soku. Rok temu połowę tego, a teraz
    mam może ze 6 litrów.
    Wygląda na to, że przyszła pora na nowe. Tutaj pytanie do Was:
    czy nowe krzaki mogę posadzić w miejsce starych, czy zmienić stanowisko?
    Jakie są teraz modne odmiany? Zależy mi na odpornych na choroby i plennych.
    Jacek

  • 2. Data: 2020-06-29 20:08:46
    Temat: Re: Porzeczka czerwona
    Od: XL <i...@g...pl>

    Jacek <k...@a...com> wrote:
> [...]
    > Jakie są teraz modne odmiany? Zależy mi na odpornych na choroby i plennych.

    Rok temu były straszne przymrozki i ścięły kwiaty i zawiązki, szkody w
    jagodowych były duże. A w tym roku to samo albo gorzej. Tak więc lata 2019
    i 2020 nie są najlepsze do oceny owocowania. Poczekaj na następny sezon z
    oceną. Albo i na dwa.
    Tym bardziej, że wcześniej miałeś niezły plon. Posadzić porzeczki w innym
    miejscu dla porównania też możesz. Od nadmiaru głowa nie boli :-)

    --
    XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony: