  • Data: 2020-08-02 22:14:28
    Temat: Re: Co wybrać?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Kadar Oszmanski napisał:

    > Okolica może i zajebista ale jakoś
    > domów tam nikt nie chce kupować
    > a jest ich sporo. Za darmo nie chcą dać.
    > Terenu wolnego też dużo.

    Jeszcze jedna refleksja. Z tego co przeczytałem wcześniej,
    to nie ma być dom na resztę życia. Więc ważnym kryterium
    wyboru jest możliwość późniejszej sprzedaży, gdy już nie
    będzie potrzebny. A z tym jest tak jak jest. Albo podejść
    tak, jak do kupna nowego samochodu -- cena podobna, a po
    dobrych kilku latach w zasadzie już trzeba oddać za darmo.

    Takie domy mają cenę sprzedaży znacznie poniżej wartości
    odtworzeniowej. Za te pieniądze nie kupi się działki i nie
    zbuduje na niej niczego. Można sobie założyć, że będzie się
    w taką nieruchomość wkładało mniej więcej tyle, ile kosztuje
    wynajęcie mieszkania. Po kilku latach może się okazać, że to
    już jest niezła chata łatwo sprzedawalna różnym "miastowym"
    z UE, którzy szukają czegoś gotowego na wakacje.

    Jarek

    PS
    We Włoszech dają za darmo albo za 1 euro -- trzaba zadeklarować,
    że się tam będzie kilka lat mieszkało. Jeszcze potrafią dopłacać
    do remontów.

    --
    Zyskał wiele-mało,
    Dobrze mu się działo,