  • 11. Data: 2022-11-21 23:24:08
    Temat: Re: Potrzebny zestaw do natryskowego malowania ścian
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    https://www.youtube.com/watch?v=PSpLFw6_eOs

    > Czytając opinie:
    > - są wersje tylko do farb wodnych i droższe umożliwiające malowanie lakierami na
    rozpuszczalnikach...(gdzieś widziałem, że taki lakier w tańszej wersji rozpuścił wąż
    zasysający farbę ;) )
    > - 95% czasu zajmuje przygotowanie do malowania: poza wyrównaniem ścian (jak zawsze)
    dochodzi porządne oklejenie wszystkiego (okna, drzwi...)
    > - trochę zajmuje mycie agregatu po malowaniu, więc raczej do małych powierzchni
    szkoda zabawy

    > Na plus wychodzi to znacznie lepiej niż malowane wałkiem, czy pędzlem...

    Do czynności przygotowawczych dodałbym jeszcze konieczność rozcieńczania
    farb gęstszych, jak np. farby lateksowe.

    Trzeba jeszcze "przefiltrować" opinie, gdyż nie każdy umie przygotować i
    ustawić sprzęt, dobrać dyszę do gęstości farby i poprowadzić pistolet.

    Ja osobiście gdybym miał do malowania więcej (czyli co najmniej kilka
    pomieszczeń), to bym sobie kupił jakiegoś Wagnera serii Pro 250, bo
    czytałem że to najtańszy z tych, co już umieją prawidłowo dmuchać lateksem
    i innymi typami farb i lakierów.
    Niedawno był na pepper.pl za niezłą cenę.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2022-11-21 23:35:05
    Od: a a <m...@g...com>

    po co reklamujesz syfa

    żadnych rakotwórczych, nieoddychających farb lateksowych.

    Mieszkanie to nie hala fabryczna i maluje się pędzlem aby była gładka faktura

    Z lateksu to robią prezerwatywy
    a nikt gumowych prezerwatyw nie wiesza na ścianach.

    Dziadek miał pistolat do malowania ścian

    To była pompka ręczna a z przodu była puszka z farbą i dusza
    i się pompowało ręcznie i malowało.

    Dostaniesz to jeszcze na złomie za frico.

    Ale żadnego rakotwórczego lateksu, bo rak pluc jest nieuleczalny

    Inteligentni maluja mieszkania, domy tylko wapnem gaszonym
    albo dodaja trochę farb y emulsyjnej aby się ści ana nie wycierała
    i żyją bez raka 100 lat

  • 13. Data: 2022-11-22 14:26:16
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2022-11-21 o 23:24, Adam pisze:
> [...]
    > i innymi typami farb i lakierów.
    > Niedawno był na pepper.pl za niezłą cenę.

    No nawet to wygląda całkiem ok, bo poniżej 2000 można dostać i to już
    widzę że to jest agregat więc nie trzeba kombinować z ciągnięciem
    powietrza skądś. Pochylę się nad tym klamotem ;)

    L.

  • 14. Data: 2022-11-22 14:52:21
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 22 Nov 2022 14:26:16 +0100, Lisciasty napisał(a):

    > No nawet to wygląda całkiem ok, bo poniżej 2000 można dostać i to już
    > widzę że to jest agregat więc nie trzeba kombinować z ciągnięciem
    > powietrza skądś. Pochylę się nad tym klamotem ;)

    Partz na pepper.pl albo ibood.pl - czasem można go kupić w cenie małego
    "pistoletu".

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2022-11-22 17:48:10
    Od: a a <m...@g...com>

    koniec przerwy na reklamy

    czy ta grupa to wyłącznie syf reklamowy sp[onsorowany ?

    Niech wykupią komercyjne reklamy, jak chcą zysku tyle ccoi w pysku

    Ale usenet to nie miejsce dla handlarzy

  • 16. Data: 2022-11-22 17:48:40
    Od: a a <m...@g...com>

    koniec przerwy na syfowe reklamy

  • 17. Data: 2022-11-22 20:02:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 20 Nov 2022 16:48:44 +0100, Lisciasty

    > Żona jest fanatykiem malowania,

    Ale malowania czego, ścian emulsją czy płota?

    Ja kupiłem Wagnera do malowania domu. Ale że jednorazowy wydatek, to
    wziąłem ręczny odkurzacz za 700 zł z teleskopem. Coś takiego:

    https://allegro.pl/oferta/pistolet-natryskowy-malars
    ki-wagner-w590-walizka-12361089107

    No a jak chcesz coś bardziej profi to taki:

    https://allegro.pl/oferta/agregat-malarski-wagner-co
    ntrol-pro-250-m-12645858212

    Tutaj Mario je testował:

    https://www.youtube.com/watch?v=yjh_pe3vMgc

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 18. Data: 2022-11-23 09:06:39
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2022-11-22 o 20:02, Myjk pisze:
    > Sun, 20 Nov 2022 16:48:44 +0100, Lisciasty

    > Ale malowania czego, ścian emulsją czy płota?

    Głównie wnętrza ale jeszcze czeka nas szopa do odnowienia, jakieś farby
    do drewna czy impregnat też ten klamot jest w stanie ogarnąć?
    Raczej mi się widzi ten 250, tylko pewnie przedłużki jakieś i inne
    duperele by trzeba do tego...

    L.

  • 19. Data: 2022-11-23 11:33:04
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 20.11.2022 o 16:48, Lisciasty pisze:
    > Żona jest fanatykiem malowania, pomyślałem że sprawię jej taki zestaw z
    > pistoletem, baniakiem na farbę i co tam jeszcze trzeba. Zacząłem grzebać
    > po sklepach z takimi klamotami ale kompletnie się na tym nie znam.
    > No i pewnie kompresor do tego by trzeba jakiś konkretny, ale te dziady
    > nie piszą jaki wydatek, czy ma być olejowy czy nie, czy jakieś coś
    > jeszcze...

    agregat hydodynamiczny z yato, nie wymaga kompresora

    właśnie na alle kosztuje tysiaka, zrobiłem takim póki co ok. 700 metrów na biało, ale

    malowanie bajka w porównaniu z wałkami

    minus taki jak przy każdym malowaniu bez pędzla\wałka - trzeba dokładnie wszystko
    zabezpieczyć

  • 20. Data: 2022-11-24 08:12:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 23 Nov 2022 09:06:39 +0100, Lisciasty

> [...]
    > do drewna czy impregnat też ten klamot jest w stanie ogarnąć?
    > Raczej mi się widzi ten 250, tylko pewnie przedłużki jakieś i inne

    W tej "mojej" 590 są dwie dysze, do emulsji i lakieru. Na jednorazową
    robotę powinno wystarczyć. Oczywiście więcej czasu trzeba poświęcić, bo to
    ma mały promień rozpylania w stosunku do 250, zresztą widać to na teście
    mariobudowlańca.

    --
    Pozdor
    Myjk