  • Data: 2022-07-05 12:27:53
    Temat: Re: Ceny cukru
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tuesday, 5 July 2022 at 08:52:46 UTC+2, Collie wrote:

    > Na wsi jest cukier, bo chłopi mają swoje ziemniaki i dobrze myślą:
    > po co przepłacać, jeśli można mieć to samo z ziemniaków, co ty
    > z cukru.
    > https://www.youtube.com/watch?v=q_mBGeEU6qI
    >
    > --
    > Collie
    przed laty pojawiła sie w sklepach glukoza, nazywana cukrem gronowym.
    No i ojciec kupił ten bialy proszek i slodził nim herbate, przekonany , że to gronowy
    cymes, czyli cukier z winogron.

    Dopiero gdzieś, znalazłem, bo na opakowaniu to było ukryte, że tro żaden gronowy, a
    cukier z mąki ziemniaczanej , traktowanej kwasem solnym, czyli slodki syf i
    zaprzestał.

    Czyli próby sprzedawania mąki ziemniaczanej jako cukru do herbaty były i to dawno
    temu.

    Teraz wiem jak odróżnićć cukier z buraków od cukru z syfu.

    Ten z buraków ma zdolność krystalizowania dużych kryształów i czym grubszy ten
    lepszy, bo bez syfów.

    A ten gronowy, glukoza z mąki ziemniaczanej nie krystalizuje i zawsze jest drobny jak
    mąka ziemniaczana, tyle że wrednie slodka i wywoluje cukrzycę