  • 1. Data: 2022-11-20 16:48:44
    Temat: Potrzebny zestaw do natryskowego malowania ścian
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Hejka,

    Żona jest fanatykiem malowania, pomyślałem że sprawię jej taki zestaw z
    pistoletem, baniakiem na farbę i co tam jeszcze trzeba. Zacząłem grzebać
    po sklepach z takimi klamotami ale kompletnie się na tym nie znam.
    No i pewnie kompresor do tego by trzeba jakiś konkretny, ale te dziady
    nie piszą jaki wydatek, czy ma być olejowy czy nie, czy jakieś coś
    jeszcze...
    Help ;)

    L.

  • 2. Data: 2022-11-20 17:50:05
    Od: a a <m...@g...com>

    Odkurzacz Zelmer jamnik ma wyjście do nadmuchu pistoletu z pojemnikiem na farbę

  • 3. Data: 2022-11-20 19:26:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 20 listopada 2022 o 16:49:33 UTC+1 Lisciasty napisał(a):
> [...]
    > No i pewnie kompresor do tego by trzeba jakiś konkretny, ale te dziady
    > nie piszą jaki wydatek, czy ma być olejowy czy nie, czy jakieś coś

    Dobry wałek.
    Chyba że na czas malowania pomieszczenia oprozniacie do zera lub macie czas i ochotę
    na foliowanie/zabezpieczanie wszystkiego..
    Jak koniecznie pistolet (tylko po co) to coś z.oferty wagnera

  • 4. Data: 2022-11-20 19:30:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    > No i pewnie kompresor do tego by trzeba jakiś konkretny, ale te dziady
    > nie piszą jaki wydatek, czy ma być olejowy czy nie, czy jakieś coś

    Ucz się od najlepszych
    https://youtu.be/rUuVMe8FcDI

  • 5. Data: 2022-11-20 20:41:00
    Od: a a <m...@g...com>

    natryskowo to się maluje hale fabryczne, bo szybko i byle jak,
    a biura wałkiem,
    aby barany miały czysto

    A w domu tylko pędzel, aby ściana nie miala faktury barana

    Ale jak kto leniwy to niech obklei tapetami plastikowymi, to ściany przestana
    oddychac i zalęgnie się grzybica i pleśniawki.

  • 6. Data: 2022-11-21 08:31:09
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2022-11-20 o 19:26, Kris pisze:
> [...]
    ochotę na foliowanie/zabezpieczanie wszystkiego..
    > Jak koniecznie pistolet (tylko po co) to coś z.oferty wagnera

    A nie wiem po co, ale widzę że ma takie zajawki na pistolet. Czyli to
    się nie sprawdza w warunkach nieprzemysłowych?

  • 7. Data: 2022-11-21 12:04:45
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 20 November 2022 at 19:26:06 UTC+1, Kris wrote:

> [...]
    ochotę na foliowanie/zabezpieczanie wszystkiego..
    > Jak koniecznie pistolet (tylko po co) to coś z.oferty wagnera
    jak można reklamować róskich ?

  • 8. Data: 2022-11-21 12:32:06
    Od: WS <L...@c...pl>

    poniedziałek, 21 listopada 2022 o 08:31:19 UTC+1 Lisciasty napisał(a):

    > A nie wiem po co, ale widzę że ma takie zajawki na pistolet. Czyli to
    > się nie sprawdza w warunkach nieprzemysłowych?

    Też się zastanawiałem nad zakupem, w sumie zrezygnowałem ;) nie mam zamiaru zajmować
    się tym zawodowo...

    Dobre opinie ma Wagner, sporo filmów w sieci, np. reklamowe
    https://www.youtube.com/watch?v=PSpLFw6_eOs

    Czytając opinie:
    - są wersje tylko do farb wodnych i droższe umożliwiające malowanie lakierami na
    rozpuszczalnikach...(gdzieś widziałem, że taki lakier w tańszej wersji rozpuścił wąż
    zasysający farbę ;) )
    - 95% czasu zajmuje przygotowanie do malowania: poza wyrównaniem ścian (jak zawsze)
    dochodzi porządne oklejenie wszystkiego (okna, drzwi...)
    - trochę zajmuje mycie agregatu po malowaniu, więc raczej do małych powierzchni
    szkoda zabawy

    Na plus wychodzi to znacznie lepiej niż malowane wałkiem, czy pędzlem...

  • 9. Data: 2022-11-21 12:40:27
    Od: a a <m...@g...com>

    czemu róskich od Wagnera reklamuje ?

    Malować należy jak Jasiu Fasola
    puszka farby na stole
    brzdęk
    i cały pokój pomalowany.

    Jest ten filmik na jutjubie

  • 10. Data: 2022-11-21 12:48:39
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 21 November 2022 at 12:40:29 UTC+1, a a wrote:
    > czemu róskich od Wagnera reklamuje ?
    >
    > Malować należy jak Jasiu Fasola
    > puszka farby na stole
    > brzdęk
    > i cały pokój pomalowany.
    >
    > Jest ten filmik na jutjubie
    Malowałem dawno temu tak sufit wapnem
    Odkurzacz jamnik Zelmer z wyjściem nadmuchowym, rura doprowadzająca sprężone
    powietrze i słoik z dyszą byl sprzdawany w zestawie.

    Wapno było dobrze rozpuszczone w wodzie
    ale podczas natryskiwania sufitu pojawiało się ziarnowanie
    Czyli nastepne ziarenka wapna dopklejaly się do już natryśniętych.

    Czyli do malowania wapnem, natryskiwanie się nie nadaje, tylko pędzel jak 100 lat
    temu

    A czemu samym wapnem + niewielka ilośc farby emulsyjnej, aby się nie wycierało ?

    Ano po to aby codziennie nie wdychac chemicznego raka, bo to główna przyczyna raka
    płuc, gdy się wymaluje dom, mieszkanie toksyczną, rakotwórczą chemią.