  • Data: 2021-06-10 17:48:37
    Temat: Re: A tymczasem Niemcy i PV
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 10 czerwca 2021 o 06:09:09 UTC-5 Czesio Wesoły napisał(a):
    > Wydaje mi się, że Szanowni grupowicze zapominają, że problem akumulatorów energii
    dla pojedynczych gospodarstw może zostać rozwiązany przez wykorzystanie akumulatorów
    w samochodach elektrycznych!

    Nie zapominaja tylko to rozwiazanie jest kolejnym plastrem na syfa.

    > Na razie brzmi to jak jakieś bajki, ale chyba nie ma innej przyszłości dla
    motoryzacji (no, może samochody "wodorowe").
    > Wydaje mi się, że postęp w tej dziedzinie i opodatkowanie paliw kopalnych wymusi
    takie relacje cenowe, że za kilka lat elektryki będą w cenie spalinowych, a co za tym
    idzie samochody te staną się dość powszechne.
    > A jak już będziemy mieli taki samochód pod domem, będzie mógł zbierać energię
    produkowaną w panelach, a wieczorem oddawać część na potrzeby domu.

    No bedzie mogl. Ale praktyka bedzie taka ze akumulatory beda dopasowane rozmiarem do
    popularnego zuzycia/zasiegu plus dajmy na to 20-30% i dokladnie tyle sobie bedziesz
    mogl praktycznie zmagazynowac.
    A producenci w pogoni za cena wlasnie tak minimalne akumulatory beda sprzedawac w ich
    samochodach.

    Dzis tesla ma te 50-80kWh pojemnosci. Jak patrze na swoje zuzycie to mam okolice
    10-12kWh na dobe. Wiec od wielkiej biedy mozna by skladowac energie ze solarow w
    aucie.
    Tyle ze auto w dzien pod praca stoi. To musial bym oddac energie do sieci (po
    25groszy za kWh) i odebrac pod praca (za 50groszy - pi*oko). Dziennie to dajmy n ato
    2,5 pln. Miesiecznie 75. Nie malo, nie duzo.
    Prosciej po prostu miec swoj akumulator w domu a instalacje na tyle duza aby nawet w
    zimie te 12kWh sie zrobilo.

    Ale grzac sie trzeba nadal czyms innym...
    > Niestety zimą dalej skazani będziemy na prąd z gniazdka. A skąd on się w tym
    gniazdku pojawi - tego niestety nie wiem. Ale raczej z nie będzie pochodził z paliw
    kopalnych.

    Ogolnie jak nie bedzie tanich akumulatorow to bedzie kiepsko.

    > zdrowie
    >
    > ps nie zapominajmy o pani Malinkiewicz i jej fabryce perowskitów. Mimo nieco
    niższej wydajności od paneli krzemowych, wygrywają ceną i "elastycznością". Ta
    technologia może wiele zmienić.

    Ano moze. I sadze ze jakby doszlo do sytuacji ze taniej jest po prostu odlaczyc czesc
    paneli niz na sile pchac w siec to reszta ekosystemu elektrycznego juz nie bedzie
    problemem.
    te wspomniane 10kWh na dobe to okolice 15-20 sztuk akumulatorow olowiowych.

    Sztuka to liczmy 200-270pln. Wychodzi jakies 3500-4000 za akumulatory.
    Oczywiscie ich trwalosc nie bedzie okrutna w takim cyklu ale daje pojecie o
    ewentualnych kosztach.