  • Data: 2021-10-12 00:18:59
    Temat: Re: Crosspost: Dzielę się: Akumulatory i ich żywotność
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11.10.2021 o 23:48, sirapacz pisze:

    > grunt to optymalizacja wyjazdów:D oszczędność na paliwie, czasie a i
    > nanourlop można zrobić

    U mnie nie problem z urlopem. Kobita ma gorzyj...ale jak strzelę sobie
    okazję czasem to potrafię być "poza zasięgiem" na te kilka godzin :D

    Wszystko w zależności na ile mam "odbicie" ale im człowiek starszy, to
    mniej ograniczeń, bo po jaki chuj się ograniczać? Dlaczego tak? BO MOGĘ
    :D i kto mi zabroni?

    > co do paneli - wlasnie oblecialem:) 67 netto za 120W :) malej mocy ale
    > cena za kW nie do pobicia:))))

    WYMIARY! Te stare panele są za wielgachne i często za ciężkie. Powoli
    należy przeliczać metry na kilowaty, co prawda wszystko wynikające z
    potrzeby.

    Osobiście jestem wrogiem ograniczeń w realiach-możliwościach. Albo idę
    na maxa albo wcale. Minimalizm mnie nie bawi, to jest dobre dla
    wschodniej Polski :)

    > Można z tego elewacje budynku zrobić
    > co w sumie mogłoby nie być takim głupim pomysłem:) ciekawe jakby się
    > sprawdził panel w pionie - w lecie ograniczona produkcja a w zimie
    > lepszy kąt...
    > hmmm... mam akurat ścianę z garażami na południe...

    Musiałbyś jednak zrobić regulację kąta automatycznie, za duże straty są
    w pionie.

    Ja tam sobie na działce ROD skubię w sumie więc potentatem energetycznym
    nie będę. Jak sobie policzę, że energetyka z domu wypluwa mi 150zł/mies,
    to w skali roku nie jest źle i nie muszę się martwić nawet podwyżkami.

    Ważne, że mam poligon doświadczalny i mogę sobie kombinować do woli i
    nie jest to punkt strategiczny. Bardziej pomiarowy w sensie realnych
    obliczeń i doświadczeń. Przynajmniej mam ugruntowaną wiedzę w przypadku
    rozbudowanych instalacji, bo to w sumie powielanie z małego :)

    Ostatnio się zastanawiam jednak nad 3-4 panelami 530W na dachu domu, do
    podgrzewania wody. Instalacja megaprosta a moc 1,5kW czy nawet mniejsza
    zimą zaczyna być realna. Cena też jakoś przystępna w rozłożeniu na 10
    lat w porównaniu do klasyki pieca.
    Montaż prozaiczny.

    --
    LordBluzg(R)