  • 91. Data: 2020-08-08 15:50:04
    Temat: Re: Co wybrać?
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Co jest w nich fajnego? Ja lubię jak mi do domu przywiozą
    > i nie trzeba nigdzie jeździć. Teraz przeważnie i tak ktoś
    > jest w domu cały czas, ale nawet jak nie, to wszyscy lokalni
    > kurierzy wiedzą gdzie wrzucać.

    Niektórzy nie lubią później szukać swoich
    przesyłek, bo nikogo nie było albo kurier
    nie wiedział gdzie wrzucić.
    Ja też lubię jak mi przywiozą, ale nie każdy ma taki komfort,
    że zawsze jest albo wiadomo gdzie wrzucić.
    Mam tak w miejscu pracy - jestem zawsze,
    ale przesyłek musze szukać, bo firm pod tym jednym adresem
    jest kilkadziesiąt i kurierzy nie potrafią nawet zadzwonić.

  • 92. Data: 2020-08-08 16:02:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan cef napisał:

> [...]
    > ale przesyłek musze szukać, bo firm pod tym jednym adresem
    > jest kilkadziesiąt i kurierzy nie potrafią nawet zadzwonić.

    Dlatego pytam. Ja nie muszę szukać, gdyż -- jak zaznaczyłem --
    kurierzy wiedzą. Może w jakimś blokowisku, gdzie trzeba jechać
    windą i dreptać po korytarzach, dostarczenie do paczkomatu jest
    bardziej ekonomiczne (to bym potrafił wziąć pod uwagę), ale w
    moim przypadku jest inaczej.

    --
    Jarek

  • 93. Data: 2020-08-08 18:13:37
    Od: collie <c...@v...pl>

    W sobota, 8.08.2020 o 11:31, Kadar Oszmanski napisał:

    > collie to ma tak od urodzenia czy dopiero tu na grupie?

    Dobrze, że z takim bagażem intelektualnym - który miłosierne Google
    pozwala Ci publicznie tu pokazywać - wyjechałeś z Polski. Jednego
    suwerena mniej.

  • 94. Data: 2020-08-08 18:51:06
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > Co jest w nich fajnego? Ja lubię jak mi do domu przywiozą
    > i nie trzeba nigdzie jeździć. Teraz przeważnie i tak ktoś
    > jest w domu cały czas, ale nawet jak nie, to wszyscy lokalni
    > kurierzy wiedzą gdzie wrzucać.

    Ograniczają kontakt z ludźmi, co w czasach zarazy jest nie bez
    znaczenia. Poza tym nie trzeba w domu na kuriera czatować. Tak, też mam
    zaprzyjaźnionych już kurierów, którzy potrafią dzwonić do mnie, kiedy
    mnie miną, z pretensją: "A co to, pani gdzieś jedzie? A ja paczkę pani
    wiozę!" Wiedzą, gdzie ją rzucić, jak nikogo nie ma, ale to zawsze jest
    działanie nie do końca lege artis. Paczkomat jest pewniejszy. A
    największa jego zaleta, że nawet w niedzielę może się zapełnić. I nadać
    zwrot można też łatwiej.

    Ewa

  • 95. Data: 2020-08-08 18:57:27
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > Tyle że obecni właściciele na ogół nie mają do tego serca,

    Serca, czasu, pieniędzy, umiejętności. Naprawdę dużo tego trzeba, żeby
    zrobić ze zniszczałego domu coś sensownego i żyć tam szczęśliwie. W
    dodatku nie każdy ma wolny zawód, żeby zarabiać na życie z dowolnego
    miejsca na ziemi.

    Ale rozumiem Cię, też mi żal pustoszejących miasteczek nawet tu, w Polsce.

    Ewa

  • 96. Data: 2020-08-08 20:16:30
    Od: Kadar Oszmanski <o...@g...com>

    > Robert

    Może i są ale dogadaj się.
    K.

  • 97. Data: 2020-08-08 20:21:48
    Od: Kadar Oszmanski <o...@g...com>

    > Ewa

    To co tu mnie zaskoczyło to problemy z telefonami. Niby te same zasady w UE ale
    okazuje się, że połączenia do innych krajów wychodzą jakoś bardzo drogo. Ja mam
    zablokowane w ogóle połączenia. Pewnie jak bym sobie zażyczył, to miałbym normalnie
    dostęp ale opłaty podobno byłyby wysokie. Do póki T-mobile nie zaczął mnie karać za
    to że jestem za długo za granicą to korzystałem praktycznie tylko z polskiego
    operatora.
    Cała reszta chyba taka sama. No nie. Wszędzie chcą dostęp do konta. Za telefon
    ściągają sobie sami bez pytania. Na to nie maiłem żadnego wpływu.

  • 98. Data: 2020-08-08 20:27:38
    Od: Kadar Oszmanski <o...@g...com>

    > Jarek

    Nie ma do nikogo pretensji. Nie potrafię z tym
    sobie poradzić i to mój problem.
    Na razie muszę trochę odczekać i uspokoić emocje
    jak to minie może spróbuję z czym innym.
    Będę pisał jak potrafię.
    Kulkę stalową też potrafię zepsuć.
    K.

  • 99. Data: 2020-08-08 20:35:06
    Od: Kadar Oszmanski <o...@g...com>

    > Te domy to mina, niby sprzedają za 1 euro ale trzeba cyrograf podpisać
    > że się w 2-3 lata ileś tam zainwestuje w remont i to jeszcze czasami pod
    > czujnym okiem konserwatora.

    Nie wiem jak tam jest ale to sprawa chyba znana. W Polsce takich
    problemów jest mniej i są raczej przypadki mało znane. W krajach
    gdzie wojna oszczędziła praktycznie większość zabudowy
    domy mające po 100 - 200 lat to nie rzadkość. Tu ludzie mają
    swoje posiadłości jeszcze z czasów Rewolucji Francuskiej a niektórzy
    jeszcze starsze. Dlatego trzeba bardzo uważać co się kupuje
    bo rzeczywiście łatwo o kłopoty.

    > Nie mówiąc już o tym że są to rejony o największym bezrobociu skąd
    > ludzie uciekają tylko się kurzy,
    Na wsiach chyba zawsze tak było. Ludzie zawsze emigrowali
    ze wsi do miasta w poszukiwaniu pracy i zarobku. Średniowiecze
    chyba pod tym względem niczym się nie różniło. Zostawali
    tylko zapaleńcy albo nieudacznicy. Mylę się?
    K.

  • 100. Data: 2020-08-08 20:37:18
    Od: Kadar Oszmanski <o...@g...com>

    > Jarek