    Date: Sun, 19 Mar 2023 20:01:49 +0100
    Subject: Re: Budowa domu, jaką technologię dla ścian wybrać.
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: "Irek.N." <n...@j...pl>

    > To raczej tak nie do końca... w większości tych materiałów izolatorem też jest
    powietrze, ale "uwięzione" w małych objętościach.
    > Przy większej ilości powietrza zaraz pojawia się cyrkulacja, która mocno zmniejsza
    izolację przegrody. Dlatego np. nie należy kleić styropianu na placki, tylko
    zamknięte ramki, okna trójszybowe są lepsze od dwuszybowych przy tej samej
    sumarycznej ilości powietrza między nimi, choć samo szkło jest b. kiepskim
    izolatorem...

    Okna 3 szybowe są grubsze, mają dwie komory i wiecej jednak
    "powietrza"*. W 2013 zamontowałem 4 szybowe, ale 2 komorowe, z folią
    żeby było śmieszniej w środku, taki Panie wynalazek.
    Teraz szukam 4 (albo 5 jeżeli z folią) szybowych ale 3 komorowych. Na
    lokalnych targach nie było żadnej takiej instalacji. Za to widziałem
    dzielone, z żaluzyjkami w środku. Przyjdzie i na ten temat czas.

    Miłego.
    Irek.
    * mają też wadę o której się nie mówi. Ponieważ komory są takie same,
    istnieją częstotliwości (hałas) tłumione gorzej. Idealnie było by dorwać
    takie, w których odległości pomiędzy szybami są różne, ale nie
    "harmoniczne". ;)