  • Data: 2020-08-12 10:05:26
    Temat: Re: Co wybrać?
    Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11.08.2020 o 22:00, budynPL pisze:

    > dosc dokładnie jak mówisz - możliwosci przyswajania matematyki pojawiaja sie w
    > pewnym wieku i próba wcześniejszego wprowadzania daje nielichy zamęt.
    > Opowiadanie dzieciakom które naturalnie zainteresowane są jedynie
    > resorakami/lalkami o sposobach masturbacji i tym podobnych (w ich wieku)
    > bzdurom po prostu je krzywdzi.

    Zgadzam się. Do matematyki trzeba rozwinąć umiejętność myślenia
    abstrakcyjnego. Ale i wcześniej nie ukrywa się przed dzieckiem istnienia
    liczb na konkretach, chociażby w postaci pieniędzy. NB dzisiaj coraz
    trudniej o ten przykład, bo pieniądze też głównie funkcjonują w postaci
    abstrakcyjnej.

    Natomiast z ciałem, zwłaszcza własnym ale nie tylko, mamy bardzo
    konkretny kontakt od urodzenia (w przeciwieństwie do lalek i resoraków,
    które wkraczają później). I w związku z tym już 3-4-latek potrafi
    zadawać naprawdę całkiem konkretne pytania z ciałem związane, i z
    wszystkim "tym podobnym".

    Ewa