  • Data: 2021-09-22 16:06:37
    Temat: Re: I znowu PV - górny śląsk - cena montażu
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wed, 22 Sep 2021 09:18:10 +0200, Tomasz Gorbaczuk

    > No, ale będą różnie oświetlone (bo wschód i zachód).

    Nie ma to znaczenia, bo są równolegle spięte. Wtedy się prąd sumuje,
    napięcie jest stałe w zasadzie od wstanai świtu.

    > W rezultacie nigdy z żadnej połaci nie wyciśniesz jej max'a.

    Wyciśnie się tyle samo gdyby były na oddzielnych stringach. Różnice są w
    granicach 1-2% z tego co było mierzone (przez Froniusa). Jeśli ktoś, tak
    jak ja, ma 3 połacie, to nie warto za te 1-2% kupować falownika z 3
    trackerami.

    > Jak różne połacie - to powinny być podłączone pod różne MPPT.

    Akurat EW możę być na jednym, warunkiem jest to co napisałem, czyli
    identyczne panele i identyczna ilość po obydwu stronach, oraz falownik z
    wyższym prądem (20-25A) per string. Mój Fronek przy 8.2kW ma na pierwszym
    stringu dopuszczalny prąd 22A (AFAIR), ale GoodWe taki prąd ma dopiero
    powyżej 12kW. Czyli do GoodWe 8 czy 10kW nie podłączy się równolegle bo
    maksymalnie per string ma 12,5A.

    --
    Pozdor
    Myjk