  • Data: 2011-02-27 23:09:28
    Temat: Re: Bolce uziemiajace - jak podlaczyc ?
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Chiron <c...@o...eu> napisał(a):

    > Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości grup

    > ==

    > Widziałeś gdzieś plastikowa kuchenkę gazową? Oczywiście sa takie co nie ma w
    > nich żarówki. Kiedyś były z zarówką zasilaną z baterii plaskiej. Ale teraz
    > wszystkie mają w środku coś na prąd. Kuchenki są robione w klasie izolacji
    > wymagającej dodatkowej ochrony i dlatego wymagają gniazdka z bolcem. Czyli w
    > nowych instalacjach wszystko co metalowe w kuchence jest podłączone do PE.W
    > starych do N. Przy instalacji robionej ze stalowych rur są one przed
    > budynkiem
> [...]
    Smęcisz bo Ci się coś wydaje i to co napisałem nie pasuje do Twojej niczym nie
    popartej wizji Świata. Widziałeś gdzieś linię wysokiego w ktorej idą jakieś
    inne przewody niż fazowe? To bylo pytanie retoryczne, nie musisz odpowiadać.
    Tylko fazy tam idą. Obydwa zera dla użytkownika bierze się z innego punktu i
    nie jest on polączony z elektrownią zadnym kablem ani przewodem. Dokladnie ten
    sam potencjał co ma ten punkt mają wszystkie rury i instalacje nie elektryczne
    zakopane w ziemi. To jeśli mają tam taki sam potencjał to można je łączyć, o
    ile nie ma jakiś szczególnych przeciwskazań dla konkretnych przypadków, z
    przewodem ochronnym w każdym miejscu. Wręcz wymaga się wykonywania polączeń
    wyrównawczych w celu zdublowania czasami niepewnego polączenia gwintowanego
    jakimi łączy się rury. Przewody N i PE wychodzą z tego samego miejsca przy
    transformatprze. Zostały rozdzielone żeby pzrez przewód ochronny nie płynęły
    duże prądy bo sluży on tylko i wylącznie do ochrony. Jeśli wystepuje róznica
    napięć pomiędzy tymi przewodami wskazuje to na konieczność przyjrzenia się
    instalacji. Zbiornik bojlera i każdego innego fabrycznego podgrzewacza wody ma
    z jednej strony obudowę podlączoną poprzez wtyczkę do bolca w gniazdu z
    drugiej strony poprzez przyłącze wodne do rur. Kuchenka gazowa z jednej strony
    jest przykręcona do rury z gazem a z drugiej jej obudowa poprzez wtyczkę do
    bolca w gniazdku. Nie wykluczam istnienia kuchenek gazowych wykonanych w II
    klasie izolacji. Nie interesowałęm się tym. Wszystkie jakie mialęm i widzialęm
    wymagaly uziemienia lub zerowania. Dlatego stwierdzenie tworcy tematu o tym ze
    myśli że nikt nie powinien lączyć przewodu zerowego i lub ochronnego ze
    metalową rurą gazową jest bez sensu.