    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak wykrecic glowice z baterii?
    Date: Mon, 16 Nov 2020 09:46:24 +0100

    W dniu 2020-11-16 o 09:04, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > chciałbym wykręcić tę głowicę zaworka (regulatora przepływu), ale się
    > boję, że po przyłożeniu "momentu" pęknie mi cała umywalka w miejscu
    > otworu gdzie umocowana jest bateria.
    > PYTANIA:
    > Czym i jak odkamieniać, szczególnie baterię jeszcze zamocowana na
    > umywalce (zdjęcie baterii upierdliwe - półpostument, nowe zaworki itp.
    > itd, jakby co to już chyba nową dawałbym).
    > Pomocniczo po occie psikałem jeszcze lidlowym W7 Anti-Rust, oryginalnego
    > WD40 nie mam.
    > Co myślicie o żelach do odkamieniania? Np. takich do WC?
    Są odkamieniacze spożywcze, zrobić dość mocny roztwór i baterię w tym
    potrzymać nawet kilka godzin, roztwór grzać, ja to robiłem w emaliowanym
    ganku.
    Będzie się pienić aż wyżre cały kamień, to zmienić na mniejsze stężenie
    i ponowić aż do skutku.

    > Słyszałem o grzaniu upierdliwych głowic palnikiem, ale to rozwiązanie
    > nie wchodzi w grę (chcę naprawić, a nie po prostu wykręcić). Jakby co
    > może być elektryczna opalarka, tylko czy nie zniszczy jakichś uszczelek
    > w głowicy?
    Może, są na pewno oringi gumowe na ośkach i je zniszczy.
    Do rozkręcenia trzeba mieć dobre narzędzia, byle jakie klucze zniszczą
    głowice.

    --
    Janusz