  • 1. Data: 2020-08-01 23:25:24
    Temat: Co wybrać?
    Od: Kadar Oszmanski <o...@g...com>

    Przykro mi Kiki, że mnie wyrzucasz ale wróciłem. Chyba jest taka opcja, że można
    kogoś nie widzieć i tym samym nie ma problemu z czytaniem. Wróciłem bo jak widać
    problem był nie mojej stronie. Więc do tych co jeszcze będą chcieli czytać.
    Ad meritum, jestem na etapie wyboru jednego z 2 domów. Dzisiaj oglądałem ponownie dom
    nr2. O ile z pierwszym wszystko jasne (chyba) to z 2 może być problem. Początkowo
    myślałem, że nr2 jest bardziej atrakcyjny. Nr1 to 3 pokoje na 3 poziomach (jeden
    pokój na 1 poziomie). Nr2 to dom 2 pozimowy ok. 160m2 i całkiem nieźle rozplanowany.
    Jak na takie domy oczywiście, oba są z roku 1920 - 1930. Nr 1 stoi w zabudowie
    szeregowej a nr można przyjąć że wolnostojący. Jakie wnętrza to widać na zdjęciach.
    Problemem z nr2 jest sciana narożna. Martwi mnie to wybrzuszenie. Tu gdzie mieszkam
    jedna ze ścian ma nie mniejsze i jakoś ten dom stoi ale ta narożna? W 3 wymiarze
    wygląda trochę gorzej. Czy to bardzo poważny problem?
    https://ibb.co/b3nmzvr
    https://ibb.co/FVb9yYp
    https://ibb.co/L8zcLyt
    https://ibb.co/SyFQ5wb
    https://ibb.co/vBkt7WQ
    https://ibb.co/93w1HJy
    https://ibb.co/B6zd2G5
    https://ibb.co/KwgYMLr

    K.

  • 2. Data: 2020-08-01 23:29:04
    Temat: Re: Co wybrać?
    Od: Kadar Oszmanski <o...@g...com>

    Z poprzednich opisów:
    dom nr1
    https://ibb.co/album/dmWNgc

    dom nr2
    https://ibb.co/album/bg9RS2

    K.

  • 3. Data: 2020-08-02 01:41:19
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 01.08.2020 23:25, Kadar Oszmanski wrote:
> [...]
    problem był nie mojej stronie. Więc do tych co jeszcze będą chcieli czytać.

    Obyś jeszcze zawijał wiersze i nie pisał ciurkiem to będziemy wdzięczni :-)

  • 4. Data: 2020-08-02 09:21:57
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-08-01 o 23:29, Kadar Oszmanski pisze:
    > Z poprzednich opisów:
    > dom nr1
    > https://ibb.co/album/dmWNgc
    >
    > dom nr2
    > https://ibb.co/album/bg9RS2
    >
    > K.

    Bieda straszna te domy, mimo wszystko wybrałbym 1, mniej funkcjonalny
    ale za to sie nie zawali.

    --
    Janusz

  • 5. Data: 2020-08-02 09:25:40
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-08-01 o 23:25, Kadar Oszmanski pisze:
> [...]
    jedna ze ścian ma nie mniejsze i jakoś ten dom stoi ale ta narożna? W 3 wymiarze
    wygląda trochę gorzej. Czy to bardzo poważny problem?

    To się chyba sypie, przyjdzie większa ulewa i ściana czy narożnik może
    sobie odjechać, raczej bym nie ryzykował bo i naprawa nie łatwa, trzeba
    by kotwy i klamrować narożnik.

    --
    Janusz

  • 6. Data: 2020-08-02 10:10:30
    Od: Kadar Oszmanski <o...@g...com>

    > Obyś jeszcze zawijał wiersze i nie pisał ciurkiem to będziemy wdzięczni :-)

    Jak zawijał i pisał ciurkiem. Pisze normalnie. Kurcze, chętnie się dostosuję ale
    naprawdę nie rozumiem!
    K.

  • 7. Data: 2020-08-02 10:19:03
    Od: Kadar Oszmanski <o...@g...com>

    > To się chyba sypie, przyjdzie większa ulewa i ściana czy narożnik może
    > sobie odjechać, raczej bym nie ryzykował bo i naprawa nie łatwa, trzeba
    > by kotwy i klamrować narożnik.
    > Janusz

    Początkowo myślałem, że to okazja bo dom dawno nie używany, zapuszczony ale wystarczy
    trochę popracować i będzie z tego niezła chałupa. Jak zobaczyłem ten narożnik to
    przyszło mi na myśl, że gościu chce to oddać bo za chwilę mu się zawali. Tyle, że jak
    już pisałem mieszkam w domu w którym też ściana jest wklęsło-wypukła i nikt tu nie
    pomyśli, że to jakiś problem. Też już zaczynam mieć wypaczony ogląd. Gdzie jest
    granica bezpieczeństwa a właściwości tutejszych budynków?
    To są domy sprzed 100 lat wtedy kładziono co mieli pod ręką. Czegoś takiego jak
    ceramika to nikt nie znał więc się trochę z czasem wyginało ale stało i nadal stoi.
    Gorzej jak coś miałoby by mi na głowę się posypać.
    K.

  • 8. Data: 2020-08-02 10:36:47
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-08-02 o 10:19, Kadar Oszmanski pisze:

> [...]
    Gdzie jest granica bezpieczeństwa a właściwości tutejszych budynków?
    Wszystko zależy od podłoża, jak stabilne to to będzie stało, ale
    wystarczy lekkie podmycie i poskłada się jak domek z kart.
    > To są domy sprzed 100 lat wtedy kładziono co mieli pod ręką. Czegoś takiego jak
    ceramika to nikt nie znał więc się trochę z czasem wyginało ale stało i nadal stoi.
    Gorzej jak coś miałoby by mi na głowę się posypać.
    Budowali z kamienia, problemem jest słaba zaprawa i brak zbrojenia, tak
    jak juz napisałem, może stać i kolejnych 100 lat a równie może przyjść
    powódź i się zawali.
    Pytanie jaka okolica jest, czy to jest dolina czy dom stoi na górce?
    Bo teraz jest coraz więcej anomalii i szansa na powódź wbrew pozorom
    większa niż przez ostatnie 100 lat.

    --
    Janusz

  • 9. Data: 2020-08-02 10:44:21
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 2 Aug 2020 01:10:30 -0700 (PDT), Kadar Oszmanski napisał(a):

    > Jak zawijał i pisał ciurkiem. Pisze normalnie. Kurcze, chętnie się dostosuję ale
    naprawdę nie rozumiem!
    > K.

    Nie piszesz normalnie. Co tu rozumieć? Używaj właściwego softu do
    właściwych zastosowań. Do newsów są czytniki a nie bramki www. Użyj
    czytnika, będziesz miał i wrotkę i delimiter i właściwe kodowanie oraz
    długość wiersza. I mnóstwo udogodnień o których pewnie nawet nie wiesz.
    A także bardziej rozgarniętych rozmówców.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 10. Data: 2020-08-02 12:58:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Kadar Oszmanski napisał:

> [...]
    > ale wystarczy trochę popracować i będzie z tego niezła chałupa. Jak
    > zobaczyłem ten narożnik to przyszło mi na myśl, że gościu chce to oddać

    Czyli jednak narożnik. A jeszcze wczoraj miało być tak, że wilgoć wdała
    się i stąd ni z owąd w wewnętrzną ścianę domu. Znowu miałem rację --
    napiasłem wcześniej, że źródła problemów trzeba szukać od strony Calle
    Morales. Spodziewałem się, że może budując spieprzyli coś z odwodnieniem.
    Ale nie, na zdjęciu Z-18 widać, że wszystko zrobione zgodnie z regułami
    sztuki. Ten spadek powierzchni ulicy, który widać wzdłuż ściany, to jest
    to, co robi za izolację przeciwwilgociową. I tam u was tyle wystarczy.

    Źródłem zepsucia był ktoś, kto dokonał rozwałki. Tam obok było przytulone
    do domu jakieś trastero czy inna kańcapa, która widać komuś się znudziła,
    więc ją rozpirzył. Ale nie do końca, bo zostawił nieckę podłogi, gdzie
    w czasie grudniowych opadów zbiera się woda i wnika w mury. Tu potrzeba
    operacji młotkowej, odwalić streczącą resztkę muru, wyrzeźbić spływy,
    opacykować ścianę na obraz i podoieństwo całej reszty -- i będzie dobrze.

> [...]
    > takiego jak ceramika to nikt nie znał więc się trochę z czasem wyginało
    > ale stało i nadal stoi. Gorzej jak coś miałoby by mi na głowę się

    Zamek w Malborku starszy, a cegły ma jak się patrzy. Ale co tam daleki
    Malbork, katedra w Kordobie też niczego sobie. Ludzie sto lat temu nie
    zawsze mieli na porządne cegły, ale stawiali domy z czego mogli. Lepsze
    to od marudzenia, że nic się nie da. Takie same ściany z otoczaków
    spajanym beleczym widuje się u nas na Dolnym Śląsku w tak zwanych domach
    poniemieckich. One stoją zazwyczaj tak długo, aż ktoś nie przedsięweźmie
    remontu. Przychodzi zenek w breciku z antenką, odstuka tym, zobaczy,
    powie pare soczystych słów i wyda werdykt: tu panie nic się nie da zrobić,
    trzeba rozwalić.

    --
    Jarek