  • 1. Data: 2011-06-20 11:15:54
    Temat: Prawidłowa izolacja dachu + ocieplenie
    Od: "gucio" <d...@o...pl>

    Poniżej przedstawiam przekrój mojego dachu.
    http://imageshack.us/f/199/dachx.jpg/
    Proszę podpowiedzić mi co w kolejnym etapie po koleji należy wykonać.
    Czy bezpośrednio między krokwie układać wełnę a potem folię paroizolacyjną
    czy paropszepuszczalną czy inaczej?

  • 2. Data: 2011-06-20 16:51:35
    Temat: Re: Prawidłowa izolacja dachu + ocieplenie
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "gucio" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Proszę podpowiedzić mi co w kolejnym etapie po koleji należy wykonać.
    > Czy bezpośrednio między krokwie układać wełnę a potem folię paroizolacyjną

    od góry ma być tak:

    blachodachówka
    łaty, kontrłaty i związana z tym szczelina powietrzna
    papa
    deskowanie
    szczelina powietrzna
    folia paroprzepuszczalna jako opcja bo w koncu niekoniecznie
    wełna miedzy krokwie
    druga warstwa wełny na krokwie
    folia paroizolacyjna
    GK na ruszcie

    b.

  • 3. Data: 2011-06-20 17:06:53
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    >od góry ma być tak:

    >blachodachówka
    >łaty, kontrłaty i związana z tym szczelina powietrzna
> [...]

    hmm... a po co te łaty i kontrłaty / szczelina powietrzna
    między blachodachówką a papą ???

  • 4. Data: 2011-06-20 17:34:39
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Aleksander napisał:

    > hmm... a po co te łaty i kontrłaty / szczelina powietrzna
    > między blachodachówką a papą ???

    Ciekawe pytanie...

    A jak sądzisz :-) ?
    Wg mnie tak właśnie powinno być. W końcu dach to ważny, bardzo ważny
    element domu, zatem jak będzie wentylowany, to będzie zabezpieczony -
    zwłaszcza przy blachodachówce.

    Wyobraź sobie dach, gdzie dachówka/blachodachówka szczelnie przylega do
    deskowania pokrytego papą. W przypadku jakiegoś przecieku pod blachę -
    co przecież może się zawsze zdarzyć - woda nie ma którędy odparować i...
    :-) najpierw zaczyna rdzewieć blacha, a potem - po pewnym czasie, kiedy
    papa ulegnie przerwaniu, zaczyna namakać deskowanie. Jak to deskowanie
    też jest kiepsko wentylowane, to i ono zaczyna gnić...

    Jak każda z warstw jest należycie wentylowana, to w razie jakiegokolwiek
    przecieku wszystko na bieżąco wysycha i nic złego się nie dzieje.
    Owszem, blacha i tak zerdzewieje, ale nie stanie się to po pięciu
    latach, tylko powiedzmy po dwudziestu... :-)

    pozdr.
    Robert G.

  • 5. Data: 2011-06-20 21:08:20
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

> [...]
    > przecieku wszystko na bieżąco wysycha i nic złego się nie dzieje. Owszem,
    > blacha i tak zerdzewieje, ale nie stanie się to po pięciu latach, tylko

    Nie no jasne.
    To można jeszcze na podobnej zasadzie dać wentylację między
    papą a deskowaniem :P bądźmy konsekwentni ;)

    Tak się pytam, bo mam papę bezpośrednio na dechach :P , więc dechy
    są wentylowane tylko od strony strychu... i mimo że nie raz
    papa w historii (około 80 letniej chałupy) przeciekała i dechy
    dostawały sporo wilgoci, to bezproblemowo to wysychało.

    No ale ok ;)

  • 6. Data: 2011-06-21 07:55:01
    Od: "gucio" <d...@o...pl>

    > od góry ma być tak:
    > blachodachówka
    (jest)

    > łaty, kontrłaty i związana z tym szczelina powietrzna
    (jest)

    > papa
    (jest)

    > deskowanie
    (jest)

    > szczelina powietrzna
    (szczelinę powietrzną zostawić między deskowaniem a folią
    paroprzepuszczalną?)

    > folia paroprzepuszczalna jako opcja bo w koncu niekoniecznie
    (gdzie ją zastosować. Między krokwie a deskowanie? deski są przybite
    bezpośrednio do krokwi. A może pod krokwie?

    > wełna miedzy krokwie
    no tak, ale co z tą folia paroprzepuszczalną?

    > druga warstwa wełny na krokwie
    to OK

    > folia paroizolacyjna
    to OK

    > GK na ruszcie
    to OK

  • 7. Data: 2011-06-21 07:56:24
    Od: "gucio" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości

    > To można jeszcze na podobnej zasadzie dać wentylację między
    > papą a deskowaniem :P bądźmy konsekwentni ;)

    to chyba jest technicznie niewykonalne ;) i nikt tego nie robi i nikt tak
    nie insynuował.

  • 8. Data: 2011-06-21 09:14:00
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    On 21 Cze, 09:55, "gucio" <d...@o...pl> wrote:

    > (gdzie ją zastosować. Między krokwie a deskowanie? deski są przybite
    > bezpośrednio do krokwi. A może pod krokwie?

    Jak zamocować tą folię pomiędzy krokwiami? Przybić jakieś listewki do
    deskowania lub krokwii i do nich rozciągnięte prostokąty folii?

  • 9. Data: 2011-06-21 14:18:38
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > bezpośrednio do krokwi. A może pod krokwie?

    > no tak, ale co z tą folia paroprzepuszczalną?

    ma być jak napisałem: deskowanie, potem szczelina powietrzna o wielkosci zależnej od
    długości dachu (zwykle ok. 3cm)
    wersja bez membrany: przybijesz równolegle do krokwii ze 2szt listewki 3x3cm do
    deskowania -wtedy jesli bedziesz pchał z czuciem wełne to sie oprze o listewki i
    zostanie ta szczelina.

    wersja z membraną - listwy jw. mogą być ale przed wełną montujesz membranę do boku
    krokwii - najwygodniej bedzie pewnie zastosowac kolejne listewki.

    b.

  • 10. Data: 2011-06-22 05:57:10
    Od: "gucio" <d...@o...pl>

> [...]

    do boku krokwii - najwygodniej bedzie pewnie zastosowac kolejne listewki.

    OK. Zrozumiałem :) A powiedz mi jeszcze jaką rolę ma spełniać ta membrana
    (przy wersji folia paroprzepuszczalna jako opcja między deskowaniem a wełną)
    ? Bo zakładam że blacha i papa będą w 100% szczelne.