  • Data: 2020-08-29 20:48:24
    Temat: Re: Jak wiązać pomidory?
    Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > Dość będzie u szczytu tyczki wbić gwoździk mały lub też śrubkę wkręcić.
    > Tak, by podwiązka miała się o co oprzeć i nie zsuwała się w dół.

    To jest jakiś pomysł.

    > Może to też tkwić w genach odmiany. Jest gen, czy też zestaw genów,
    > determinujących łamliwość szypułki owocowej, a także istnienie bądź
    > nieistnienie na niej specjalnie osłabionego miejsca, w którym owoc
    > może odłamać się wraz z krótkim ogonkiem. Żywot roślin jest ciekawy
    > i skomplikowany czasem.

    To by miało sens, żeby odrzucać dojrzałe już owoce, a u mnie łamią się
    całe gałązki, nie tylko te małe tuż przy owocach.

    Ale może to rzeczywiście kwestia odmiany. Mają wyjątkowo bujne liście i
    do tego sporo owoców. To ta odmiana, chyba jakaś nowość:

    https://www.rynek-rolny.pl/artykul/pomidor-adam-pier
    wsza-polska-odmiana-dlugotrwalych-pomidorow-wysokich
    .html

    Wiadomo, co mnie na nią skusiło. ;)

    Ewa