  • 1. Data: 2020-11-10 15:26:55
    Temat: Jak uszczelnic 20-letnie okno PCV?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Lokator narzeka, że mu wieje z okna.
    Okno rok 1997 mniej więcej, nazwa profilu wyleciała mi z głowy (trzyliterowy skrót,
    chyba w Gliwicach skręcali).
    Oglądałem, uszczelki całe, choć cieniutkie jak pergamin.
    Okucia obwiedniowe na miejscu przynajmniej na oko, podkręciłem wałeczki "na nos" ale
    bez wielkiego efektu.
    Problem, że to kawał okna jednoskrzydłowego 150x150 (wymiar w świetle muru, skrzydło
    odrobinę mniejsze), wentylacja mechaniczna więc
    podciśnienie, do tego X piętro, co do osadzenia parapetów też zapewne można mieć
    wątpliwości.
    PYTANIA:
    Czy jest sens próbować uszczelniać tak, żeby zachować otwieranie skrzydła, czy po
    prostu pogodzić się z "zaklejeniem" na zimę
    (lokator by wolał pozostawić otwieranie dla "wietrzenia")?
    Macie pomysł, jak/czym uszczelniać?
    Mi różne pomysły przychodzą do głowy (robiłem kiedyś "w branży"), ale często
    wymagałyby egzotycznych materiałów którymi już nie
    dysponuję (przykładowo "puchnące uszczelki").

  • 2. Data: 2020-11-10 17:14:14
    Temat: Re: Jak uszczelnic 20-letnie okno PCV?
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-11-10 o 15:26, ąćęłńóśźż pisze:
    > Lokator narzeka, że mu wieje z okna.
    > Okno rok 1997 mniej więcej, nazwa profilu wyleciała mi z głowy

    Skoro jest wentylacja mechaniczna to musi gdzieś czerpać powietrze.
    Wentylatory zazwyczaj nie maja regulacji automatycznej sprężu.
    Większość lokatorów zasłania/uszczelnia czym się da na zimę otwory
    wentylacyjne więc u innych ciągnie jeszcze bardziej.
    Rozszczelnij drzwi wejściowe, nie będzie wiać oknem.
    Lub zmień lokatora. :)

  • 3. Data: 2020-11-10 17:47:50
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ja to rozumiem, ale nie wytłumaczę, no i $$$ gdy masz przestój na szukanie (a
    drugiemu co innego będzie przeszkadzało)..
    A przez drzwi oczywiście gwiżdże z klatki jak cholera.
    Z jednym oknem w jednym pokoju jest skarga, pozostałe ponoć OK.
    Myślisz, ze na zimę powkręcać trochę grzybki na wlotach wentylacji w pomieszczeniach
    sanitarnych (w lecie ponoć duszno, więc
    rozkręciłem na maksa)?

    -----

  • 4. Data: 2020-11-10 22:05:24
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-11-10 o 17:47, ąćęłńóśźż pisz
    > Myślisz, ze na zimę powkręcać trochę grzybki na wlotach wentylacji w
    > pomieszczeniach sanitarnych (w lecie ponoć duszno, więc rozkręciłem na
    > maksa)?

    No i znalazła się przyczyna.
    Powkręcać nie trochę ale najbardziej ile się da.
    I tak przepuszczą wystarczająco dużo powietrza.
    Zresztą można wysłuchać opinii zainteresowanego.

  • 5. Data: 2020-11-10 22:28:13
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 10 listopada 2020 15:26:58 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Lokator narzeka, że mu wieje z okna.
    > Okno rok 1997 mniej więcej, nazwa profilu wyleciała mi z głowy (trzyliterowy skrót,
    chyba w Gliwicach skręcali).
    > Oglądałem, uszczelki całe, choć cieniutkie jak pergamin.

    U mnie na dawnym osiedlu istniał taki Mietek od okien, łaził po mieszkaniach
    i serwisował. Miał wszystko. Uszczczelki, zawiasy, jakieś plastiki. Popytaj
    w okolicy czy taki Mietek nie funkcjonuje też gdzieś niedaleko.
    Ten nasz wiedział o oknach chyba więcej niż producent :]
    Samemu się tego nie ogarnie w sensownych pieniądzach i tak żeby było dobrze.

    L.

  • 6. Data: 2020-11-11 13:53:59
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Właśnie narajam administracyjnego konserwatora, ale widząc jak wiele rzeczy w budynku
    jest nieruszanych od lat to mam wątpliwości,
    co on umie.

    -----

  • 7. Data: 2020-11-11 17:40:27
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-11-11 o 13:53, ąćęłńóśźż pisze:
    > Właśnie narajam administracyjnego konserwatora, ale widząc jak wiele
    > rzeczy w budynku jest nieruszanych od lat to mam wątpliwości, co on umie.
    >

    > -----

    niech przełączy wentylator na najmniejsze obroty.

  • 8. Data: 2020-11-12 10:01:21
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W budynku jest jedna duża centrala wentylacyjna, indywidualna regulacja z poziomu
    "grzybków".
    Czasem sumuje się kilka czynników, jak ciąg z klatki schodowej czy parcie wiatru.

    -----

  • 9. Data: 2020-11-13 20:02:47
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Okazało się, że całkiem niezłego podesłała administracja - pan konserwator niegdyś
    pracował w branży okien, rzucił okiem tu i tam,
    zalecił wymianę uszczelek (nie byłem pewien, ze to wystarczy), trochę regulacji
    (dolny narożny zawias rozwierno-uchylny).
    W międzyczasie przypomniałem sobie markę profili: KBE.
    Niezła strona o różnych systemach:
    https://oknotest.pl/uszczelki-do-okien-pcv,7643
    Prawdopodobnie uszczelka S-618 (nr kat. z Sanoka), są dostępne na aledrogo i
    podobnych źródłach.
    Na okno około 12 metrów uszczelki, czyli koszt w granicach 20 zł od okna, drobne.
    Trochę robocizny będzie, dziś próbowałem wyciągnąć kawałek starek uszczelki na wzór i
    chu.. chu.. - ale się nie siłowałem bo wysoko,
    jutro wezmę uprząż i przypnę się liną do... kaloryfera ;-))
    Są sprzeczne zalecenia co do cięcia i klejenia nowej uszczelki w narożnikach: robić
    po staremu, czyli dookoła po 90° i jedynie jedno
    klejenie na górnym ramiaku (lub wcale i dać na styk), czy ciąć pod kątem 45° i kleić.

    -----