  • 101. Data: 2020-08-08 20:40:42
    Temat: Re: Co wybrać?
    Od: Kadar Oszmanski <o...@g...com>

    > Jarek

    Nigdy nie korzystałem z paczkomatów nawet w Polsce.
    Może to jest powód, że jakoś nie daję rady czegokolwiek
    tutaj zamówić. Pomijając zamówienie Leroy Merlin, które
    nadal nie dotarło i nadal wymieniamy się uprzejmymi mailami.
    K.

  • 102. Data: 2020-08-08 20:42:17
    Od: Kadar Oszmanski <o...@g...com>

    > ale przesyłek musze szukać, bo firm pod tym jednym adresem
    > jest kilkadziesiąt i kurierzy nie potrafią nawet zadzwonić.

    A co by było gdybyś miał adres bez numeru, tak jak tu
    jest to w normie?
    K.

  • 103. Data: 2020-08-08 21:26:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > Serca, czasu, pieniędzy, umiejętności.

    Zaczyna się od braku umiejętności poszukiwanych w rejonie.
    Za tym idzie brak pieniędzy. A w wyniku parcia ekonomicznego
    serce nie wytrzymuje. Tylko czasu jakby dużo, z którym nie
    wiadomo co tu począć. Bo przypomnę, że chodzi o tych, co z
    dziada pradziada w jednym miasteczku.

    > Naprawdę dużo tego trzeba, żeby zrobić ze zniszczałego
    > domu coś sensownego i żyć tam szczęśliwie.

    Na życie szczęśliwe w ogóle nie ma recepty. Ale jeśli już
    przeszliśmy do miastowych (czasem z odległych stron), którzy
    przybyli na miejsce, to ważne, by pod pozorem renowacji nie
    niszczyli tego, co zastali. Mam na myśli tak mury, jak i
    tak zwane stosunki międzyludzkie.

    > W dodatku nie każdy ma wolny zawód, żeby zarabiać na życie
    > z dowolnego miejsca na ziemi.

    Ja w zasadzie mam i mógłbym. Z tym że ostatnio nastąpiły nowe
    okoliczności, które utrudniają przemieszczanie się w razie
    nagłych okoliczności. To dużo zmienia. Zobaczymy jak będzie.

    > Ale rozumiem Cię, też mi żal pustoszejących miasteczek
    > nawet tu, w Polsce.

    Skądeś od dawna wiem, że rozumiesz.

    Jarek

    --
    Szefie, jaka piekna katastrofa!

  • 104. Data: 2020-08-08 22:08:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > Ograniczają kontakt z ludźmi, co w czasach zarazy jest nie
    > bez znaczenia.

    A czy to nie jest tak, że miejsce przed paczkomatem, ze względu
    na ogromną ilośc odwiedzających osób i dużą rotację wszystkiego,
    jest miejscem podwyższonego ryzyka? Czytałem nawet o kolejkach
    do paczkomatów.

    Jarek

    --
    W siódmym dębowe stoły i szafy,
    W ósmym słoń, niedźwiedź i dwie żyrafy,

  • 105. Data: 2020-08-08 22:25:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Kadar Oszmanski napisał:

    > To co tu mnie zaskoczyło to problemy z telefonami. Niby te
    > same zasady w UE ale okazuje się, że połączenia do innych
    > krajów wychodzą jakoś bardzo drogo.

    W myśl tych samych zasad z Polski jest równie drogo. To ostatnia
    rzecz, za którą regulacje UE jeszcze się nie zabrały -- dlatego
    operatorzy jeżdżą po nas jak po łysej kobyle i drą nieprzytomną
    kasę. I dlatego też do rozmów na zagraniczne komórki używam
    WhatsAppa -- okazuje się, że każdy ma. A przynajmniej każdy, do
    kogo dzwonię. Wcześniej, jak jeszcze roaming był beznadziejnie
    drogi, używałem konta VoIP u polskiego operatora. Konto dalej
    mam, płacę za nie złotówkę rocznie i w razie czego mogę sobie
    zawsze za darmo z zagranicy pogadać.

    --
    Jarek

  • 106. Data: 2020-08-08 22:39:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Kadar Oszmanski napisał (jak potrafił):

    > Nie ma do nikogo pretensji. Nie potrafię z tym
    > sobie poradzić i to mój problem.
    > Na razie muszę trochę odczekać i uspokoić emocje
    > jak to minie może spróbuję z czym innym.
    > Będę pisał jak potrafię.

    Tak trzymać. Spokojnie, bez pośpiechu.

    > Kulkę stalową też potrafię zepsuć.

    Gdy będę miał taki problem, wiem już do kogo
    się zgłosić po radę.

    Jarek

    --
    PRO SZE ZWONIDŹ JEŹLIKTO HCE PO RADY
    PROSZE PÓKADŹ JEŻLIKTO NIEHCEPO RADY

  • 107. Data: 2020-08-08 22:59:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Kadar Oszmanski napisał:

    > Na wsiach chyba zawsze tak było. Ludzie zawsze emigrowali ze
    > wsi do miasta w poszukiwaniu pracy i zarobku. Średniowiecze
    > chyba pod tym względem niczym się nie różniło. Zostawali
    > tylko zapaleńcy albo nieudacznicy. Mylę się?

    Chyba tak. Bo przecież na miejsce tych, co na wsi przestali
    być potrzebni, przychodza inni, bardziej potrzebni. Nie tylo
    specjaliści od przeciwdziałania bezrobociu. Jest rotacja.

    --
    Jarek

  • 108. Data: 2020-08-09 09:25:35
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > na ogromną ilośc odwiedzających osób i dużą rotację wszystkiego,
    > jest miejscem podwyższonego ryzyka? Czytałem nawet o kolejkach

    Jak każde miejsce z kolejką.
    Kolejka na świeżym powietrzu z zachowaniem tych 2m dystansu
    nie jest specjalnym ryzykiem.
    Ale jak jeszcze otwierasz z aplikacji,
    to ten kontakt fizyczny jest minimalny.

  • 109. Data: 2020-08-09 09:27:59
    Od: cef <c...@i...pl>

    > W myśl tych samych zasad z Polski jest równie drogo.

    Hmmm, akurat zawodowo potrzebuję dzwonić sporo
    do UE i za kilkanaście zł mam paczkę 250min do Unii i do USA chyba nawet -
    co w zupełności mi wystarcza. Chyba, że ktoś musi wisieć godzinami...

  • 110. Data: 2020-08-09 12:54:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    cef napisał:

    > Hmmm, akurat zawodowo potrzebuję dzwonić sporodo UE i za kilkanaście
    > zł mam paczkę 250min do Unii i do USA chyba nawet - co w zupełności
    > mi wystarcza. Chyba, że ktoś musi wisieć godzinami...

    Hiszpańscy operatorzy też mają takie paczki. Ale tu chodzi o taryfę
    podstawową. Ktoś, kto akurat zawodowo nie musi dzwonić sporo do UE,
    ale nagle będzie miał taka potrzebę, za kilkanaście złotych pogada
    se najwyżej kilka minut. Kiedyś podobnie było z roamingiem. Zrobiono
    w końcu normalnie, wprawdzie z dużymi oporami i niewielim opóźnieniem.
    Teraz czas na uregulowanie stawek za połączenia wewnątrz UE. Naturalną
    stawką jest ta, jaką operator stosuje wewnątrz kraju. Czyli w praktyce
    za darmo, w ramach abonamentu.

    --
    Jarek