  • 1. Data: 2020-11-16 09:04:09
    Temat: Jak wykrecic glowice z baterii?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Pacjent to włoska bateria termostatyczna.
    Ładny design, dobrze działała, no niestety 22 lata minęły i kamień robi swoje (W-wa
    wodociąg centralny).
    Baterię kuchenną zdjąłem ze zlewozmywaka (tu już założyłem nową), namaczam w occie od
    dwóch dni i ni chu.. chu.., ani głowica z
    zaworkiem przepływu (do uchwycenia sześciokąt 17 mm więc teoretycznie spoko) ani
    głowica termostatyczna (do uchwycenia delikatne
    spłaszczenie pod klucz 22 mm) ani drgną (na razie w rękach/na podłodze).
    Szukam jakiegoś wielkiego imadła, rozpytuję po okolicy
    Identyczną drugą baterię mam jako stojącą na ceramicznej umywalce, chciałbym wykręcić
    tę głowicę zaworka (regulatora przepływu), ale
    się boję, że po przyłożeniu "momentu" pęknie mi cała umywalka w miejscu otworu gdzie
    umocowana jest bateria.
    PYTANIA:
    Czym i jak odkamieniać, szczególnie baterię jeszcze zamocowana na umywalce (zdjęcie
    baterii upierdliwe - półpostument, nowe zaworki
    itp. itd, jakby co to już chyba nową dawałbym).
    Pomocniczo po occie psikałem jeszcze lidlowym W7 Anti-Rust, oryginalnego WD40 nie
    mam.
    Co myślicie o żelach do odkamieniania? Np. takich do WC?
    Słyszałem o grzaniu upierdliwych głowic palnikiem, ale to rozwiązanie nie wchodzi w
    grę (chcę naprawić, a nie po prostu wykręcić).
    Jakby co może być elektryczna opalarka, tylko czy nie zniszczy jakichś uszczelek w
    głowicy?
    Zastanawiam się jeszcze nad próbą: zdjąć wylewkę (stojącą), zakręcić piony wody,
    wydmuchać baterię z wody, wlać przez otwór po
    wylewce "coś" (ocet, odkamieniacz, penetrator), może dojdzie do głowiczki od wewnątrz
    i zadziała?

  • 2. Data: 2020-11-16 09:46:24
    Temat: Re: Jak wykrecic glowice z baterii?
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-11-16 o 09:04, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > WD40 nie mam.
    > Co myślicie o żelach do odkamieniania? Np. takich do WC?
    Są odkamieniacze spożywcze, zrobić dość mocny roztwór i baterię w tym
    potrzymać nawet kilka godzin, roztwór grzać, ja to robiłem w emaliowanym
    ganku.
    Będzie się pienić aż wyżre cały kamień, to zmienić na mniejsze stężenie
    i ponowić aż do skutku.

> [...]
    > nie wchodzi w grę (chcę naprawić, a nie po prostu wykręcić). Jakby co
    > może być elektryczna opalarka, tylko czy nie zniszczy jakichś uszczelek
    Może, są na pewno oringi gumowe na ośkach i je zniszczy.
    Do rozkręcenia trzeba mieć dobre narzędzia, byle jakie klucze zniszczą
    głowice.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2020-11-16 11:27:43
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > piony wody, wydmuchać baterię z wody, wlać przez otwór po wylewce "coś"
    > (ocet, odkamieniacz, penetrator), może dojdzie do głowiczki od wewnątrz

    Przy niektórych głowicach termostatycznych czytałem, że maksymalna
    dopuszczalna temperatura dochodzącej wody gorącej to 80 do 85 stopni C.

    Palnikiem ani innym źródłem "gorącego ciepła" nie grzał bym takiej, aby
    nie uszkodzić mechanizmu z parafiną czy co tam jest.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2020-11-16 13:47:28
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tak tak, ale mam na myśli wykręcenie głowicy włącz/wyłącz (tej naprzeciwko
    termostatu).
    Co do termostatu chyba jest wyciągany, a nie wykręcany (był mały imbusik blokujący do
    wykręcenia z boku), co nie zmienia faktu jak
    to ruszyć.
    Z dwóch takich samych baterii chcę złożyć jedną (a w sumie z czterech -> trzy gdyby
    dobrze poszło) - w pierwszej leje się spod
    włącz/wyłącz, w drugiej zapieczony termostat.

    Gdzie jest dobre źródło jakościowych o-ringów (potrzebuję do uszczelnienia wylewki,
    każda miała trzy szt. o-ringów i "został im się
    jeden"?
    Jak mierzyć rozmiar o-ringów? Podawać średnicę wewnętrzną i szerokość rowka pod
    o-ring?

    -----