  • 1. Data: 2020-08-03 16:38:45
    Temat: niemiecka jakość
    Od: budynPL <b...@g...com>

    https://next.gazeta.pl/next/7,151003,26178814,jak-od
    ebrac-250-tysiecy-mieszkan-prywatnym-firmom-trzeba-m
    iec.html#s=BoxOpMT

    b.

  • 2. Data: 2020-08-03 19:43:38
    Temat: Re: niemiecka jakość
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:7d989d41-6980-4981-b99f-7fc917da45d1n@googlegr
    oups.com>
    user budynPL pisze tak:

    > https://next.gazeta.pl/next/7,151003,26178814,jak-od
    ebrac-250-tysie
    > cy-mieszkan-prywatnym-firmom-trzeba-miec.html#s=BoxO
    pMT

    Super sprawa.

    Kiedy takie coś w Olsztynie?
    Może skończy lub trochę wyhamuje zasrywanie miasta prywatnymi
    blokami wśród wspólnej tej samej infrastruktury.

    Bo jak widzisz eksplozję blokowisk w mieście w którym
    nic nie ma i nie ma gdzie pracować to coś tu nie gra.

    --
    Piter

    negocjatorzy ratują samobójców z dachów wieżowców
    dlaczego nie ratują budujących domy po 40 stce

  • 3. Data: 2020-08-04 00:18:35
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 03.08.2020 o 18:43, PiteR pisze:
> [...]
    > Może skończy lub trochę wyhamuje zasrywanie miasta prywatnymi
    > blokami wśród wspólnej tej samej infrastruktury.

    ale że w Olsztynie mieszkania wynajmują wielkie korporacje? Nie pomyliło
    Ci się z Londynem?

    > Bo jak widzisz eksplozję blokowisk w mieście w którym
    > nic nie ma i nie ma gdzie pracować to coś tu nie gra.

    jest popyt, jest podaż

    Lukasz

  • 4. Data: 2020-08-04 09:02:29
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:rga2ft$bhf$2@dont-email.me>
    user ddddddddddddd pisze tak:

    > ale że w Olsztynie mieszkania wynajmują wielkie korporacje?

    Jaki kraj takie korporacje. Z czasem będą coraz większe.

    > jest popyt, jest podaż

    W Berlinie też jest popyt. Czytałeś artykuł?

    A tu jest budowane bo ziemia jeszcze tania, bo można, bo kto bogatemu
    zabroni. Popytu nie generuje Kowalski tylko jakieś dziwne firmy z
    szemranym kapitałem. Sam widziałem bloki 70% niesprzedane.

  • 5. Data: 2020-08-04 13:35:25
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 03.08.2020 o 16:38, budynPL pisze:
    > https://next.gazeta.pl/next/7,151003,26178814,jak-od
    ebrac-250-tysiecy-mieszkan-prywatnym-firmom-trzeba-m
    iec.html#s=BoxOpMT

    > b.

    słowo klucz: powyżej 3tyś mieszkań. jakby Muller miał tylko 10euro zysku
    z mieszkania, to by mógł żyć. Tyle że Muller ma 12 mieszkań.
    Tak wiec problem dotknie nie więcej niż 83 firm, podejrzewam że to
    będzie 25-50 firm. nie ma tragedii. ale ma jeszcze jedno spostrzeżenie.
    ja jestem mechanikiem i własną dupą odpowiadam za konsekwencje mojej
    pomyłki przy naprawie. czy ktoś kto zgodził się na sprzedaż mieszkań w
    okolicy 2000roku funduszom, odpowie za swoją błędną decyzję? Bo artykuł
    jest o tym że naprawa "bajzlu" jest kontrowersyjna. A czy będą żelazne
    wnioski które pomogą innym miastom nie popełnić takiego błędu w
    przyszłości? Czy ta gorzka lekcja stanie się materiałem obowiązkowym dla
    przyszłych zarządców mieszkaniami w innych miastach? Może stary juz
    jestem, ale to wydaje mi się najważniejsze w naszym życiu

    ToMasz

  • 6. Data: 2020-08-04 14:05:36
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 04.08.2020 o 08:02, PiteR pisze:
    > in <news:rga2ft$bhf$2@dont-email.me>

    > Jaki kraj takie korporacje. Z czasem będą coraz większe
    prędzej wprowadzą podatek od myślenia o zakupie mieszkania ;)

    > W Berlinie też jest popyt. Czytałeś artykuł?

    Czytałem. Wyczytałem, że babka płacze, mimo że w Berlinie płaci niższy
    czynsz niż w Warszawie (co sama przyznaje). Berlin czy Londyn są
    sztucznie nakręcane, ale w Warszawie czy mniejszych miejscowościach w
    Anglii (w tych dużych pewnie też) są ludzie którzy swoją głową i
    wyrzeczeniami dorobili się kilkuset mieszkań (zobacz na yt Dawida
    Dowbusza, do Anglii przyjechał kilka lat temu i dorobił się na tą chwilę
    >100 mieszkań - chcesz mu to odebrać, bo już można go uznać za dużą
    korporację? Czy może niech jeszcze trochę życia poświęci i wtedy mu się
    to odbierze, bo w końcu tym co na benefitach całe życie też się coś należy?

    > A tu jest budowane bo ziemia jeszcze tania, bo można, bo kto bogatemu
    > zabroni. Popytu nie generuje Kowalski tylko jakieś dziwne firmy z
    > szemranym kapitałem. Sam widziałem bloki 70% niesprzedane.

    no i co - ktoś to buduje żeby stały pustostany? Oczywiście kto bogatemu
    zabroni. Możesz włożyć 10.000zł w sprzedaż na ebay'u licząc że zarobisz
    drugie tyle, możesz też zaryzykować i wybudować blokowiska których nie
    sprzedasz...
    Co do szemranego kapitału - akurat w UK jest to fajnie rozwiązane -
    musisz udowodnić legalność pochodzenia środków żeby kupić nieruchomość.

    Lukasz

  • 7. Data: 2020-08-04 14:12:23
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 04.08.2020 o 12:35, ToMasz pisze:
> [...]
    > jest o tym że naprawa "bajzlu" jest kontrowersyjna. A czy będą żelazne
    > wnioski które pomogą innym miastom nie popełnić takiego błędu w

    Dokładnie tak.
    Jeśli mieszkania zostały sprzedane po zaniżonej cenie to rozumiem próbę
    ich odebrania, łącznie z pociągnięciem do odpowiedzialności
    sprzedających. Ale limit 10, 100 czy nawet 5000 mieszkań jest IMO bezprawny

    Lukasz

  • 8. Data: 2020-08-04 14:31:18
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-08-04 o 13:05 +0100, ddddddddddddd napisał:
    > Co do szemranego kapitału - akurat w UK jest to fajnie rozwiązane -
    > musisz udowodnić legalność pochodzenia środków żeby kupić
    > nieruchomość.

    Nie tylko w UK - we Francji tak samo. Nie tylko żeby kupić nieruchomość
    zresztą: jakikolwiek przelew o kwocie przewyższającej ileś tam tysięcy
    euro podlega weryfikacji (tj. bank ma obowiązek domagać się dokumentu,
    który udowadnia źródło uzyskania środków). Ponoć chodzi o walkę z
    terroryzmem.

    Mateusz

  • 9. Data: 2020-08-04 15:04:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > euro podlega weryfikacji (tj. bank ma obowiązek domagać się dokumentu,
    > który udowadnia źródło uzyskania środków).

    Przelew (środków z rachunku), czy wpłatę gotówki?

    > Ponoć chodzi o walkę z terroryzmem.

    A nie o walkę z praniem brudnych pieniędzy po prostu?

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2020-08-04 15:45:39
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-08-04 o 15:04 +0200, Jarosław Sokołowski napisał:

    > Przelew (środków z rachunku), czy wpłatę gotówki?

    Każdy przelew przychodzący, od bodajże 10K euro - ale pułap być może
    zależy od widzimisie danego banku. Wpłat gotówki nie wykonuję, więc nie
    wiem czy też podlegają... Logicznie rzecz biorąc powinny.

    > A nie o walkę z praniem brudnych pieniędzy po prostu?

    Obie sprawy są dobrym motywem do inwigilacji. Tutaj więcej o tym:
    http://viste.fr/zfut7

    Dla niewtajemniczonych w język Moliera podaję tłumaczenie tytułu tego
    dokumentu: "Walka z praniem pieniędzy i finansowaniem terroryzmu".

    Mateusz