eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDlaczego fotowoltaika się nie opłaca i jest to dead horse › Re: Dlaczego fotowoltaika się nie opłaca i jest to dead horse
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 13 Sep 2021 11:04:14 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Dlaczego fotowoltaika się nie opłaca i jest to dead horse
    From: a a <m...@g...com>

    On Monday, 13 September 2021 at 19:51:07 UTC+2, WS wrote:

    > ale tu jest grupa.pl, niemieckie przepisy nas mało interesuja...
    kuzyna i dorabiac na sprzedaży ziemniaków na targu
    > Sprzedaz ziemniaków wymaga poświęcenia sporej ilości własnego czasu, zgłoszonej
    działalności gospodarczej, księgowości... solar pracuje sam ;)
    > Teraz raczej ludzie maja nadmiar kasy, więc kredyt nie jest potrzebny, jeśli zwróci
    się za 5-8 lat to nie wygląda źle, dla mnie największe ryzyko to większa awaria...
    zwłaszcza, jak firma montująca zniknie z rynku
    > Dodatkowo czekają nas podwyżki cen prądu, więc w praktyce zwrot może być znacznie
    szybszy...
    > Sam się zastanawiam, na dach bym takiej przypadkowej ekipy nie wpuścił, ale myślę
    nad wiata/zadaszeniem podjazdu, który jako pokrycie mógłby mieć panele...
    Zwrotu nigdy nie będzie to taka jest doktryna Brókselki, aby Gienek zużywał
    produkowany prąd na własne potrzeby.
    A za dnia Gienek jest na robocie poza domem i mu prąd niepotrzebny
    i dlatego Melon usiłował wciskac w Kalifornii PowerWalle, czyli akumulatory na ścianę
    ale zainteresowanie było marne.

    Wzrost cen energii , nawet o 100% niczego nie zmienia,bo wieczorem trzeba kupić prąd
    z grida, czyli ten o 100% droższy,
    a zgodnie z nową ustawą Zenek sprzeda prąd do grida za 50% ceny kWh netto, bez oplaty
    przesyłowej, czyli tyle zysku co w pysku.

    Za dnia solary pracują na 80-100% mocy nominalnej, a wieczorem na 1%

    Za dnia prąd solarny niepotrzebny, po południu solary pracują na 30-40% mocy
    nominalnej.

    Jest aplikacja w internecie i można wskazać dach w Gógle Earth, obrysowac go,
    wpisać nachylenie dachu, a aplikacja automatycznie obliczy dzienną, godzinową,
    miesięczną, roczna produkcję energii z tego dachu.

    Teraz jest wielka bieda, jak w roku 1937/38/39 czyli w latach wielkiego krachu
    gospodarczego
    i jak Gienki wydadzą cash na milion instalacji x 25.000zł to wydadzą 25 mld zł cashu
    i tego cashu braknie na rynku i zacznie się deflacja.

    Już dzisiaj Gienki nie mają kasy na zakupy w Biedronce, a krach zarazowy nadal się
    rozwija.

    Pracę łatwo stracić i zaczynac nową od minimum.

    Zatem zdolnośc kredytowa dzisiaj to niekoniecznie zdolnośc spłaty rat kredytowych
    jutro.

    Po co placić 25.000 za oszklenie dachu, gdy to za mało energii do ogrzewania domu
    zimą, a zużycie prądu na oświetlenie, bajery można zredukowac o 50% ale grzac trzeba
    i zdrożał na giełdach gaz 600% rok do roku, na składach nie ma węgla, bo nadchodzi
    arktyczna zima stulecia na całym świecie.