  • 1. Data: 2020-06-21 22:24:16
    Temat: Piecyk typu koza i wejście do komina
    Od: Mirosław R. <m...@g...com>

    Witam,
    Altanka letniskowa z kominem murowanym.
    Poprzedni właściciel twierdzi że wystarczy się przebić (obecnie komin zamurowany) do
    komina i podłączyć piecyk.
    Komin też nie ma wyczystki(wypadałoby zrobić?).

    Nie będę tam mieszkał, grzanie okazjonalne, ale ogień to ogień, więc
    z racji że altanka ma 2m wys, to sobie go sam wyczyszczę,ale
    ???
    Czy mogę się wbić kolankiem bezpośrednio do komina? Czy koniecznie trzeba do komina
    wkładać metalowe rury?

  • 2. Data: 2020-06-29 08:27:41
    Temat: Re: Piecyk typu koza i wejście do komina
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 21.06.2020 o 22:24, Mirosław R. pisze:
> [...]
    > ???
    > Czy mogę się wbić kolankiem bezpośrednio do komina? Czy koniecznie trzeba do komina

    Obawiam się, że taki piec będzie nielegalny, gdyż Umiłowani Przywódcy
    bardzo troszczą się o czyste powietrze. Zacznij od sprawdzenia, żeby
    potem nie było żalu, gdy sąsiad napisze: "uprzejmie donoszę, że na
    działce nr xx używany jest piec nie spełniający norm emisji i
    prawdopodobnie spalane sa tam odpady..."
    Jacek

  • 3. Data: 2020-06-29 14:00:35
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam
    > Altanka letniskowa z kominem murowanym.
    > Poprzedni właściciel twierdzi że wystarczy się przebić (obecnie komin zamurowany)
    do komina i podłączyć piecyk.
    > Komin też nie ma wyczystki(wypadałoby zrobić?).
    To ja jestem ten drogi rabin. A kto Ci zabroni i dlaczego?
    Fakt: ja bym zaczął właśnie od wyczystki. Słowo właściciela jest tylko słowem, a
    komin trzeba sprawdzić . Mogą tam nawet kawki gniazdo zbudować.Małe drzwiczki w
    dostępnym miejscu zawsze się przydają.Trudno powiedzieć, czy tam rur w środku nie
    trzeba. Z reguły w murowanych kominach nigdy potrzebne nie były. Natomiast konieczna
    są inna rzeczy:
    Dopływ świeżego powietrza, najlepiej w pobliże paleniska.ZAWSZE!
    Wentylacja, i to najlepiej grawitacyjna, z wylotem na zewnątrz. ZAWSZE!
    Pozdro. abomito

    Pozdro. abomito