  • 1. Data: 2011-06-20 08:59:02
    Temat: porotherm - czym uzupełniać ubytki i dziury w scianach nośnych?
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Cześć, mam kilka takich miejsc w ścianach z Porothermu, którymi trzeba by
    się jakoś zająć.

    Poniżej dwa zdjęcia zdjęcia. Czym uzupełniać te braki w ceramice? Pianka
    czy jakaś zaprawa? Pianka niby cieplejsza, ale ma właściwości
    higroskopijne a to chyba nie jest pożądane zjawisko w ścianie..

    http://goo.gl/5rlBq
    http://goo.gl/RtsDJ

    Co radzicie?

    --
    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2011-06-20 10:51:46
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 20 Cze, 10:59, Shaman <s...@o...com> wrote:
> [...]
    > czy jakaś zaprawa? Pianka niby cieplejsza, ale ma właściwości
    > higroskopijne a to chyba nie jest pożądane zjawisko w ścianie..

    Sciana 2W ? Zaciep zwykla zaprawa. Jakakolwiek - murarska, tynkarska.
    Pianka? Szkoda kasy - przykryje styro :)

    PS. Pianka ma wlasciwosci higroskopijne? Od kiedy? :) Pianka doskonale
    uszczelnia i nie przepuszcza, nie chlonie wody.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-06-20 11:19:19
    Od: "gucio" <d...@o...pl>

    .googlegroups.com...
    Sciana 2W ? Zaciep zwykla zaprawa. Jakakolwiek - murarska, tynkarska.
    Pianka? Szkoda kasy - przykryje styro :)

    ale Porotherm chyba już styropianem się nie ociepla?

  • 4. Data: 2011-06-20 11:34:40
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 20-06-2011 o 13:19:19 gucio <d...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > Pianka? Szkoda kasy - przykryje styro :)
    >
    > ale Porotherm chyba ju? styropianem sie nie ociepla?

    ?? a niby dlaczego nie? Oczywiście że się ociepla.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 5. Data: 2011-06-20 11:51:35
    Od: "gucio" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Shaman" <s...@o...com> napisał w wiadomości
> [...]

    > Pianka? Szkoda kasy - przykryje styro :)
    >
    > ale Porotherm chyba ju? styropianem sie nie ociepla?

    ?? a niby dlaczego nie? Oczywiście że się ociepla.

    nie chodzi że nie można tylko ew. że nie trzeba. Mylę się? Jaki jest
    współczynnik przenikania ciepła dla Porothermu? Nie podobny jak w przypadku
    Itonga? Bo Itonga się nie ociepla dodoatkowo.

  • 6. Data: 2011-06-20 11:57:31
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-06-20 10:59, Shaman pisze:
> [...]
    > czy jakaś zaprawa? Pianka niby cieplejsza, ale ma właściwości
    > higroskopijne a to chyba nie jest pożądane zjawisko w ścianie..

    bedzie ąłtwiej jak napiszesz czy to ściana zewnętrzna czy wewnętrzna (
    że nośna to za mało... ;) )i czy budynek bedzie jeszcze czymś (czym)
    ocieplany.
    --

    pozdrawiam
    Michał

  • 7. Data: 2011-06-20 11:59:27
    Od: "gucio" <d...@o...pl>

    .googlegroups.com...

    sorki. nie przeczytałem że z założenia jest to ściana 2-warstwowa

  • 8. Data: 2011-06-20 12:01:03
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-06-20 13:51, gucio pisze:
> [...]
    >
    > nie chodzi że nie można tylko ew. że nie trzeba. Mylę się? Jaki jest
    > współczynnik przenikania ciepła dla Porothermu?

    Sciana z porotermu jest zgodna z normą tylko dlatego, że lobby
    'porotermowo-ytongowe przeforsowało inne wymagania dla ścian jedno- a
    inne dla wielo- wartstwowych....

  • 9. Data: 2011-06-20 12:10:04
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 20-06-2011 o 13:59:27 gucio <d...@o...pl> napisał(a):

    > sorki. nie przeczyta?em ?e z za?o?enia jest to ?ciana 2-warstwowa

    Można ewentualnie nie ocieplać Porothermy 48cm.. ale w praktyce i tak
    wszyscy ocieplają. Podobnie z Ytongiem.. kolega 36,5cm Ytonga obłożył 10cm
    wełny.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 10. Data: 2011-06-20 12:12:39
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 20-06-2011 o 13:57:31 MichałG <g...@w...pl> napisał(a):

    > bedzie ąłtwiej jak napiszesz czy to ściana zewnętrzna czy wewnętrzna (
    > że nośna to za mało... ;) )i czy budynek bedzie jeszcze czymś (czym)
    > ocieplany.

    Fakt.. na fotkach tego nie widać. Wprawdzie na jednym, widać - ale można
    sie nie domyślić :)
    Ściany oczywiście zewnętrzne - wewnętrznymi bym się w ogóle nie przejmował
    i uzupełnił zwykłą zaprawą.
    Porotherm 30 profi + 12-15cm styro. W projekcie mam 12cm styro, ale
    wszyscy mnie namawiają na 15cm.

    --
    PZDR
    Shaman