    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Co wybrać?
    Date: Sun, 2 Aug 2020 12:58:50 +0200

    Pan Kadar Oszmanski napisał:

    > Początkowo myślałem, że to okazja bo dom dawno nie używany, zapuszczony
    > ale wystarczy trochę popracować i będzie z tego niezła chałupa. Jak
    > zobaczyłem ten narożnik to przyszło mi na myśl, że gościu chce to oddać
    > bo za chwilę mu się zawali.

    Czyli jednak narożnik. A jeszcze wczoraj miało być tak, że wilgoć wdała
    się i stąd ni z owąd w wewnętrzną ścianę domu. Znowu miałem rację --
    napiasłem wcześniej, że źródła problemów trzeba szukać od strony Calle
    Morales. Spodziewałem się, że może budując spieprzyli coś z odwodnieniem.
    Ale nie, na zdjęciu Z-18 widać, że wszystko zrobione zgodnie z regułami
    sztuki. Ten spadek powierzchni ulicy, który widać wzdłuż ściany, to jest
    to, co robi za izolację przeciwwilgociową. I tam u was tyle wystarczy.

    Źródłem zepsucia był ktoś, kto dokonał rozwałki. Tam obok było przytulone
    do domu jakieś trastero czy inna kańcapa, która widać komuś się znudziła,
    więc ją rozpirzył. Ale nie do końca, bo zostawił nieckę podłogi, gdzie
    w czasie grudniowych opadów zbiera się woda i wnika w mury. Tu potrzeba
    operacji młotkowej, odwalić streczącą resztkę muru, wyrzeźbić spływy,
    opacykować ścianę na obraz i podoieństwo całej reszty -- i będzie dobrze.

    > To są domy sprzed 100 lat wtedy kładziono co mieli pod ręką. Czegoś
    > takiego jak ceramika to nikt nie znał więc się trochę z czasem wyginało
    > ale stało i nadal stoi. Gorzej jak coś miałoby by mi na głowę się
    > posypać.

    Zamek w Malborku starszy, a cegły ma jak się patrzy. Ale co tam daleki
    Malbork, katedra w Kordobie też niczego sobie. Ludzie sto lat temu nie
    zawsze mieli na porządne cegły, ale stawiali domy z czego mogli. Lepsze
    to od marudzenia, że nic się nie da. Takie same ściany z otoczaków
    spajanym beleczym widuje się u nas na Dolnym Śląsku w tak zwanych domach
    poniemieckich. One stoją zazwyczaj tak długo, aż ktoś nie przedsięweźmie
    remontu. Przychodzi zenek w breciku z antenką, odstuka tym, zobaczy,
    powie pare soczystych słów i wyda werdykt: tu panie nic się nie da zrobić,
    trzeba rozwalić.

    --
    Jarek