  • 1. Data: 2023-06-11 15:45:25
    Temat: Prąd po cenach chwilowych
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mogli by juz zrobić prad po cenach chwilowych. P 3 grosze za kilowatogodzine jest.
    Jak bym mogł go kupić trzy razy drożej to miałbym przez kilka dni czesc pracy po
    cenie jak z fotowoltaiki po osiemnastu latach. A tak tracę na tym bo chętnie bym
    pomógł zbilansowac siec i cos mieć z tego dla siebie niz nic jak teraz.

  • 2. Data: 2023-06-11 15:49:52
    Temat: Re: Prąd po cenach chwilowych
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2023 o 15:45 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > latach. A tak tracę na tym bo chętnie bym pomógł zbilansowac siec i cos
    > mieć z tego dla siebie niz nic jak teraz.

    A u mnie ostatni tydzień to 990kWh produkcji i 850kWh oddane do sieci :-)

    TG

  • 3. Data: 2023-06-11 17:31:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 11 czerwca 2023 o 15:49:54 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > A u mnie ostatni tydzień to 990kWh produkcji i 850kWh oddane do sieci :-)
    >
    > TG
    Jak zrobia ceny chwilowe to może w godzinach największej produkcji się dogadamy i
    będę od ciebie brał prad po 5 groszy za kilowatogodzine.

  • 4. Data: 2023-06-11 19:50:29
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2023 o 17:31 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Jak zrobia ceny chwilowe to może w godzinach największej produkcji się
    > dogadamy i będę od ciebie brał prad po 5 groszy za kilowatogodzine.

    No, ale w godzinach największej produkcji mieli mi przecież falownik
    wyłączać? - pamiętasz Twoje prognozy?
    Teraz jest największa produkcja - od lipca już będzie spadek.

    TG

  • 5. Data: 2023-06-11 20:00:01
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/06/2023 15:45, Zenek Kapelinder wrote:
    > P 3 grosze za kilowatogodzine jest.

    U nas 1 kWh jest po 1.25kWh. Na tym polega sztuczka kułaków. Z kułakiem
    nie wygrasz.

  • 6. Data: 2023-06-11 21:13:15
    Od: M M <m...@g...com>

    niedziela, 11 czerwca 2023 o 15:45:27 UTC+2 Zenek Kapelinder napisał(a):
> [...]
    pomógł zbilansowac siec i cos mieć z tego dla siebie niz nic jak teraz.

    Tylko ten kij ma dwa końce, w innym czasie (kiedy słabo świeci i słabo wieje) kWh
    może być po 3 złote zamiast 3 groszy. Chyba że praca jest sezonowa, akurat wtedy
    kiedy dobrze świeci - moja niestety taka nie jest, dostarczam Internet i sprzęt
    pobiera stałą moc cały czas. Chętnie bym pomógł zbilansować sieć zimą (ogrzewanie
    elektryczne akumulacyjne w drugiej taryfie) ale zrobili limit 2000 kWh, skończył się
    w styczniu i cena maksymalna prawie zrównała pierwszą i drugą taryfę (została tylko
    różnica na opłatach przesyłowych) więc już nie ma motywacji. Zostaje tylko dokładać
    PV ale już nie bardzo jest gdzie.

  • 7. Data: 2023-06-12 00:52:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 11 czerwca 2023 o 20:00:22 UTC+2 heby napisał(a):
    > U nas 1 kWh jest po 1.25kWh. Na tym polega sztuczka kułaków. Z kułakiem
    > nie wygrasz.
    Właściwa forma to " jeszcze jest 1,25=1". Takie rozliczenie juz nie dotyczy
    wszystkich. Sa tacy co maja chyba płacone srednie ceny z poprzednich miesięcy a za
    niedługi czas srednie ceny z poprzedniej godziny. Uważam ze ile to " jeszcze " potrwa
    zależy od tego kto wygra wybory. Jak wygra PiS to potrwa dłużej a jak ich opozycja w
    dowolnej formie i składzie to szybciej. Wyjdzie jakiś jeden i powie ze piniendzy nie
    ma i nie będzie bo PiS zrujnował kraj itd. Jak wygrają to sam to usłyszysz to co się
    będę napinał na wymysleniem co powie. Przepiszą wszystkich na sprzedaż a nie
    magazynowanie. Sad najwyższy w którymś momencie powie ze takie załatwienie sprawy
    jest ok. I wyjdziecie na fotowoltaice tak jak Himilsbach nie chciał wyjsc na nauce
    angielskiego. Żyd woła syna. Jak przyszedł to mówi ze jak wejdzie na krzesełko to da
    mu sto szekli. Syn wszedł a ojciec kopnał krzesełko. Chłopak spadł, poobijał się i
    pyta 'tate dlaczego". A ojciec mu odpowiada " w interesach nie wierz nawet ojcu".
    Pamiętasz jak nakazali używanie zarowek energooszczędnych to prad zdrozał mniej
    więcej o tyle ze rachunki zostały praktycznie takie same jak przy zwykłych zarowkach.
    I wszystkie oszczędności jakie mieli mieć ludzie poszły się jebać. A rzad zarobił
    dodatkowo na vacie bo nowe zarowki byly kilka razy drozsze od zwykłych. Za chwilę
    bezterminowe prawa jazdy beda terminowe. To w kontekscie jak by jakie baran cos o
    prawach nabytych chciał napisac. Miłych przemyśleń.

  • 8. Data: 2023-06-12 01:14:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 11 czerwca 2023 o 21:13:17 UTC+2 M M napisał(a):
> [...]
    różnica na opłatach przesyłowych) więc już nie ma motywacji. Zostaje tylko dokładać
    Ale ten kij jest cudowny i ma dwa końce po jednej stronie. Cała fotowoltaika wchodzi
    w rynek bilansujący a nie kontraktowy. Rynek bilansujący rzadzi się innymi prawami
    niz kontraktowy. W kontraktowym jest tak ze zakładu energetyczne zamawiana z
    kilkudniowym wyprzedzeniem prad w elektrowniach. Płaca za Ilość samowolna a
    elektrownia musi wyprodukować tyle ile samowolne nawet jak by się miał zmarnować. A
    ze się nie da utrafić zeby wyszła na zero produkcja z zamówieniem to w sieci pojawia
    się nadmiar albo niedomiar pradu. Jak jest pradu za mało to trzeba dokupić po cenie
    spekulacyjnej. Jak za dużo to sprzedać albo oddać darmo zeby nie grzać generatorow.
    Jak się zakład energetyczny pomyli i zamowi za dużo pradu w zimie to w sieci będzie
    za duzo pradu i jego cena może być zerowa lub ujemna. Państwo odpowiada za
    zabezpieczenie energetyczne kraju i państwo będzie się w energetyce opierało na
    pewnych zrodłach pracy. Fotowoltaika jest niepewna jeśli nie jest wspomagana
    akumulatorami. Pokazesz mi kogoś kto ma fotowoltaike na dachu i podpisze z hurtowym
    dystrybutorem umowę z kara za niedostarczenie umowionej ilości pradu?

  • 9. Data: 2023-06-12 06:35:33
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/06/2023 00:52, Zenek Kapelinder wrote:
    > Właściwa forma to " jeszcze jest 1,25=1".

    Tak, to wyścig z czasem. Na chwile obecną jesteśmy w połowie lub już za
    połową a są i tacy, którzy przekroczyli metę. Prawdobieństwo, że rządowe
    pustaki zmienią to w najbliższym czasie jest niewielkie. To nie aborcja,
    abo religia w szkołach. Nie jest krytyczne.

    > Takie rozliczenie juz nie dotyczy wszystkich.

    Takie rozliczenie dotyczy dużej częsci kułaków, którym starasz sie
    wmówić, że im się nie opłaca. Gdzieś czytałem, że ciągle większości
    małych PV.

  • 10. Data: 2023-06-12 13:14:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 12 czerwca 2023 o 06:35:56 UTC+2 heby napisał(a):
> [...]
    > Takie rozliczenie dotyczy dużej częsci kułaków, którym starasz sie
    > wmówić, że im się nie opłaca. Gdzieś czytałem, że ciągle większości
    Zależy kto będzie rzadził. Jak dojdzie do władzy dzisiejsza opozycja to potraktuje
    sprawę priorytetowo jak obecni skrobanki. Jak w piosence. Oni czuja w ludziach
    piniondz.