  • 291. Data: 2020-08-12 12:18:28
    Temat: Re: Co wybrać?
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 12.08.2020 o 10:49, budynPL pisze:

    > nie, nie widzę. Taki jest europejski program
    > https://www.bzga-whocc.de/fileadmin/user_upload/Doku
    mente/WHO_BzgA_Standards_polnisch.pdf

    > są w nim normalne stwierdzenia:
    > """Czteroletnie dziecko może zapytać skąd się biorą dzieci, a odpowiedź ,,z rzuszka
    mamy" jest zazwyczaj wystarczająca i dostosowana do wieku. To samo
    > dziec-ko może później zacząć się zastanawiać ,,w jaki sposób dzieci dostają
    > się do brzuszka mamusi?" i w tym mo-mencie inna odpowiedź będzie
    > dostosowana do wieku. """

    I to jest jak najbardziej prawdziwe.

    > 6-9
    > Zadowolenie i przyjemność z dotykania własnego ciała (masturbacja/autostymulacja)

    A to wykazują już znacznie młodsze dzieci, zwłaszcza chłopcy.

    > 9-12
    > Pierwsze doświadczenia seksualne
    > Orientacja płciowa
    > Zachowania seksualne młodych osób (różnorodność zachowań seksualnych)
    > Przyjemność, masturbacja, orgazm
    > Różnice między tożsamością płciową i płcią biologiczną
    >

    > No więc - jeśli masz córkę - chcesz aby zachęcali ci ją do "Pierwszego
    doświadczenia seksualnego" w wieku 9 lat?

    A gdzie tam jest mowa o _zachęcaniu_?

    Ewa

  • 292. Data: 2020-08-12 13:03:53
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 12.08.2020 o 12:30, budynPL pisze:

    > no żartujesz sobie chyba. Weź zrób zajęcia dla kiboli z konstrukcji domowych
    > ładunków wybuchowych i czekaj na efekty.
    > Albo dla przedsiębiorcy sposób na bezkarne wałki vatowskie.
    > No ale przecież to była instrukcja obsługi, a nie zachęcanie...

    Hm, ciekawe porównania. Dużo mówiące.

    Jeśli komuś zachowania seksualne kojarzą się z przestępstwami, to na to
    chyba nie ma rady innej, niż właśnie edukacja w tej dziedzinie od
    najmłodszych lat. :)

    Ewa

  • 293. Data: 2020-08-12 13:42:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    budynPL zażartował sobie:

    > Weź zrób zajęcia dla kiboli z konstrukcji domowych ładunków
    > wybuchowych i czekaj na efekty.

    Jak długo trzeba czekać? W mojej szkole podstawowej przy pracowniach
    przedmiotowych były podręcznie biblioteczki. W ramach kółka chenicznego
    wypożyczyłem książkę o (nieprzemysłowej) konstrukcji ładunków wybuchowych.
    Ale to jeszcze nic. Z pracowni fizycznej wypożyczyłem tłumaczenie
    radzieckiej pozycji na temat domowej konstrukcji rakiet, zdolnych między
    innymi do przenoszenia takich ładunków. Były w niej dokładne rysunki
    konstrukcyjne dwumetrowej długości rakiety na paliwo stałe -- takich
    samych rakiet używają dziś różne hezbollahy. Lecz nie ja. Szkoła była
    taka zwykła, publiczna, jak to wtedy. Kibole też z moich kolegów wyrosły.

    > Albo dla przedsiębiorcy sposób na bezkarne wałki vatowskie.

    Bardzo dokładnie znam zasady działania wałków vatowskich.

    > No ale przecież to była instrukcja obsługi, a nie zachęcanie...

    Szczerze mówiąc, to ja Was młodych zupełnie nie rozumiem. Boicie
    się każdej wiedzy. Czym ten strach jest spowodowany? Jak wam pomóc,
    żebyście nie zaczęli bać się własnego cienia?

    --
    Jarek

  • 294. Data: 2020-08-12 14:05:40
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 12 Aug 2020 13:42:27 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Szczerze mówiąc, to ja Was młodych zupełnie nie rozumiem. Boicie
    > się każdej wiedzy. Czym ten strach jest spowodowany? Jak wam pomóc,
    > żebyście nie zaczęli bać się własnego cienia?

    Przecież to efekt indoktrynacji katolickiej a nie strach przed wiedzą.
    Wszyscy religianci są odporni na wiedzę i argumenty ponieważ znają już
    wszystkie wyjaśnienia a nie dlatego że wchodzi w grę lęk. No, chyba że
    lęk przed piekłem :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 295. Data: 2020-08-12 14:18:04
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 12.08.2020 12:30, budynPL wrote:

> [...]
    > Albo dla przedsiębiorcy sposób na bezkarne wałki vatowskie.
    > No ale przecież to była instrukcja obsługi, a nie zachęcanie...

    Dokładnie... a dodatkowo powinien być zakaz wikłania w to treści
    homoseksualnych w ogóle.

  • 296. Data: 2020-08-12 14:22:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek Maciejewski napisał:

> [...]
    > Wszyscy religianci są odporni na wiedzę i argumenty ponieważ znają już
    > wszystkie wyjaśnienia a nie dlatego że wchodzi w grę lęk. No, chyba że

    Nie wierzę. Jest to jedna z głupszych teorii na wyjaśnienie fenomenu,
    z jakimi się spotykam (poniekąd też może świadczyć o umiarkowanym
    zasobie wiedzy u jej twórców).

    --
    Jarek

  • 297. Data: 2020-08-12 14:29:56
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 12.08.2020 07:26, Mateusz Viste wrote:

    > Styl nieco późniejszy, dla przykładu Turing żył po tym okresie. Ba, w
    > pewnych kręgach (jak widać) ten stan umysłu pokutuje do dziś - i pewnie
    > tak już zostanie, wszak głupota ludzka to nie kwestia epoki.
    >
    > Mateusz

    Tylko my wygraliśmy wybory nie "wy" i chciałbym żeby wpisali to do
    konstytucji tylko tam się chyba nie da. Ale zakaz propagowania
    homoseksualizmu i szerzej ideologii LGBT powinien być normalnie w prawie.
    Niech sobie homoseksualiści żyją w pokoju ale nie muszą się z tym afiszwać.

  • 298. Data: 2020-08-12 14:30:30
    Od: budynPL <b...@g...com>

    W dniu środa, 12 sierpnia 2020 13:03:54 UTC+2 użytkownik FEniks napisał:

    > Hm, ciekawe porównania. Dużo mówiące.
    >
    > Jeśli komuś zachowania seksualne kojarzą się z przestępstwami, to na to
    > chyba nie ma rady innej, niż właśnie edukacja w tej dziedzinie od
    > najmłodszych lat. :)

    No zdecydowanie seks tudzież "inne zachowania seksualne" z 9 latką kojarzy mi się z
    przestępstwem. Tobie nie?

    b.

  • 299. Data: 2020-08-12 14:34:36
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-08-12 o 14:05 +0200, Jacek Maciejewski napisał:

    > Przecież to efekt indoktrynacji katolickiej a nie strach przed wiedzą.

    Też tak pomyślałem z początku, ale o ile "budyń" jest fanatycznym
    katolem, o tyle (jeśli dobrze kojarzę) "kiki" już nie... Musi tu
    zatem zachodzić jakiś dodatkowy mechanizm, wspólny dla obu panów.

    Ten drugi boi się, że gejem można zostać "dla zabawy". Mi nigdy nie
    przyszłoby to do głowy, ale jest to zastanawiające, szczególnie w
    kontekście tego, co powiedział kiedyś Dr. Weinberg. Niżej przytaczam
    stosowny cytat z wiki:

    "Weinberg pod nazwą homofobia opisał obsesyjny lęk (...) przed własną
    homoseksualnością (...)"

    Mateusz

  • 300. Data: 2020-08-12 14:42:21
    Od: budynPL <b...@g...com>

    W dniu środa, 12 sierpnia 2020 14:34:39 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:

    > Też tak pomyślałem z początku, ale o ile "budyń" jest fanatycznym
    > katolem, o tyle (jeśli dobrze kojarzę) "kiki" już nie... Musi tu
    > zatem zachodzić jakiś dodatkowy mechanizm, wspólny dla obu panów.

    bardzo dobrze kombinujesz

    > "Weinberg pod nazwą homofobia opisał obsesyjny lęk (...) przed własną
    > homoseksualnością (...)"

    a to jest raczej żenujące :/

    b.