  • 81. Data: 2020-08-08 11:28:31
    Temat: Re: Co wybrać?
    Od: Kadar Oszmanski <o...@g...com>

    > Ewa
    Dzięki ale już żadnych eksperymentów.
    W Polsce miałem pod ręką zawsze kogoś do kogo
    mogłem w razie problemu się zwrócić. W ostateczności
    iść do pierwszej lepszej firmy komputerowej i zlecić naprawę
    Tu jestem kompletnie bezradny. Jak mi się coś posypie
    nie poskładam tego.
    Przykład: Przywiozłem ze sobą drukarkę atramentową.
    Banał, kończą się tusze idę, kupuję wymieniam
    i działa.
    Nie działa!
    Drukarka bezużyteczna bo nie ma takich tuszy. Takie same
    drukarki stoją na półce ale maja inne oznaczenia tuszy.
    Kupiłem takie - nie działają. Za cholerę nie da się dogadać
    w sklepie o jakiś zamiennik. To co na półce i koniec dyskusji.
    O zamówieniach przez internet już pisałem nie przywiozą.
    Mam adres taki, gdzie nikt nie może trafić z dodatkowym
    oznaczeniem s/n (czyli sin numero) to znaczy, że dom nie ma
    numeracji. Tu jest takich pełno (nawet w miastach).
    K.

  • 82. Data: 2020-08-08 11:29:35
    Od: Kadar Oszmanski <o...@g...com>

    Dzięki ale poczty własnej nie mogę usunąć. Tamto konto
    jakoś mi się udało.
    K.

  • 83. Data: 2020-08-08 11:31:06
    Od: Kadar Oszmanski <o...@g...com>

    collie to ma tak od urodzenia czy dopiero tu na grupie?
    K.

  • 84. Data: 2020-08-08 12:42:51
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 8 Aug 2020 02:31:06 -0700 (PDT), Kadar Oszmanski napisał(a):

    > collie to ma tak od urodzenia czy dopiero tu na grupie?
    > K.

    A co, zhardziałeś i postanowiłeś olać wszystkich i dalej postować z
    gogla?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 85. Data: 2020-08-08 13:15:40
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-08-08 o 11:28, Kadar Oszmanski pisze:
> [...]
    > oznaczeniem s/n (czyli sin numero) to znaczy, że dom nie ma
    > numeracji. Tu jest takich pełno (nawet w miastach).

    Paczkomatów nie ma?

    Robert

  • 86. Data: 2020-08-08 13:41:24
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > Paczkomatów nie ma?

    Dokładnie o to miałam spytać.

    Często słyszę o podobnych problemach w innych krajach, jak ma Kadar,
    typu: brak możliwości zapłacenia kartą, a już na pewno nie zbliżeniowo,
    brak paczkomatów itd. I wtedy myślę sobie, że nasz naród jednak jest
    bardzo postępowy, wbrew pozorom, szybko łapie nowinki i się do nich
    przyzwyczaja. Ja już z trudem wyobrażam sobie życie bez paczkomatów. ;-)

    Ewa

  • 87. Data: 2020-08-08 14:25:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Kadar Oszmanski napisał:

    > Wybaczcie, ale już nie będę eksperymentował na mojej poczcie.
    > Za dużo tam rzeczy zawodowych.
    > Mogę skracać, mogę liczyć, nawet cyferkami podpisywać
    > ale z poczta eksperymentów już nie.
    > Mam talent do innych rzeczy więc na tamtych poprzestanę.
    > Grupę kocham (nie koniecznie ciebie Kiki - to żart), więc zostanę.

    W to, że sama obecność grup dyskusyjnych może uszodzić sąsiednie
    konta pocztowe Thunderbirda, nikt nie uwierzy. Ja też nie. Mogę
    jednak wyobrazić sobie, że ktoś ma taki talent, że z podarowanych
    mu dwóch stalowych kulek jedna zepsuje, a drugą zgubi. Sam tego
    Thunderberda podsuwałem, niesłusznie podejrzewając, że do niczego
    innego nie służy, a wręcz go nie ma i trzeba będzie zainstalować.
    Ktoś tu też propoonował inny czytnik (xnews bodajże) -- jego już
    na pewno nic z pocztą nie łączy. Wystarczy poprosić o przyjacielską
    radę, jak w toto się zaopatrzyć i w co kliknąć, żeby skonfigurować.
    Dobrze by było.

    Jarek

    --
    Nie masz teraz prawdziwej przyjaźni na świecie;
    Ostatni znam jej przykład w oszmiańskim powiecie.

  • 88. Data: 2020-08-08 15:12:44
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    /

    > O takich domach czytałem już ze 3 lata temu kiedy
    > przymierzałem się do Hiszpanii. Teraz to już może
    > być mocno nieaktualne. Ponad to gdzieś wyczytałem
    > (ale to dawno), że w jakichś rejonach mafia rozdaje takie domy>
    > Tak mi się coś majaczy.
    > K.

    Te domy to mina, niby sprzedają za 1 euro ale trzeba cyrograf podpisać
    że się w 2-3 lata ileś tam zainwestuje w remont i to jeszcze czasami pod
    czujnym okiem konserwatora.
    Nie mówiąc już o tym że są to rejony o największym bezrobociu skąd
    ludzie uciekają tylko się kurzy,

    --
    Janusz

  • 89. Data: 2020-08-08 15:25:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > A, no właśnie sobie znalazłam:
    >
    > https://belsole.pl/wlochy-domy-za-1-euro-na-sprzedaz
    /

    > Do tego to nie muszę się chyba wynosić na Sardynię.

    Wrocław niewątpliwie też jest porywającym miejscem. Tu jednak
    o co innego chodzi. Nie podoba mi się wydźwięk tego artykułu,
    pozycje z jakich został napisany. Trzy domy w małym miasteczku
    sprzedane po cztery złote sztuka na penwno nie uratują sytuacji
    demograficznej i nie wzbogacą funduszy emerytalnych. Nie o to
    chodzi lokalnym władzom.

    W przejmowaniu nieruchomości za 1 euro (lub za kilkanaście
    tysięcy, bo prawie na to samo wychodzi) idea jest inna. To jak
    wzięcie psa ze schroniska. Jak psina zostane w klatce jeszcze
    kilka miesięcy, to się wykończy, uschnie z tęsknoty. Szkoda.

    Tak samo jest z wieloma domami podobnymi do tego z obrazków
    z tego wątku. Jeśli nikt się nimi nie zaopiekuje, szybko się
    rozpadną. A tej opieki czasem potrzeba bardzo niewiele -- mogą
    to być dwa dni własnej pracy, czasem parę groszy na materiały.
    I już mogą dalej stać w zdrowiu co najmniej kilkanaście lat.
    Tyle że obecni właściciele na ogół nie mają do tego serca,
    patrzą tylko jak wziąć grajcary do kieszeni i więcej nie wracać
    do tego miejsca. A ja im nawet się nie dziwię. Natomiast każdy,
    kto przychodzi z zewnątrz na ratunek, zasługuje na mój szacunek.

    Zjawisko wyludniania się urokliwych miejsc staje się powszechne
    w całej Europie. Ludzie uciekają do wielkich miast, a te małe
    zioną pustka i smutkiem. Czasem ktoś przejeżdżając pomyśli:
    dlaczego w takim miejscu nic się nie dzieje? Dobrze, jeśli
    (między innymi dzięki podobnym akcjom), pomyśli trochę głębiej.
    A nawet coś zrobi (choćby napisze tekst o perspektywie rozwoju).

    Jarek
    --
    mam w dupie małe miasteczka
    mam w dupie małe miasteczka

  • 90. Data: 2020-08-08 15:37:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > Ja już z trudem wyobrażam sobie życie bez paczkomatów. ;-)

    Co jest w nich fajnego? Ja lubię jak mi do domu przywiozą
    i nie trzeba nigdzie jeździć. Teraz przeważnie i tak ktoś
    jest w domu cały czas, ale nawet jak nie, to wszyscy lokalni
    kurierzy wiedzą gdzie wrzucać.

    Jarek

    --
    To przechodził tatuś Halinki