eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieJak byście wykonali połączenie z obrazka (słupek pionowy i deska pozioma) › Re: Jak byście wykonali połączenie z obrazka (słupek pionowy i deska pozioma)
    Subject: Re: Jak byście wykonali połączenie z obrazka (słupek pionowy i deska
    pozioma)
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sun, 20 Jun 2021 12:26:32 +0200

    W dniu 2021-06-20 o 10:11, Marcin N pisze:
    > Oto link do obrazka:
    > https://www.dropbox.com/s/edqctdj6mi2kvi1/pergola.jp
    g?dl=0

    > Widać poziome deski i pionowe słupki.
    >
    > Jak byście wykonali wzmocnienie tego połączenia, żeby nie stosować
    > trzeciej deski pod kątem? Chodzi o to, żeby kąt 90 stopni był sztywny.
    >
    > Idealne byłyby jakieś kątowniki ciesielskie, ale nie umiem znaleźć
    > takich pasujących do sytuacji, których nie trzeba przymocowywać od
    > "frontowej" strony.
    >
    > Słupki mają 70x70 mm, deski 90x19 mm.

    Wszystko zależy co to jest, jak duże i jak wytrzymałe ma być.

    Żadne kątowniki nie zapewnią tak dużej wytrzymałości jak normalne
    stężenia (czyli te skośne deski).

    Opisz może co to ma być to będzie łatwiej coś wymyślić.

    Na szybko mogę polecić tylko takie kątowniki ciesielskie
    https://www.leroymerlin.pl/elementy-mebli-i-okucia/o
    kucia-i-zlacza-meblowe/katowniki-montazowe/okucie-na
    rozne-75-x-75-x-105-mm-hettich,p384072,l877.html

    Dostępne one są w różnych rozmiarach.

    Tylko poziome deski musiałyby być zamontowane w jednej płaszczyźnie z
    kantówkami, czyli zamontowane ponad kantówkami, a nie z ich boku. Wtedy
    kątowniki montuje się od spodu.

    Przykładowe wykorzystanie takich kątowników:
    https://zapodaj.net/a9ef5b703fd9e.jpg.html

    Robiłem dużą szafę wiszącą do kotłowni 103cm szerokości i 280cm
    wysokości: https://zapodaj.net/4ec7db53dc64a.jpg.html

    Wszystkie półki kleiłem i montowałem na drewniane kołki. Ale żeby
    uzyskać kąty proste i usztywnić całą konstrukcję, w narożnikach
    zastosowałem takie kątowniki. Tak duża szafa bez tych kątowników była
    zbyt wiotka. Kątowniki wystarczająco usztywniły całą konstrukcję.