  • 1. Data: 2020-11-11 12:14:48
    Temat: Obliczenie proporcjonalnego zużycia ciepła
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    Mam 1 kocioł gazowy i dwa obiegi podłączone do grupy pompowej, każdy
    obieg ma swoją pompkę i termostat. Na każdym obiegu licznik przepływu
    cieczy.
    A - pietro
    B - parter
    Obiegi nie są równe jeżeli chodzi o ilość kaloryferów i powierzchnię
    grzania.

    Mam zarejestrowane informacje dla każdego obiegu czas początku i końca
    grzania (ze sterownika), podczas grzania mam zarejestrowane co 1 min
    temp zasilania i powrotu.

    Czy na podstawie tych danych idzie ustalić (rząd wielkości)
    proporcjonalne zużycie gazu dla poszczególnych obiegów?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2020-11-11 14:29:43
    Temat: Re: Obliczenie proporcjonalnego zużycia ciepła
    Od: budynPL <b...@g...com>

    środa, 11 listopada 2020 o 12:15:02 UTC+1 Baczek napisał(a):
> [...]
    >
    > Czy na podstawie tych danych idzie ustalić (rząd wielkości)
    > proporcjonalne zużycie gazu dla poszczególnych obiegów?

    podeslij te dane, sie cos wymysli
    budynpl.poland at gmail.com

    b.

  • 3. Data: 2020-11-11 14:33:15
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-11-11 o 12:14, Baczek pisze:
> [...]
    >
    > Czy na podstawie tych danych idzie ustalić (rząd wielkości)
    > proporcjonalne zużycie gazu dla poszczególnych obiegów?

    Raczej proporcje między nimi, tak idzie ustalić.

    --
    Janusz

  • 4. Data: 2020-11-11 15:24:46
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, November 11, 2020 at 12:15:02 PM UTC+1, Baczek wrote:
> [...]

    > Czy na podstawie tych danych idzie ustalić (rząd wielkości)
    > proporcjonalne zużycie gazu dla poszczególnych obiegów?

    Wg mnie nie, jeszcze potrzebny by byl przeplyw w funkcji czasu (np. odczyt tych
    licznikow przeplywu tez co 1 min)

  • 5. Data: 2020-11-11 19:17:09
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 11.11.2020 o 15:24, WS pisze:

    > Wg mnie nie, jeszcze potrzebny by byl przeplyw w funkcji czasu (np. odczyt tych
    licznikow przeplywu tez co 1 min)

    Tego nie jestem w stanie wyciągnąć.
    Zakładam, że każda z pomp pracuje cały czas z taką samą wydajnością.
    Czas pracy znam, przepływ w tym czasie też.

  • 6. Data: 2020-11-11 19:27:03
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, November 11, 2020 at 7:17:23 PM UTC+1, Baczek wrote:

    > Tego nie jestem w stanie wyciągnąć.
    > Zakładam, że każda z pomp pracuje cały czas z taką samą wydajnością.
    > Czas pracy znam, przepływ w tym czasie też.

    Ale przeplyw mocno zalezy od oporow hydraulicznych instalacji, zwlaszcza, jesli sa
    termostaty i sie prawie wszystkie pozamykaja, bo juz nagrzane...
    oczywiscie jakies tam szacunki mozna robic...

  • 7. Data: 2020-11-11 21:30:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    >
    > Czy na podstawie tych danych idzie ustalić (rząd wielkości)
    > proporcjonalne zużycie gazu dla poszczególnych obiegów?

    Jak zamontujesz dzulomierze to nie będziesz musiał liczyć tylko odczytasz.

  • 8. Data: 2020-11-12 09:17:03
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, November 11, 2020 at 9:30:04 PM UTC+1, Zenek Kapelinder wrote:

    > Jak zamontujesz dzulomierze to nie będziesz musiał liczyć tylko odczytasz.

    az sprawdzilem...
    google na haslo "dzulomierz" wyswietla mierniki ladunku do elektrycznch ogrodzen,
    allegro nic

    Lepiej szukac "cieplomierz", "miernik ciepla"
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Licznik_ciep%C5%82a
    Tylko toto drogawe troche, mierzy na biezaca, czyli pewnie kilka na minuete: temp.
    zasilania, powrotu i przeplyw, wiec jesli juz jest cos do pomiaru temperatur, to
    pozostaje dolozyc rejestracje przeplywu i byle excelem mozna policzyc (+ jakies
    statystyki sobie zrobic itp)

  • 9. Data: 2020-11-12 09:25:43
    Od: budynPL <b...@g...com>

    czwartek, 12 listopada 2020 o 09:17:04 UTC+1 WS napisał(a):

> [...]
    pozostaje dolozyc rejestracje przeplywu i byle excelem mozna policzyc (+ jakies

    używane ciepłomierze, całkiem sprawne kosztują z 50zł/szt, wystarczy raz na jakis
    czas spisać odczyty "przepłyniętej" energii ,
    jemu 2szt potrzeba +montaż.

    b.

  • 10. Data: 2020-11-12 11:19:09
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-11-12 o 09:25, budynPL pisze:

> [...]
    >
    > używane ciepłomierze, całkiem sprawne kosztują z 50zł/szt, wystarczy raz na jakis
    czas spisać odczyty "przepłyniętej" energii ,
    Tyle że to są najczęściej 1/2" co ja za mało na ileś tam grzejników, on
    potrzebuje min 3/4' a najlepiej 1", a takich używek już nie znajdzie, z
    kolei nowe kosztują już sporo.

    --
    Janusz