  • Data: 2010-01-17 07:14:02
    Temat: Re: Czajnik przeplywowy ?
    Od: "Kane" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale obawiam sie kilku wad:
    > - wyplywajaca woda to nie jest wrzatek, i mimo iz taka powinno sie zalewac
    > herbate/kawe, to jest roznica wzgledem lekko ostudzonego wrzatku...

    Jesli chcesz w tym grzac "kranowe" - nie polecam. Smakuje to gorzej niz woda
    standardowo zagotowana w czajniku, nawet po przejsciu przez filtr czajnika
    (przy gotowaniu zapewne wiecej chloru ulatnia sie z wody - jest subst lotną
    o ile dobrze pamietam). Jesli jednak chcesz w tym grzac wode z butli (eden,
    sklepowe mineralne) czy po osmozie - wszystko fajnie. Wtedy mozesz i
    wymontowac calkiem ten filtr z czajnika, zmniejszasz koszt eksploatacji.
    Pamietaj jednak ze dochodzi (czy z filtrem czy bez) okresowe odkamienienie
    czajnika - te rurki w srodku napewno zarosna kamieniem ;)

    Co do kawy: ja pije z ekspresu ale czasami znajdzie sie jaki czlek co lubi
    kawe parzona (czyli mielona w szklance zalana wrzątkiem). Nie wnikajac kto
    co lubi - z przeplywowego czajnika nie zrobisz odpowiedniej temperatury by
    zaparzyc kawe w ten sposob (znow: ja tego nie pije, opieram sie na opini
    ludzi ktorzy sobie taka kawe zazyczyli).

    > - czasu zalania kilku kubkow wody, co z tego, ze wrzatek leje sie po 3sek,
    > jezeli pozniej kilka herbat bede robil kilka minut

    Tez dostrzegam tą wade - najlepiej by bylo miec dwa urzadzenia. Tu gdzie
    mieszkam teraz mamy tylko przeplywowy (i ekspres) i jak zjawi sie wiecej
    ludzi to jest sporo gonienia. U siebie w domu bedziemy miec czajnik metalowy
    na indukcje na takie sytuacje plus przeplywowy (choc byc moze wykorzystamy
    po prostu funkcje goracej wody z ekspresu do kawy).

    > - trwalosci - do biezacego grzania potrzebne ~3kW mocy w niewielkiej
    > grzalce, do tego pompka wody

    Narazie mam okolo roku, trzy czajniki Tefala (dwa firma, jeden dom).
    Tymczasowo bezawaryjne acz oczywiscie - jest to bardziej podatne na
    uszkodzenie niz zwykly czajnik.

    > - odkamieniania

    Nie jest to kosztowne acz trzeba o tym pamietac. Czajnik sam nie przypomni
    ;)

    > Czy ktos z Was uzywal takiego czajnika i moze sie wypowiedziec ?

    Rzekłem ! :)

    Dodam jeszcze ze u nas w domu multum razy wystepowal problem "grzeje ktos
    pol czajnika wody na jedna herbate bo MOZE ktos zaraz bedzie tez robil".
    Zwykle robil dokladnie 5 minut za pozno by wykorzystac ciepla wode z
    czajnika i znow ja podgrzewal do wrzątku. Jesli jest duzo domownikow i robia
    napoje gorace w bardzo losowym czasie - taki przeplywowy zwieksza swoj sens.
    Jesli domownikow jest 2-3 i jeszcze pija tą kawe czy herbate czy cos tam
    najczesciej razem o jednej porze przy posilku - nie polecam przepływowego.

    Pozdrawiam

    Kane